Inlägg från: Anonym (Scarlet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Scarlet)

Dominans och Undergivenhet...

Hej!

Bra tråd! Jag har en fundering som kanske någon kan hjälpa mig med. När jag och min man blev ihop så hade vi redan klargjort för varandra att han är dominant och jag undergiven. Grymt sex med en massa kul! Nu har tiden gått och vi har två barn. Vi är fortfarande kära i varandra och har det bra, men han har blivit mkt mer varsam med mig. Det tycker jag är tråkigt. Vi har inte lika mkt tid till sex, man kan inte lägga en hel lördag på att vara i sängen.. men ändå. Jag saknar hans hårda handlag och hans fantasi. Nu är det mer "vanligt" snabbis-sex och jag är rädd.. jag vill inte förlora det vi hade. Och jag vill inte hålla på att tjata om att han ska vara mer dominant, då faller ju hela grejen! Vad ska jag/ vi göra?.. Tips?

• Anonym (Scarlet)
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-05-05 09:26:20 följande:
    Mitt stora problem är att jag själv tycker att jag är så jäkla osexig! Min partner tänder otroligt mycket på mig och får f-n stånd bara vi pratar i telefon, men jag tycker själv att jag är en degig gammal 2-barnsmorsa. Jag kan inte förstå vad andra män skulle ha för glädje av att knulla mig. Jag tror att de ska bli besvikna när de får se mig. Det sitter mest i mitt huvud. Jag ser inte alls så hemsk ut som det låter nu, det inser jag, men jag kommer ha jäkligt svårt att slappna av... Trist... Men det kanske kommer med tiden...
    Neeej, så kan du inte tänka! Försök titta dig i spegeln och gilla det du ser, lita på att andra tycker att du är snygg och var stolt över det du har? Två-barnsmorsa eller inte, det är sexigt med människor som vågar njuta av sin kropp. Mycket av att vara UG/ Dominant sitter ju i själva grejen. Skulle du bry dig om din man/ den som dominerar dig hade lite mage, skägg eller inte, tex? Bara han är het och gör rätt annars?
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (UG) skrev 2011-05-05 09:32:21 följande:
    Barn är roten till allt ont...

Vet precis hur det är, att få till det med småbarn är inte det lättaste.

Kan du inte prata med din man om det? Inte tjata men säga precis som det är, att du saknar det? Eller skicka ett sms och skriv vad du skulle vilja att han gjorde med dig? Även om det inte är så du vill att det ska funka kanske du måste vara lite mer aktiv ett tag för att få igång honom? För du vet ju att han kan...!
    Ja, du kanske har rätt. Jag kommer på mig själv med att gå och önska och att ibland irritera mig på att han inte är mer dominant. Men han kan ju inte läsa mina tankar. Problemet med att vara den som driver det hela är att det tappar lite av den undergivna känslan. Samtidigt som det kanske inte är så illa att visa honom att hans slyna längtar efter honom.. jag ska absolut göra ett försök. Ska skicka ett sms till honom nu direkt. Frågan är bara vad jag ska skriva för att det ska få rätt effekt..
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (UG) skrev 2011-05-05 09:48:06 följande:
    Själv har jag precis fått skicka en bild på mig i BH och med undergiven blick.... Skriv "din lilla slyna längtar efter Dig och vill göra Dig nöjd..."  ?

Vad som helst tror jag funkar, han kommer bli glatt överraskad! Go girl!
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 09:49:25 följande:
    Det brukar uppskattas att skriva hans namn med ett rött läppstift någonstans på kroppen...innan man skickar bilden alltså
    Asbra tips! Jag ska genast göra båda..
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (UG) skrev 2011-05-05 10:11:25 följande:
    Du får berätta sen vad du fick för reaktion!
    Jag sparade läppstifttricket som ett ess i rockärmen till nästa gång jag behöver ett bra mms. Nu skrev jag bara att jag var rakad och nyduschad och att jag väntade på honom och hans order. Fick svar direkt, att han var nöjd med mig och skulle inspektera. Sen sms:ade vi lite vidare. Sen kom han hem på lunchen Vilken bra dag dethär blev, vilken tur att jag hittade den här tråden. Nu ska gamla takter vakna!

Mer tips på att stimulera sin mästare? Kom igen, ge mig era bästa!
  • Anonym (Scarlet)
    Ernst Hugo skrev 2011-05-05 18:49:09 följande:
    Ser tre alternativ:

1) Tala om för honom vad du behöver och att du är trött på just vägledningen.
    2) Var olydig och ge efter för alla impulser att reta honom (varning, kan göra ont)
    3) Byt man.
    Åh, jag har testat nr 2 med två olika män. Är väldigt svårt att få till.. om mannen i fråga inte är speciellt dominant eller inte alls fattar vad det är man är ute efter så kan han ta illa upp, bli osäker eller putt. Jobbigt, blir det då. Jag tror nästan mest på att stiga ur sin roll som UG för ett ögonblick och helt sonika förklara "det här gillar jag, så här går det till och detta är vad jag önskar att du gör". Så får han chansen att ställa frågor och svara på om han tycker det verkar nice eller helt ointressant.
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (E) skrev 2011-05-05 20:04:58 följande:
    Trevligt, ni tycker inte att jag kommer och stör, då?
    Näh! Vem är du då? Vad är det du önskar..?
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-11 09:36:37 följande:
    Jag är också storasyster, men har nog aldrig varit den ansvarsfulla storasystern hahaha...
    Tvärtom är jag nog något av familjens svarta får, som visserligen alltid haft bra betyg och är välutbildad, men runt omkring allt det, har jag alltid varit "the crazy one..."
    Samma här! Stora systeryster. Har varit alltid varit den i familjen som levt helt utifrån vad jag själv vill göra. Flyttat runt, gjort "konstiga" val och den som alltid fått sin önskan igenom om jag bara lägger manken till. Överlägsen de andra verbalt, snackar fixar och grejar. Den som ingen har försökt sätta sig på..
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-11 06:55:03 följande:
    Ja det har öppnats en helt ny värld för oss. Vi provar oss fram i samförstånd och visar hänsyn åt varandra. Ja mitt sexliv har verkligen varit torftig har jag insett efter 2½ år med min sambo. Men insåg inte att det var så innan jag träffade min sambo. I mitt förra förhållande som var långt och vi träffades tidigt där visste jag liksom inte att det fanns något annat eller vad man skall säga.  Vi kör inte fullt ut så att säga där vi är DOM/UG utanför sovrummet tror inte att det hade funkat i alla fall inte ännu. Som sagt vi provar oss fram och det har blivit en del skratt på vägen, men vi har en öppen dialog om allt så även detta så vi lär oss i samförstånd och genom kommunikation.

Vill bara tillägga att vårt sexliv var fantastiskt redan innan vi testade detta, det har liksom blivit det där extra gräddet på moset så att säga. Vi verkligen klickar på ett sätt som jag inte trodde var möjligt även utanför sovrummet och sänghalmen ;)
    Låter fantastiskt. Har du något råd till den som vill ha sin man lite mer dominant..?
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-11 10:06:10 följande:
    Låter som en beskrivning av mitt liv hahaha...
    Det är väl därför man har det här behovet, kanske? En man som är stark, inte tolererar att man tjaffsar och försöker ta kommandot utan som är ens mästare. Som får en att känna sig som en liten flicka. Och som får en att njuta samtidigt. Det är det mest åtrovärda. Att bli tämjd.
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-12 06:49:30 följande:
    Oj jag är nybörjare åp det här men vi testar oss fram, jag frågar hur hon vill ha det sen kryddar jag på med egna tankar och funderingar på hur jag vill dominera henne, alltså jag håller inte på och frågar när vi är i rollerna av DOM/UG utan när vi är i vardagen så att säga. Vi har en väldigt bra och öppen kommunikation om vårt samliv där sexlivet ingår. Det var så vi kom framtill att testa på. Hon har alltid haft ett behov av bli dominerad. Vi pratade om våra "hemliga" drömmar sådant som man velat testa på men aldrig i tidigare förhållande vågat eller ens känt som lönt att fråga sin partner om.

Så mitt tips är ha en öppen kommunikation pressa inte din man utan låt det växa fram. Tillåt honom göra "misstag" när jag bestämde mig för att köra fullt ut så att säga så började allt med ett enkelt "sms". Men jag kunde göra det eftersom min sambo lät mig växa in i tanken och hade tålamod med mig.

Som tillexempel jag hade svårt i början och använda ord som slyna, slampa osv, men när jag väl testade på och såg hennes reaktion så blev det lättare. Eller som med "bestraffningen smisk på rumpan det var en tröskel att komma över att jag inte "slog" henne utan delade ut njutning den var svår eftersom jag aldrig lagt min hand på en kvinna på det fysiska viset det finns liksom inte i min värld att "slå" en kvinna.
    Ok, tänkte bara för att det verkar ju vara en hel del UG-damer som suktar efter dominans men so har ointresserade män. Och du verkar ha funnit en ny passion?
  • Anonym (Scarlet)
    Anonym skrev 2011-05-15 00:45:33 följande:
    Har en fråga till er,

Tror ni att man kan ändra på sig? Om man är undergiven och tidigare har levt i långt förhållande som undergiven, inte bara sexuellt undergiven utan även i vardagslivet, kan man då när man träffar en ny man som inte är det minsta dominant, ändra på sig?

Mitt problem är att jag har träffat en ny man som jag verkligen älskar men där det blir "kulturkrockar" hela tiden pga att jag är undergiven och han inte har en tendens till att vara dominant. Kan vi lösa detta eller måste vi ge upp?
    Det kan ju bara du veta. Men min erfarenhet är att behov snarare växer sig starkare än ebbar ut med tiden..
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...