• Mikanmela

Min sambo älskar mig inte längre...

Jag förstår verkligen hur du känner dig, min sambo som jag varit förlovad med i 10år sa för 3,5 veckor sedan att han ville ha ett uppehåll och vart skulle jag ta vägen, som tur var fick jag flytta in hos min mor. jag har en djup depression med så detta gjorde det inte bättre och det enda jag tänkte var att jag vill inte leva längre, jag fixar inte detta. Jag är sjukskriven med så det är ju extra jobbigt att bara gå hemma man får mycket tid att tänka, men så kände jag en dag att antingen tar jag livet av mig idag eller så tar jag tag i mitt liv så jag skicka in en ansökan till att plugga som behandlingsassistent något som jag alltid drömt om men som min sambo har satt stopp för. Jag mår inte bra än jag gråter fortfarande varje dag men jag har också stunder som känns okej, att gå och prata med någon tycker jag absolut att du ska göra det har hjälpt mig massor att se framåt och inte bara älta.

Vårdcentralerna har kuratorer jag mailade och så fick jag en tid. Livet är tufft nu och känns skit och spelar inte så stor roll vad någon säger så kommer det inte förändra hur du mår just nu, man måste få må så här det är en del i processen tyvärr. Men jag hoppas att du ska kunna se ljust snart igen, lycka till.

Svar på tråden Min sambo älskar mig inte längre...