Inlägg från: septembermamma2011 |Visa alla inlägg
  • septembermamma2011

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Jag kommer inte på torsdag, då ska vi träffa våra vänner och deras lilla som tittade ut den 13/8 Hjärta

Fick hem min Lodger bunker idag Skrattande i färgen "Tough denim", det blev jättefint med den röda vagnen Solig

Nytt BM besök på torsdag! 

• septembermamma2011

BM besök idag v. 36 (35+5)
    HB 132
    Blodsockret 4,3
    Hjärtljuden på 158 på vaken och sparkande bebis. De har oftast legat kring 140.
    SF-måttet missade jag men strax under medelkurvan såg jag. Något lite lägre än sist (kurvmässigt alltså, magen har ju inte krympt Drömmer).

Lillskiten låg fortfarande med huvudet neråt (jag fick också känna Glad ) men inte riktigt fixerad än.

Hoppas ni får det trevligt på fikat, jag ska ju som sagt få snosa lite bebis Hjärta Hoppas lukten får min kropp att vilja få ut vår bebis snarast möjligt Flört

• septembermamma2011

Jag fick en surprice babyshower igår av tjejjerna från mitt gamla voltigelag Hjärta (De är fortfarande aktiva.)
    De hade lejt en kompis till mig som ville ha med mig till ett fik, hon skulle bara lämna ett par byxor hemma hos nån kompis först Drömmer Totalt lurad blev jag när hela laget ropade "surprice" i lägenheten där kompisen med byxorna skulle bo.. Det tog en timme innan jag var mig själv igen haha.

Idag är det dags för första föräldrakursen, ska bli spännande!

Hur har er helg varit? 

• septembermamma2011

Skönt att få knäppa Maggan på näsan lite Cool

Har också första föräldragruppen idag, jättespännande Skrattande BM va dock osäker på om vi skulle hinna gå alla träffar (4 måndagar framöver) med tanke på hur mkt sd jag haft men vi märker väl Glad

• septembermamma2011

Ja jättefina saker, bla en gosedjurshäst som de sytt utrustning till då den blev en voltigehäst. Vilket pyssel! Tror de planerar lillskitens framtid som voltigör Flört

Och massa annat gulligt, notera den lille riddaren Hjärta

• septembermamma2011

Mina förvärkar känns iaf som mensvärk och ont i ländryggen under en liten stund. När det bara är sd känner jag ju bara att det spänner.

• septembermamma2011

Fick i början av juli och blev då sjukskriven för att det va för tidigt för det, har sedan dess bara haft mkt sd (som jag haft sen v 16 tror jag) tills för ca 2-3 veckor sen när förvärkarna började igen. Inte lika ofta som dina dock men har haft sd sisådär var 3:e minut nåt dygn ibland förutom de spridda. Är i vecka 37 (skiftar söndagar) så nu får de ju komma :) Har förvärkar ett 5-10 gånger om dan och lite mer på natten. Sen sd därimellan då :)

• septembermamma2011

Det är väl klart att den lill* kommer när det är som minst lämpligt, räkna inte med annat Flört

Nu har min häst gått och skadat sig i hagen så jag måste dit varje dag och tvätta hennes sår så nu kommer säkert min bebbe också. Inte när häst är frisk och jag inte behöver åka ut mer än ett par ggr i veckan (andra ser till henne då men hon låter dem inte tvätta hennes sår).

• septembermamma2011

Har inte sovit sen 2 inatt pga mensvärk.. Hade BM idag vid 9 och jojomensan, värkarbetet igång. Dock inget vidare öppen, hon fick bara in ett finger lite lätt.

De blev osäkra på hur bebis låg idag tyvärr så det blir UL 11.45 för att se så h*n ligger rätt. De trodde bebis låg rätt bara ofixerad men ville dubbelkolla. Blev ju lite bråttom att kolla det nu när jag har värkar.. 
    Magen hade inte växt nå mer sen sist, 32 cm idag igen, så det ska också kollas på spec. mvc.

• septembermamma2011

Idag har vi varit på förlossningen och stoppat värkarna som kom inatt. Hade ju BM-besök imorse och hon tyckte inte riktigt bebis låg som den skulle och det hade hon rätt i.. 

På ultraljudet visade det sig att bebis låg på tvären så vi blev nerskickade till förlossningen för ett vändningsförsök.
    När vi kommit ner dit hade bebis hunnit lagt sig med huvet upp och fötterna ner så det blev till att bli sprutad med bricanyl sen fick det stå 2 läkare och knuffa runt bebis i magen :P 

Vändningsförsöket lyckades och mina sammandragningar fortsatte direkt komma var 4:e minut trots bricanylen så förhoppningsvis kommer värkarna snabbt igång igen Glad

• septembermamma2011

Åh jag blir galen, har fastnat i latensfasen efter att de fick stoppa värkarna vid vändningen i tisdags. Vill ju att det ska braka loss ordentligt nu!

Order från förlossningen att vila, äta, vila, äta, ta ett bad osv. Bara ladda. De trodde inte det skulle klinga av iaf men hur länge ska man gå med små halvdana värkar?! SUCK! Kräks

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011