• Mandi74

Dominans och Undergivenhet...

Ernst Hugo skrev 2011-05-04 21:39:34 följande:
    Annars kan man inte veta vad man skall kräva................
    Men inte för snäll.. pondus är ett måste, alltid.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Mandi74
    kire skrev 2011-05-05 08:01:39 följande:
    För mig som dominant så är den största kicken känslan av kontroll. Kontroll på ett sätt som för oss, min slyna som hon vill vara och kalla sig när vi är igång så här och mig såklart är positiv. Kontroll kan naturligtvis vara motsatsen också men den aspekten lämnar vi därhän just nu. Så, för mig, för oss så handlar det ju mycket om kicken i när hon släpper taget, utlämnandet. Och för mig sen känslan av att jag med hjälp av den kontrollen kan driva på hennes upphetsning, hålla tillbaka den, ta hennes njutning och upphetsning längre och längre. Helt enkelt utveckla min lilla slyna.

Jag går alltså inte igång på t.ex. smiskande i sig, det är inget mål, det kan däremot vara ett medel. Precis som klämmor, piska, paddel, bojor etc. Som hon beskriver det så är hennes största turn on själva utlämnadet. Hon vet att hon är absolut trygg med mig, det är ju en förutsättning men tack vare det så kan hon mentalt släppa taget och utlämna sig, känslor som annars upplevs som hotfulla, obehagliga blir plötsligt våldsamt triggande, uppkåtande. T.ex. att bjudas ut, "tvingas" att visa upp sig inför blickarna på flera män, utbjuden till dem, objektifieringen. Höra oss tala med varandra om henne, inte med henne, höra mig beskriva hur hon kan "användas". För mig ligger ju också en njutning i att se en annan mans/mäns kåta blickar på min slyna, känna stoltheten i att vara "ägare" till henne.

En lek, ett utforskande av "förbjudna" känslor kanske? Hur som helst, i det ligger en stor del av kicken för mig, för oss. Självklart krävs ett absolut förtroende i botten, trygghet.
  • Mandi74
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 18:45:41 följande:
    Många ber om tips, det är bra!
    Här kommer mitt problem lite in dock...jag vill inte behöva vara den drivande kraften, det tar liksom död på allt. Mannen jag är med nu är inte alls speciellt dominant och mina behov bara växer och växer. Jag varken vill eller tänder på att vägleda honom.

Jag längtar helt enkelt efter en man som vet, med allra största säkerhet, vart skåpet ska stå.
    Skicka in honom på ds, där kan han få vägledning från andra som lever som dom. Om det nu är så han vill leva, för han kanske det räcker med lite blåmärken på brösten. Vet du vad han vill?
  • Mandi74

*för honom ska det ju stå, inte för han. Skäms

• Mandi74
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 19:16:13 följande:
    Han skulle aldrig gå in på en sådan sida. Det är det som är det svåra. Han tar nog ganska stort avstånd från hela grejen.
    Tar han avstånd från ds eller från att vara dom?
  • Mandi74
    Ernst Hugo skrev 2011-05-05 19:23:59 följande:
    Blev inbjuden på en av deras pubträffar i vintras av en annan medlem. Kan bara säga att jag inte är medlem och lär inte bli, men allt är värt att testa en gång Tyst
    Det är nog olika hur man upplever det, jag trivs bra där och har många bra/nära vänner och rådgivare där.
  • Mandi74
    Ernst Hugo skrev 2011-05-05 20:01:56 följande:
    Vi säger grattis och ordnar gruppkram!
    Hmm.. Äpple
  • Mandi74
    Bedhead skrev 2011-05-05 21:14:23 följande:
    Det är väldigt svårt att ställa krav på hur man vill ha det som undergiven. Det går ju liksom emot hela ens väsen. Det tror jag är en av anledningarna varför så många undergivna är missnöjda med sina relationer.
    Jag tycker det är skitviktigt för att ett ug/dom förhållande ska funka, att hon kan säga vad hon vill ha och inte vill ha, det är väl inte att ställa krav kanske men ändå.

Fast detta bör man ju göra redan i början och inte komma med senare, visst kan man förändras och utvecklas men förhoppningsvis gör man det tillsammans.
  • Mandi74
    Anonym (Smiskad) skrev 2011-05-10 19:26:41 följande:

Är UG även utanför sängkammaren. Fler som har erfarenheter?
    Han beordrar, bestraffar och jag lyder och tar emot. Får aldrig mer än vad jag förtjänar dock.

Jupp, för mig är det mer än det som bara sker i sängkammaren.
  • Mandi74
    Anonym (lilla slampan) skrev 2011-05-11 19:25:58 följande:
    Förlåt... det var ett mycket dåligt ordval av mig.. menade självklart inte slåss, min man har aldrig slagit mig utan jag menade mer örfilar, smisk, och lite grovare/hårdare tag.

Själv så har jag ett förflutet av en man som slog mig med flaskor och dylikt så i mitt nuvarande förhållande har vi inget sådant alls, vilket passar oss båda utmärkt men jag känner mig så fjompig att jag inte kan ta i mot en lätt örfil utan att skygga, i bland räcker det att jag tror att den ska komma så duckar jag trotts att han kanske bara sträcker sig efter något vid sidan om mig som jag inte har lagt märke till.. hur ska jag ändra denna vanan, jag vill ju verkligen inte att han ska tro att jag är rädd för honom,.,,
    Det kommer förhoppningsvis med tiden, när du byggt upp ett förtroende för honom. Det kan ta sin tid, men så länge han "sköter" sig så lär det komma.
  • Mandi74
    Dominant skrev 2011-05-11 18:51:36 följande:
    Jag ser att denna tråd har frodats även i min bortavaro, även om jag tycker det är beklaligt att det är så många som bara ser det som en krydda i sexlivet istället för något som genomsyrar hela vardagen.
    Håller med! Man kan konstatera att det finns många sätt att se på det här med Dom/ug. För mig är inte hårda tag i sängen och/eller lite pisk ett Dom/ug förhållande, men det beror väl på vad man har för preferenser.
  • Mandi74
    Jäjd skrev 2011-05-11 20:57:20 följande:
    Noterat.
    Vad är din åsikt?
  • Mandi74
    Jäjd skrev 2011-05-11 21:32:20 följande:
    Äh nevermind me
    Blev ju nyfiken.

Kanske inte din cup of tea med ett sånt förhållande?
  • Mandi74
    Agridulce skrev 2011-05-11 21:39:21 följande:
    Say what??? Förvånad
    Jaded utan kommentar? *tar fram tempen och skakar den*
    Jäjd skrev 2011-05-11 21:40:20 följande:
    Well...

Ämnet är känsligt för folk så jag ska inte brodera ut något här. Men sure, som "krydda" dock ej livsstil.
    Nöjer mig med det då.
  • Mandi74
    Trust me skrev 2013-08-21 17:08:01 följande:
    Hur gör man för att ett ärr ska bildas? Nu tänker jag mig ett ganska ytligt sår som ska läka normalt men det ska bli lite mer ärrvävnad.
    När du piskar eller bara rent allmänt? Kniv funkar alltid.  

• Mandi74
    Trust me skrev 2013-08-21 20:21:09 följande:
    Jag tänker mig att om man skär lite så är det trevligt om man kan se efteråt att man gjorde det. Att hålla på och irritera gör ju att det inte läker vilket kan verka konstigt för omgivningen. (inte bra i detta fall) 
    Du får inte skära för ytligt, för då läker det bara och sen är det borta. 

• Mandi74
    Trust me skrev 2013-08-21 20:53:48 följande:
    Just det där är ju en avvägning som är lite knepig. Det jag funderade på var om man kan färga såret lite. Typ lite blyerts eller liknande.
    Hur menar du då? 

• Mandi74
    Trust me skrev 2013-08-21 21:00:27 följande:
    Att skära djupt och störa läkningen är ett sätt men kan dra lite uppmärksamhet till det. Jag funderade på om det går att färga såret. Blir ju lite som att tatuera
    Jo, men blir det ärr av det? 

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...