Inlägg från: seccasecca |Visa alla inlägg
  • seccasecca

Leverpastej som stått framme!

Vill inte göra dig orolig är det bra att äta leverpastej överhuvudtaget när man är gravid??

• seccasecca

Har kollat upp och du kan äta leverpastej. Huruvida den bildat toxoplasma eller inte vågar jag inte svara på!

• seccasecca

Jo det vet jag men tänkte mest på själva charkprodukten! Har läst att man ska vara försiktig med paketerade charprodukter som varit öppna ett tag samt när de närmar sig sista förbrukningsdagen.

• seccasecca

Har för mig att jag läst det om paketerade alltså vaccade produkter. Men ta det med en nypa salt.

• seccasecca

Som du såg kollade jag snabbt efter att jag skickade inlägget!! Svarade på en gång!! Jag har hört av andra att det inte är bra men kom på att det var bäst att kolla gör säkerhets skull. TS är inte orolig så du behöver inte klanka ner på mig.

• seccasecca

Mitt inlägg 12.40 var riktat mot Lindreas om någon undrar!!!!!

• seccasecca

Lindreas; jag vill bara säga att jag ändå inte äter leverpastej då jag vet att det är en känslig produkt. När jag inte är gravid är jag mycket noga med att inte låta den stå framme i onödan samt inte äta den om den varit öppnad "för länge". Sen var det så att jag skrev det som en fråga och inte ett påstående!!

• seccasecca

Japp så är det! Kolla till exempel Pastejkökets hemsida! Jag sitter med mobilen och kan inte klistra in adressen här. "Låt inte pastej stå framme under segdragna frukostar då pastejen är känslig", nåt i den stolen står det.

• seccasecca

Lindreas: är lugn men blir lite irriterad när du måste se att jag snabbt tog tillbaka min fråga/påstående.

• seccasecca

Min pappa har jobbat med kött och charkprodukter och jag har alltid fått höra att just leverpastej är känslig. Klart den kan stå ute en stund men jag är mer observant på den produkten än tex skinka, speciellt om det är sommar och varmt. Jag trodde det var allmänt känt att leverpastej ska man hantera med försiktighet.

Svar på tråden Leverpastej som stått framme!