Köpa bilbarnstol på Blocket
Hur bra är det egentligen?
Nått tips på saker man ska fråga om eller som man verkligen ska tänka på?
Första barnet å vi vet inget om sånt här!!
Hur bra är det egentligen?
Nått tips på saker man ska fråga om eller som man verkligen ska tänka på?
Första barnet å vi vet inget om sånt här!!
jag skulle inte köpa bilbarnstol på blocket. Man kan aldrig veta vad stolen varit med om. Håll utkik efter kampanjer, eller affärer som säljer ut förra årets stolar. Man kan köpa mycket annat begagnat om man vill spara pengar. Möjligtvis skulle jag kunna köpa av någon bekant, om jag visste att stolen var okej.
http://www.ntf.se/konsument/barnibil/default.asp?RecID=22260 här är en checklista som är bra oavsett om man köper nytt eller gammalt
Vi sålde ett på blocket en gång. Gick direkt.. Var i fint skick & absolut inte krockat då.
Men vet inte om ja själv skulle våga köpa.
Jag har köpt därifrån... Har dock inte använt den än eftersom jag väntar lillan i juli :) Kanske att jag är naiv men jag har svårt att tänka mig att de har hjärta till att sälja en skadad bilbarnsstol. Klart det finns folk till allt men då tror jag att man ska ha maximalt otur
Kolla igenom det noga bara och fråga naturligtvis så kanske du märker om de verkarvara nervösa.
Jag tror också att om det är en mamma som säljer så känns det nog mer "säkert" på nå vis. Jag skulle då ALDRIG kunna sälja en sådan om jag visste att den kunde få ett annat barn att råla illa ut...
Som sagt jag kan vara naiv men det är min tanke iaf!
jag har aldrig köpt där, men försöker nu sälja där
Jag säljer mitt babyskydd och de är använt i 6månader. Aldrig tappat eller något sånt, kvitto och kartongen kvar. Om man köper ngt begagnat så betyder de inte automatiskt att de är sämre än nytt. En del nya saker är ju helt värdelösa också :)
Jag personligen skulle inte lita på att köpa en sådan sak som bilstol på blocket, alla andra saker, men just bilstol, nej.
Dock säljer jag själv bilstol där, men jag vet ju att den inte är krockad osv.
Tänk på att testa bilstolen/babyskyddet i bilen och spänn fast också, inte bara sätta in på sätet.
har köpt alla mina bilstolar begagnade.
Det man ska kolla är om du känner några skavanker, gropar eller andra fel. Kollla handtag till babyskydd och gärna tyget oxå. Det är svårt att en bilstol som varit med om en krock inte har några skador.
Känner du ingen som vill sälja sitt babyskydd så det inte är en helt okänd du köper av? Annars, ta av tyget o kolla hur stolen ser ut under. Kolla datumstämpeln, det bör inte användas mer än 5 år från tillverkningsdatum.