Size Zero , snyggt?
Jag håller med!
Har själv läst att de stora modeföretagen som säljer via internet lägger ner FLERA miljoner på att redigera bilderna på modellerna!
Och jag har själv läst att modellerna är över 175 långa minst, sedan att de går i klackar som är över 10 cm höga.
Så inte nog med att de är skit smala och långa redan , de gör dem högra med klackar samtidigt som de redigerar bilderna och mixtrar med ljuset för att de skall se så bra ut som möjligt.
Hur många här inne har inte köpt via internet, speciellt från NELLY, och när ni fått plagget är det antigen fel på färgen för den har inte samma nyans som på internet eller att du ser ut som en korv i den!
Tjejerna är verkligen närmare 2 meter på bilderna! Sedan att de gör allt större runt om för att modellerna skall se mindre ut också!
Ni skall bara veta hur mycket jobb och pengar de lägger ner för att lura oss som handlar för vi skall tro det är så snyggt i verkligheten.
Sen om man vill lämna tillbaks grejer på Nelly!
Har ni läst hur man retunerar det man köper? Det är en jäkla massa jobb och strul för att få lämna tillbaks något.
Så man väljer oftas att skita i.
Och ja då vinner ju Nelly på detta!
Allt är ju såklart lagligt, jadå, men det är så himla omständigt och inte sitter vi köpare och läser hur man retunerar sina grejer innan vi köper, det är inget som intresserar oss när vi letar efter något.
Sen att deras "Nya plagg" varje dag är rena skitsnacket!
Ena minuten finns plagget jag vill ha där, andra minuten är den BORTA!
Sen väntar man lite, jo då kommer den igen, och så försvinner den sedan om ett par minuten!
MÅNGA av deras plagg som jag varit intresserad av och som jag verkligen suttit och kollat, gör detta!
Viilket bullshit!
"nyaplagg" varje dag!
De kör runt med samma men de har väl något program som hela tiden flyttar runt kläderna, tar bort, lägger till m.m.
För hur skall vi kunna titta och hålla reda på detta då de har över 600 varumärken och tiotusentals kläder!
Nej säger jag till de stora sidorna.
Handlar hellre på de mindre små företagen som inte lägger energi på att fuska med bilderna.
Bojkotta Nelly.com och de andra stora företag.
Och en annan roolig grej!
Om ni tänkt på det.
Går ni in på andra stora sidor som modegallerian, modevaruhuset m.m. så deras kläder de har där, tryck på de, så SKICKAS du till Nelly.com. NELLY NELLY NELLY överallt. Vadå de försöker ta övermarknaden och bomba oss med deras reklamer hela tiden.
Tråkigt att de stora företagen inte kan lära sig att hålla sig till 100% ärlighet av bilder.
Men det är ju deras taktik.
Gör det snyggt på bilderna så köper de kläderna,
och ca 20% orkar gå igenom returarbetet för att få tillbaks sina pengar, medan 80% orkar inte/förstår inte hur man gör det och låter bli.
Hemskt när man tänker på det hur de tjänar pengar på oss!