Anonym (tinc) skrev 2011-05-04 16:24:28 följande:
Jag kanske missförstår men, du menar att bara för att man inte satt en ring på sin partners finger så lovar man inget?
Det ska ju inte spela någon roll.. När man bestämmer sig för den person som man vill leva resten av sitt liv ihop med (gifta eller ej) då lovar man indirekt att man ska göra allt för att få det att fungera, eftersom man älskar den personen. Så hoppas jag det fungerar för de allra flesta iaf!
Till TS, jag hoppas innerligt att det löser sig för dig på det bästa möjliga sätt!!
Jaha. tycker jag läser i var och varannan tråd att man råkat göra barn av misstag. Innebär det att man alltid älskar och har bestämt sig för att leva resten av sitt liv med den person man väljer att ha samlag med?
Om det verkligen är så i Sverige på 2000-talet - varför finns det så många fattiga ensamma mammor på FL?
För mig verkar sambo lite mer hipp som happ i många fall. Det är lätt att flytta in och lika lätt att flytta ut. Är det inte därför man inte gifter sig? Enligt statistik håller äktenskap oftare än samboförhållanden, så det är inte bara mina fantasier att det är så.
Hur det är betr. Ts kan jag inte veta.