Inlägg från: mapena |Visa alla inlägg
  • mapena

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Visst var det häftigt! Våran lilla tjej var också lite blyg, hon hade också armar, fötter och händer i ansiktet, så jag fick snurra runt och hon buffade på min mage massor för att hon skulle ta bort dem. Hon ville heller inte visa könet först, hon skulle prompt ligga med rumpan utåt, hehe. Vilken vecka gjorde du UL i? Jag var ju i 26+5, och våran lilla tjej vägde 1155 gram, så hon ligger ungefär 1½ vecka över medel på vikten. Kommer nog bli ungefär lika stor som sin bror om jag går tiden ut :)
    Vi tänkte också hålla det som en hemlis först iallafall från typ facebook, men jag kunde bara hålla mig ett par dagar, hehe. Vill ju bara skrika ut till hela världen att vi ska få världens finaste lilla dotter :)

• mapena

Här är en liten bild på våran prinsessa :) en riktig liten plutmun har hon!
  • mapena

Vilken tid var det imorgon? :) jag ska försöka ta mig ner för en fika med er imorgon, kunde ju inte förra gången.

• mapena

83 dagar kvar här! Jag har sen jag passerat dag 100 sett var 10:e dag som ett delmål, dag 90, 80, 70 osv. Då har man något att se fram emot hela tiden, och man behöver inte räkna ner så långt :)

• mapena

Imorgon ska jag och göra glukosbelstning, hujjeda mig :/ ser inte alls fram emot att dricka socker utspätt med vatten på fastande mage.. Håll tummarna för att värdena är bra!

• mapena

Jag frågade, och det är bara vi tjockisar som får remiss att göra det :P men andra kan ju också få göra det om sockret i blodet visar för högt hos BM exempelvis. Jag har haft bra värden varje gång hos BM, men får väl se vad det visar idag.

• mapena

Det gick bra idag. Det var inte alls gott och jag mådde illa ända tills jag fick stoppa i mig något, låg och hade sura uppstötningar ela tiden.. Men jag hade tydligen bra värden. Hon fick inte säga exakt eftersom de håller på med ett forskningsprojekt som jag har tackat ja till att medverka i om mina värden ligger på gränsen till grav. diabetes, men hon som gjorde testet på mig sa att det nog inte skulle bli något med det för mina värden såg så bra ut.

• mapena

Vad bra att det såg bra ut på TUL :) varför fick du göra det? Våran tjej är också beräknad att väga 3800 gram, så lite större än medel!

• mapena

Nej, det var inget sånt test. Denna forskningsstudien handlade om att ifall man ligger i den s.k. mellangruppen mellan att ha och inte ha graviditetsdiabetes så ska man bli behandlad med en liten dos medicin. I dagens läge så behandlar man inte denna kvinnor, men det finns forskare som tror att det skulle påverka barnet positivt att bli behandlade. Det var den studien jag tackade ja till :)

TUL betyder tillväxtultraljud :)

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011