Inlägg från: Limpan 83 |Visa alla inlägg
  • Limpan 83

Höstbäbisar i Västerås, 2011

En till Västeråsare :) BF den 27/10 så lite senare än er då.

• Limpan 83

anette85: Fick ni alltså betala för bilderna som togs på rul på centrallsasrettet i Västerås?? Aldrig hört talas om det tidigare! Låter konstigt.

Själv har jag många veckor kvar till RUL (27/5). Men tyckte iaf igår att jag kände lite puffar innifrån magen :P Det var skönt!

Jag bor också ganska centralt, precis utanför cityringen, ganska nära högskolan. Jobbar inte för tillfället då jag mått så himla dåligt fram tills nu. Spytt och haft konstant illamående och en sjuk trötthet. Men det börjar bli lite bättre. Ska förska jobba nästa vecka.

Skoj med så många gravida Västeråsare :)

• Limpan 83
    anette85 skrev 2011-05-05 11:08:47 följande:
    Mm vi fick betala för bilderna på centrallsasrettet i Västerås. Det blev väldigt dåliga bilder tagna så" som tur var", eller vad man nu ska säga, så ville vi bara ha en av bilderna. Men jag tycker det var riktigt dyrt med 30 kr för en bild. Sambons syrra fick betala 30 kr för flera bilder i Eskilstuna för ca ett år sen. Kommer inte ihåg hur många om de va 6 eller 10 eller nåt sånt.

När dom ändå väljer att ta rätt mycket betalt tycker man ju att det borde stå pris och att man inte kan använda kort i kallelsen.

Då verkar vi ju bo rätt nära varanndra om du också bor i närheten av högskolan. Jag jobbar inte heller, jag hade tänkt börja plugga men helgen före uppropet började mitt illamående och det höll i sig så att jag var sängliggande i nästan 2 månader så det blev ingen skola för mig så nu sitter man hemma arbetslös. Det är ju inte så lätt att hitta ett jobb när man ändå är i vecka 20-21 och fortfarande mår illa ibland. Vad jobbar du med i vanliga fall?

Tack för infon! Hade jag verkligen ingen aning om. Ingen av mina vänner som varit på Rul har betalat. men kanske är något nytt de börjat med? Bara att acceptera :P

Ja då bor vi nog ganska nära varandra. Börjar bli liiiiite segt att vara hemma varje dag. Ska ta mig ner på stan i eftermiddag för en fika. Men man vet ju aldrig hur man mår eller hur man kommer att må. Är alltid orolig när jag ska iväg.

Jag blev klar med min utbildning nu i januari i år och har inte lyckats få något jobb inom det. Annars har jag ett extrajobb på ett lager, där det är väldigt stressigt och tungt fysiskt. Så har inte kunnat jobba där nu på ett par månader. Provade att jobba nu i lördags men fick åka hem redan efter 4 timmar då jag hade spytt och var alldeles svimfärdig. Känns skit att vara arbetslös! Som du säger är det inte lätt att hitta ett nytt jobb när man är garvid och mår som man gör :(

• Limpan 83
    anette85 skrev 2011-05-05 11:43:59 följande:
    Oj, jobba på lager känns inte helt ultimat när man är gravid, det skulle jag aldrig klara av nu. Jag blir så lätt illamående när jag anstränger mig lite mer och blir varm så för mig skulle det aldrig gå.

Jo arbetslösheten känns lite så där, till en början var det skönt när man mådde som sämst, man visste att det är okej att ligga hemma på soffan och bara fokusera på att överleva typ. :) Nu börjar det bli lite segt att vara hemma, det vore kul att komma ut och träffa lite folk och få in lite pengar.
    Nej jag känner inte heller att jag klara av det just nu. Men samtidigt måste man ju få in penagr på något vis. Skulle vara skönt med ett stillasittande arbete. Skönt som du säger att komma ut och träffa lite folk. Men när man mår sådär illa vill man bara vara ifred och dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen. Finns nog inte många arbetsplatser man kan göra det på :P
  • Limpan 83

oj vad niskriver :) Inte varit inne sen igår eftermiddag så det var en del att läsa ikapp!
    Jag är gärna med¨på en fika. Antingen om vi fikar på stan eller så är ju Djäkneberget trevligt om vi vill ha picknick? jag är öppen för förslag ;)

Hur gamla är alla? kan vara skoj att veta. Jag är 28 (83:a).

• Limpan 83

Just ja, LYCKA TILL ida Skyrocket!! det kommer gå sååå bra! jag vill också! det är en hel evighet kvar tills jag har mitt (27/5).

• Limpan 83

Ja Djäkneberget är ju bra för där kan man ju både sitta ute på en filt eller inne i fiket om det skulle bli kallt eller vara dåligt väder. vad säger ni?

• Limpan 83

haha fyyy vad gammal jag känner mig! men är rätt barnslig så ni ska nog stå ut med mig :P

När passar det för er att träffas? jag jobba som sagt var inte så ofta nu. Så ni som jobbar får väl styra lite mer vilken tid o vilken dag?

Nu ska jag titta på Unga mödrar. Har kommit upp nya avsnitt på kanal5.se. Tycker att det är så mysigt att se små bebisar!! Blir extra sugen och längtar extra mycket efter min!!!

• Limpan 83
    J L skrev 2011-05-06 10:49:20 följande:
    Btw mamsens är det OK för Er om jag lägger in allas BF i tråden (högst upp?) Tänkte det kunde vara en "kul grej"!
    Kul initiativ! Jag har BF: 27/10
  • Limpan 83

Hej!

Som det ser ut nu kan jag alla dagar förutom nu på söndag.

Jag har haft en SKIT helg! Måste få klaga lite, är inne på min tredje dag med migrän :( Har haft det sen i lördags eftermiddag. Har sovit mig igenom dagarna och hoppasdes verkligen att det skulle vara borta idag när jag vaknade, men icke!! Tog mig upp nu för att få i mig något att äta samt dricka. Sen blir det sängen igen :( Äter en väldigt effektiv medicin i valiga fall men den får jag inte ta nu när jag är gravid. Så det är bara att stå ut med skiten. Känner just nu för att lägga mig ner och dö :( Ursäkta mitt neggo-onlägg men det känns verkligen skit! Ut och njut i värmen ni som kan!!!

Hoppas att ni har haft en trevligare helg :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011