• Anonym (tinc)

Min sambo älskar mig inte längre...

Anonym (känner med dig) skrev 2011-05-04 00:50:32 följande:
    Så mycket på en gång;   steloperation,  som inte gav önskat resultat,   känslor som försvunnit  -   och fönster och bil att byta ur.    Vilken blandning -  försök sortera ut det som är väsentligt  här och nu.

Någon skrev nägot om nöd och lust -  du skriver sambo.   Det innebär väl att ni aldrig lovat varandra något,  eller...  

Jag kanske missförstår men, du menar att bara för att man inte satt en ring på sin partners finger så lovar man inget?
    Det ska ju inte spela någon roll.. När man bestämmer sig för den person som man vill leva resten av sitt liv ihop med (gifta eller ej) då lovar man indirekt att man ska göra allt för att få det att fungera, eftersom man älskar den personen. Så hoppas jag det fungerar för de allra flesta iaf!

Till TS, jag hoppas innerligt att det löser sig för dig på det bästa möjliga sätt!!  
  • Anonym (tinc)
    Anonym (känner med dig) skrev 2011-05-04 18:45:12 följande:
    Jaha.    tycker jag läser i var och varannan tråd att man råkat göra barn av misstag.   Innebär det att man  alltid älskar och har bestämt sig för att leva resten av sitt liv med den person man väljer att ha samlag med?

Om det verkligen är så i Sverige på 2000-talet -  varför finns det så många fattiga ensamma mammor på FL?

För mig  verkar sambo lite mer hipp som happ i många fall.   Det är lätt att flytta in och lika lätt att flytta ut.  Är det inte därför man inte gifter sig?  Enligt statistik håller  äktenskap oftare än samboförhållanden,  så det är inte bara mina fantasier att det är så.

Hur det är betr.  Ts  kan jag inte veta.
    Nej det gör det inte men det sa jag inte heller. Jag menar på att de som är gifta älskar inte varandra mer än vad de i ett samboförhållande gör. Så för min del tycker jag inte att en ring på fingret ska spela någon roll, man ska ju lova varandra lika mycket trohet och kärlek ändå. Sen säger jag ju inte att bara för att man älskar en person och vill leva resten av sitt liv med denna att det faktiskt kommer att hålla, men det viktigaste är att försöka och inte ge upp för fort! 

Att äktenskap håller längre kan kanske vara så att man gifter sig först när man varit ihop i några, kanske många år medan man i samboförhållande kanske blir just sambos för fort.. Så jag håller med om att många blir sambos kanske för fort men det säger ju inte att det förhållandet inte skulle hålla lika bra som om man var gift. 
Svar på tråden Min sambo älskar mig inte längre...