Inlägg från: Ernst Hugo |Visa alla inlägg
  • Ernst Hugo

Dominans och Undergivenhet...

Agridulce skrev 2011-05-04 21:15:51 följande:
    Jamen gud ja, det ansvar som man lägger i mannens händer kräver en psykanalys och ett fett cv innan jag släpper till.
    Liiite väl många psyknötter som vill dominera ibland.
    Finns nog en del ug som behöver prata av sig utanför sängen oxå Solig

Har man som man behovet att dominera så tror många att det är ett onyanserat grott-stadie där alla former av undergivenhet fungerar så länge man får bestämma - kan vara lika svårt att hitta sin match där för mannen.
  • Ernst Hugo
    Hama2 skrev 2011-05-04 21:34:34 följande:
    sensmoralen är då att: -För att vara dominant måste man även vara väldigt snäll-..eller?
    Annars kan man inte veta vad man skall kräva................
  • Ernst Hugo
    Agridulce skrev 2011-05-05 17:37:16 följande:
    Men!!! Ni kan ju inte fortsätta diskutera nu när jag drar på krogen.

*switchar och bossar runt med alla i tråden (fast jag suger på att switcha).*
    Yummie....lite motstånd piggar upp Skrattande
  • Ernst Hugo
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 18:45:41 följande:
    Många ber om tips, det är bra!
    Här kommer mitt problem lite in dock...jag vill inte behöva vara den drivande kraften, det tar liksom död på allt. Mannen jag är med nu är inte alls speciellt dominant och mina behov bara växer och växer. Jag varken vill eller tänder på att vägleda honom.

Jag längtar helt enkelt efter en man som vet, med allra största säkerhet, vart skåpet ska stå.
    Ser tre alternativ:

1) Tala om för honom vad du behöver och att du är trött på just vägledningen.
    2) Var olydig och ge efter för alla impulser att reta honom (varning, kan göra ont)
    3) Byt man.
  • Ernst Hugo
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 18:51:22 följande:
    Jag har orsaker att tro att han tycker att mina behov är väldigt "fel".
    Alternativ 2 är jag lite osäker på vad du menar med, men han är så otroligt...lugn och mjuk? Han går hellre ifrån mig än låter mig starta en bråk.
    Alternativ 3 börjar kännas mer och mer oifrånkomligt.
    För jag behöver det.
    Alt nr 2 är det berömda släng-ut-hala-in-tricket. Låt honom bli sugen och gör sedan motstånd men situationsanpassat utan hårda ord. Låt honom hamna i en sits där bestraffning blir oundviklig. Kan du sedan bekräfta att han VERKLIGEN gjorde rätt efter och att du är tacksam.............ja då är du hemma Solig

Visst kan det vara så att man har nått vägs ände - det gjorde jag i fjor efter 13 år tillsammans.
  • Ernst Hugo
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 19:00:38 följande:
    Ja, det där låter lite som jag brukar försöka göra! Men inte ens jag som alltid brukar få som jag vill...verkar lyckas med mer än att framkalla lite blåmärken på brösten.

13 år, lång tid. Var detta en av orsakerna?
    Att överhuvudtaget revidera min självbild och "komma ut" som dominant var en av orsakerna. Har lärt mig mycket sen förra sommaren, men inser mer o mer att resan är mesta lön för mödan och är om möjligt ännu mer vetgirig nu.
  • Ernst Hugo
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 19:08:01 följande:
    Vad bra att det verkar ha varit positivt. Det är inte lätt att finna sig själv vid fel tidpunkt i livet.
    Har haft en del fantastiska "samtalspartners" här på FL. Tack - ni vet vilka ni är Solig
  • Ernst Hugo
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 19:15:27 följande:
    Vad fint
    Denna tråden är en skön nystar i ämnet oxå - lysande initiativ!
  • Ernst Hugo
    kaji skrev 2011-05-05 19:18:51 följande:
    fast Darkside är rätt jobbigt...jag är där ibland men gillar inte det stället, får nästan en inbiten slavinna som mig att ta avstånd från BDSM...
    Blev inbjuden på en av deras pubträffar i vintras av en annan medlem. Kan bara säga att jag inte är medlem och lär inte bli, men allt är värt att testa en gång Tyst
  • Ernst Hugo
    Agridulce skrev 2011-05-05 19:25:05 följande:
    Alltså, jag tycker det verkar gå så där med avhållsamheten i den här tråden.

Måste fila på min dominanta sida, den är ju grym i yrkeslivet.
    Äsch - du har ju så många andra fina sidor Drömmer
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...