Inlägg från: septembermamma2011 |Visa alla inlägg
  • septembermamma2011

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Här är en till västeråsare som ska ha barn i höst Skrattande

Är beräknad 24/9 Solig

Får väl ta och läsa in mig lite i tråden tror jag...

• septembermamma2011

Nu har jag läst hela tråden *pust*

Kan ju tillägga att jag är född 87 och väntar första barnet. Är precis nyexamenirad i säkerhetsbranschen men går tillbaka till mitt gamla jobb på Postterminalen innan jag går på semester och direkt efter det grav.penning eftersom jobbet är ganska tufft fysiskt. Sen blir det till att börja söka nytt jobb tills sambon går hem på sin pappaledighet :)

• septembermamma2011

Tack! Skrattande

Ja jag får haka på nästa gång om det passar! Är ju dock lite krånglig och jobbar kväll.. Men det är ju bara 6 veckor till sen får jag gå hem, woho!

• septembermamma2011

Hoppas jag kan vara med på en träff någongång framöver, de låter toppen! Jobbar somsagt kväll så det får bli om ni bestämmer en dag eller från augusti och framåt när jag går hem med grav-peng Glad

Vi har inte shoppat så mkt än, men det trillar in lite presenter då och då Hjärta och stora pappkassar proppade med kläder som vi fått ärva av vänner och sambons systerson.

Säng har vi fått i present av svärföräldrarna och babyskydd och skötbord har vi fått ärva. Den 28:e fyller jag år och har önskat mig barnvagnsbidrag Drömmer, det är det enda lite dyrare som vi inte har. En Maxi Cosi Mura 4 ska det bli är det tänkt Skrattande

På tal om mätning så blev jag mätt i v. 24 (VA DET ÄR JU VECKA 27 REDAN Förvånad ) och då låg jag på 22 cm. Precis i mitten på kurvan. Hjärtslagen låg på 144. 

• septembermamma2011

Hallå alla!

Här har det precis varit nytt BM besök.. 

Ingen koll av blodvärdena idag för jag hade så bra sist, prima blodtryck och bebisen pickade på därinne med 153 slag/minuten. 
    Dock blev jag vidareskickad till spec.mödravården då barnmorskan inte tyckte min ryggvärk lät så bra och ville kolla ifall det var förvärkar jag hade natten till fredagen då jag fick gå upp och gå varannan timme för jag hade sån ryggvärk.. Hon tyckte det var bra att jag är sjukskriven ett par dagar. Fick lite skäll av Specmödravrården när jag pratade med dem att jag inte åkt in då på natten men det är ju svårt att veta vad som är normalt och inte när det är första barnet!

Magen var åt det mindre hållet, 25 cm, men innanför linjerna iaf  ;)

Imorrn ska jag  in iaf å se så jag inte smygöppnat mig, wish me luck! Vill ju ha en färdigbakad unge! :)

• septembermamma2011
    J L skrev 2011-07-05 19:42:22 följande:
    Okej! Skrattande Va skönt!
    Jag är ute efter en 3hjulig, och jag ska helst kunna vända på en femkrona Flört 
    Maxi Cosin finns som en 3:a också. Skrattande Både 3:an och 4:an vänder på en femkrona eftersom det är svängbara hjul Solig
  • septembermamma2011

Efter besöket på spec.mödravården idag blev jag sjukskriven på grund av ryggvärken och sammandragningarna tillochmed 15/8 då jag (om det nu blir beviljat) går över på grav.penning .. Långledigt..

Så då kan jag ju komma på nästa träff också Glad 

Jag är också i vecka 29 (28+3), va roligt att vi är så nära inpå varann. Vi kanske ligger på BB samtidigt också Flört

• septembermamma2011

Kollade slutet på finbilscrusingen och va ute ett tag sen igår. Blir mest folk man ser för det är så smockat så man inte ser bilarna Tungan ute

Blir en sväng till ikväll skulle jag tro, ska till en kompis först å grilla.

Förstår bara inte varför det plötsligt är ok att se ut hur som helst Förvånad Lite kul med spex på vissa av bilarna men tycker det faktiskt är lite illa när fjortisar springer runt i minsta hotpantsen och bikini bara för att det är PM? Haha låter som en gammal gnällkärring, är ju hela 24 år så man är gammal och vis Flört
    Fram med fler tidstypiska kläder, det är ju jätteroligt när de lagt ner lite engagemang i det, det har iaf jag haft när jag cruisat runt Skrattande

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011