MammaG skrev 2011-05-08 21:43:17 följande:
På vilket vis står dina nära och kära och prioritet på dem i motsats till att tro på och arbeta för världsfred/demokrati?
Att jag personligen vägrar släppa den tanken/ambitionen/drömmen, vad du nu vill kalla det, är något som i allra högsta grad också är för min sons skull
Återigen har du missförstått mig, jag säger inte att nära och kära för mig är i motsats till värdsfred/demokrati. Faktiskt inte någonstans vad jag vet, läser du det jag skrivit eller tolkar du?
Däremot säger jag att jag prioriterar det förra före det andra.
Detta land har en officiell demokrati. Jag utnyttjar den genom att presentera mina åsikter, och gör vad jag vet inget brott mot någon demokratisk princip då jag inte aktivt förtrycker någon.
Jag höll inget vapen mot Bin Laden och jag har inte för avsikt att någonsin agera bödel, vara rasistisk eller något annat "ont".
Världsfred/världsdemokrati skulle vara trevligt eller tråkigt beroende på vem du frågar, dock kommer det aldrig att ske och jag väljer att rikta in mig på saker som faktiskt kan förändras, jag driver inte Rosinante mot väderkvarnar
Likväl som du inte ger dig gör jag det inte heller, du kan inte omvända mig, är det jobbigt?