• Lantani

Köpa bilbarnstol på Blocket

Jag personligen skulle inte lita på att köpa en sådan sak som bilstol på blocket, alla andra saker, men just bilstol, nej.

Dock säljer jag själv bilstol där, men jag vet ju att den inte är krockad osv.

Tänk på att testa bilstolen/babyskyddet i bilen och spänn fast också, inte bara sätta in på sätet.

Alvin 081114 och Alice 100807
  • Lantani
    Cecci78 skrev 2011-05-04 20:47:01 följande:
    var tvungen att kika på ifs hemsida, det kostar 89 kr per månad som kund hos dem annars lite mer. Stol nr 1 säger de är till 9 månader, då har man 51 månader kvar till barnet är 5 år, det blir en hyrkostnad för stol nr 2 på 4539 kr, det är få stolar som kostar så mycket...
    Sen får man ju förhoppningsvis tillbaka en del av de pengarna man köpt bilstolen för (om man inte skaffar två barn vill säga och behåller stolen). Så i längden borde det ju verkligen bli billigare att köpa själv direkt och sedan sälja vidare. Hyr du, ja då får du bara ha bilstolen för det barnet, och dessutom måste du lämna tillbaka. Nja jag köper nytt istället, jag litar inte heller på att de från försäkringsbolagen är helt okrockade och otappade (speceillt babyskydd).
    Alvin 081114 och Alice 100807
Svar på tråden Köpa bilbarnstol på Blocket