Inlägg från: mapena |Visa alla inlägg
  • mapena

Höstbäbisar i Västerås, 2011

Ja, det där med veckor hit och dit är ju ett krångel. Men de går ju efter RUL alltid eftersom alla barn växer i princip lika upp till ungefär vecka 22, och därefter sticker vissa iväg och andra stannar lite i tillväxten. Jag är ju beräknad till den 9 oktober enligt RUL, 8 oktober enligt tidigt UL, 5 oktober enligt sista mensens första dag men enligt ultraljudet på Tittut så ska jag vara beräknad den 28 september. Alltså skiljer datumet mellan RUL och Tittut-ultraljudet nästan två veckor. Men sen ligger också min tjej lite över det normala på tillväxtkurvan, om än inte så värst mycket. Så man får ta det för vad det är helt enkelt :P

Angående träff på onsdag så om vi ska ta den mitt på dagen så kommer min Elliot med isåfall, han är ju hemma på semester från förskolan och min sambo jobbar :)

• mapena

Jag gick över 10 dagar med sonen, och herregud, de tio dagarna kändes längre än hela graviditeten fram till BF. Då hade jag också väldiga problem på slutet och kunde knappt gå alls, så jag var som fången i min egen kropp. Försökte få igenom en igångsättning, och när jag väl fick det så satte det igång av sig självt. Skulle ha blivit igångsatt dagen efter :P men iallafall, denna gången förväntar jag mig inte att ha en bebis förrän tidigast den 30 oktober, lika bra att ställa in sig på att gå över sjukt länge..

• mapena

Hej alla! Tyvärr dök jag, magen och lille Elliot inte upp, som ni kanske märkte. Vi stack iväg på en spontan liten minisemester i måndags till Riddarhyttan tillsammans med min familj, och jag kom in hem förrän sen ikväll.. Sorry att jag svek er bruds :P men nästa gång, då ska jag komma, tredje gången gillt!

• mapena

Här står det bra till! Har nästan nyss kommit hem från en liten minisemester till Malmköping med våra vänner, så nu sitter vi och varvar ner hela familjen ett tag innan vi ska gå ut i fina vädret :) Lilltjejen i magen verkar ha det bra hon också, hon lever rövare därinne hela dagarna, hehe.

• mapena

Jag var hos BM förra veckan, i vecka 29+3, och hade då SF-mått 31 cm. Ligger lite över den övre kurvan på pappret, men sen är ju tjejen i magen lite större än genomsnittet också. Låg likadant med sonen också :)
    Har en kompis som låg över tvillingkurvan nu när hon var gravid med sin son, men han var normalstor när han kom. Så länge men följer kurvan så är det ingen fara, hur lågt eller hur stort mått man än har. Det har mycket med hur man är byggd, hur lång eller kort man är osv.

• mapena

Jag hade Margareta förra graviditeten, men jag gillade inte henne speciellt mycket och ångrade att jag inte bytte faktiskt.. Nu går jag på Citypraktiken och har en helt fantastisk barnmorska som jag trivs oerhört bra med. Så olika man kan tycka ;)

Får se om vi får någon inbjudan till föräldragrupp, trots att det är andra barnet. Vet att vissa får det, men vissa får det inte, skumt nog. Tror att jag skulle gå, även om man vet det mesta av själva informationsdelen. Men det är ju alltid roligt att träffa nya människor i samma situation som en själv!  

• mapena

Jag har Kicki på Citypraktiken :) hon är verkligen super, väldigt förstående och sympatisk och lätt att ha och göra med! 

• mapena

Jag kan ju bekräfta att jag kommer på torsdag, om inte jorden går under eller annat hemskt händer. Efter att ha ställt in två gånger så är det tredje gången gillt som gäller!

• mapena

Måste tacka för igår, det var verkligen supertrevligt att träffa er tjejer :) ser fram emot dejten den 25:e!

Svar på tråden Höstbäbisar i Västerås, 2011