• Anonym

Dominans och Undergivenhet...

ansökte om medlemskap i gruppen för ett tagsedan och sitter nu här och hoppas på att bli godkänd. Jag lever tillsammans med min sambo som är den dominanta av oss. Vi lever som dom/ug både till vardags och i sängkammaren. Jag finner det otroligt skönt att totalt lita på att han tar hand om allt :)

• Anonym
    Anonym (Smiskad) skrev 2011-05-10 19:26:41 följande:

Är UG även utanför sängkammaren. Fler som har erfarenheter?
    Han beordrar, bestraffar och jag lyder och tar emot. Får aldrig mer än vad jag förtjänar dock.

På vilket sätt blir du bestraffad och vid vilka tillfällen? 
  • Anonym

Jag och min sambo började på ett D/s förhållande men det avstannade av olika orsaker men det är så jag vill leva. Nu börjar saker och ting bli SÅ mycket bättre mellan oss och det är jag jätteglad över, har dock totalt avskärmat mig från D/s, saknaden har inte funnits där för allt annat som kommit emellan men jag vet att det är så jag vill ha det och bara av att se den här tråden gav mig en längtan så är glad bara över att se tråden utan att ens läsa så mycket av vad folk skrivit :D

• Anonym
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-12 06:49:30 följande:
    Oj jag är nybörjare åp det här men vi testar oss fram, jag frågar hur hon vill ha det sen kryddar jag på med egna tankar och funderingar på hur jag vill dominera henne, alltså jag håller inte på och frågar när vi är i rollerna av DOM/UG utan när vi är i vardagen så att säga. Vi har en väldigt bra och öppen kommunikation om vårt samliv där sexlivet ingår. Det var så vi kom framtill att testa på. Hon har alltid haft ett behov av bli dominerad. Vi pratade om våra "hemliga" drömmar sådant som man velat testa på men aldrig i tidigare förhållande vågat eller ens känt som lönt att fråga sin partner om.

Så mitt tips är ha en öppen kommunikation pressa inte din man utan låt det växa fram. Tillåt honom göra "misstag" när jag bestämde mig för att köra fullt ut så att säga så började allt med ett enkelt "sms". Men jag kunde göra det eftersom min sambo lät mig växa in i tanken och hade tålamod med mig.

Som tillexempel jag hade svårt i början och använda ord som slyna, slampa osv, men när jag väl testade på och såg hennes reaktion så blev det lättare. Eller som med "bestraffningen smisk på rumpan det var en tröskel att komma över att jag inte "slog" henne utan delade ut njutning den var svår eftersom jag aldrig lagt min hand på en kvinna på det fysiska viset det finns liksom inte i min värld att "slå" en kvinna.
    Nu måste jag bara fråga en sak, det här med slampa och slyna, jag hoppas du förstår att det inte måste ingå i dominans? "fula ord" går under kategorin förnedring vilket inte är något man gillar bara för att man är undergiven. Nu förstår jag att din tjej gillar det, men hoppas bara att folk kan skilja på de två begreppen och inte tror att man automatisk är dominant för att man säger sånt.
  • Anonym
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-12 07:24:03 följande:
    Nej jag förstår det, och som du skriver hon uppskattar det och det tog ett tag för mig att bli bekväm med att säga det. Hon förstod min motvilja och accepterade den, för att det är "förnedrande" att säga så och skulle aldrig få för mig att kalla henne det utanför så att säga. Som jag skrev innan vi testar oss fram och har tålamod med varandra och visar hänsyn inför varandras önskningar.
    =) va bra! Min sambo tyckte också att det kändes lite konstigt att ge mig fysisk smärta till en början, fast att han själv gillade det, han var rädd att göra fel och jag sa att men eftersom jag VILL att du ska göra si och så, så accepterar jag ju också att det kan bli fel, som med allt annat man gör eller säger.
  • Anonym

Har en fråga till er,

Tror ni att man kan ändra på sig? Om man är undergiven och tidigare har levt i långt förhållande som undergiven, inte bara sexuellt undergiven utan även i vardagslivet, kan man då när man träffar en ny man som inte är det minsta dominant, ändra på sig?

Mitt problem är att jag har träffat en ny man som jag verkligen älskar men där det blir "kulturkrockar" hela tiden pga att jag är undergiven och han inte har en tendens till att vara dominant. Kan vi lösa detta eller måste vi ge upp?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-05-15 00:45:33 följande:
    Har en fråga till er,

Tror ni att man kan ändra på sig? Om man är undergiven och tidigare har levt i långt förhållande som undergiven, inte bara sexuellt undergiven utan även i vardagslivet, kan man då när man träffar en ny man som inte är det minsta dominant, ändra på sig?

Mitt problem är att jag har träffat en ny man som jag verkligen älskar men där det blir "kulturkrockar" hela tiden pga att jag är undergiven och han inte har en tendens till att vara dominant. Kan vi lösa detta eller måste vi ge upp?
    Har svarat dig i den andra tråden. Kram.
  • Anonym

Hur man definierar förnedring verkar vara lite individuellt. Jag skulle aldrig kalla lavemang för förnedring utan (precis som på darkside) skulle jag tycka att det var mer en separat kink (typ analism) och wet eller scat är också egna kinks. Till förnedring räknar jag nedsättande ord såsom slyna och hora. Och för mig går nästan all förnedring fetbort.

• Anonym
    Anonym (Ny här) skrev 2011-05-16 23:07:09 följande:
    Absolut, förnedring är ju helt individuellt. Nämnde bara vad som bla vore förnedring för mig

äh jag var bara en liten besserwisser... har inte fått tillräckligt med smisk på senaste tiden  
  • Anonym

Jag längtar efter att dominansen och undergivenheten ska få komma fram i mitt och min sambos förhållande. Vi hann testa en del men allt gick åt skogen och sen hände det en hemsk sak och det har tagit tid för oss att komma tillbaka men nu har allting börjat lösa sig och jag hoppas innerligt att våra sidor kommer komma fram på ett naturligt sätt och att vi kommer kunna utveckla ett stadigt D/s förhållande.

• Anonym

Jag gillar att fantisera om bdsm men lever i ett vaniljförhållande. Vi har hursomhelst en kvinnlig bekant till oss som jag finner väldigt attraktiv. Stora bröst, en slank kropp, ett vackert ansikte, mörkt hår och hon har det där undergivna uppassade sättet som en ug ska ha =). Hon pratar alltid med len röst och tittar på en med nedböjt huvud och frågar alltid hur man mår osv.

Vi var på en gemensam tillställning och hon hade på sig vad som kan kallas office outfit . Grå tweedkavaj och kjol och svarta strumpbyxor och en åtsittande svart tunn blus under. Jag kan tycka att dominanta kvinnor är väldigt sexiga(jag är en switch) och att en kvinna i en office outfit kan vara en ev de sexigaste saker en kvinna kan klä sig i, MEN...

Hon var en ug i en doms kläder och hon var den mest osexiga kvinnan på hela tillställningen. Hade vi båda varit singlar och träffats på krogen(under förutsättning att jag känner henne såpass bra som jag gör nu naturligtvis) och hon försökt ragga upp mig i dom kläderna hade jag sprungit åt andra hållet för det var inte hon och hon kändes fejk i dom kläderna...

Finns en kvinna på jobbet som har det där dominanta sättet och eftersom det är jobbet är det ju office outfit och igen en kvinna som jag ser som väldigt attraktiv. Men träffade på henne i en situation(jobbets friluftsdag) där hon hade träningskläder vilket jag tycker är ug-kläder och denna annars så attraktiva kvinna blev totalt oattraktiv i mina ögon för hon var en dom i ug-kläder...

Någon som upplevt nåt liknande?

• Anonym
    Anonym (Mmmm) skrev 2011-09-30 11:47:16 följande:
    Jaha..... virrhönan här då... asså; jag har glöömt bort vad sajten hette jag gick med i.! Den hade då med dominans att göra och jag skrev in mig och allt. Så GLÖMDE jag vad den hette!!!!

Någon som vill hjälpa mig här??? 
    Hmm, var det inte:
    http://www.darkside.se/
  • Anonym
    Anonym (Mmmm) skrev 2011-09-30 11:59:54 följande:
    Haha... ja, just det. TACK!!!
    np I aim to please
  • Anonym
    Anonym (Kryseis) skrev 2011-10-09 12:58:06 följande:
    bdsm-shoppen.se/

Är ett bättre tips.

Där fanns det mkt läckra saker att kika på.
  • Anonym
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-10-20 20:15:31 följande:
    Värst vad dåligt liv det var i den här tråden nu... Puff!!

Oj oj, vad han går på hårt nu min chef... Jag känner mig lite förvirrad och tycker att vi båda gått långt över gränsen för chef och medarbetare... Vi har fortfarande inte "gjort" något men jag har aldrig varit med om att en kille går på så hårt som han gör utan hämningar överhuvudtaget! Vem som helst som hade läst våra konversationer hade satt kaffet i halsen...
    Han varvar sexuella anspelningar med direkta order och uppmaningar att jag ska "släppa loss" osv. Samtidigt har vi fortfarande vår professionella relation med allvar och det kan ibland vara svårt att hålla isär.

Jag börjar nästan känna att vad har jag nu satt igång... kan jag hantera det här? "Be careful what you wish for" finns det visst något ordspråk som heter...

Jag är ju en kontrollmänniska som ganska motvilligt ändå är väldigt dominant och har en man som lätt kuvar sig i diskussioner med mig. Sen kommer den här otroligt dominanta killen som inte följer "mönstret" och inte vet vart gränsen går och antyder att jag är ospontan och borde släppa loss osv. Som alltid har svar på tal som ofta gör mig tyst för att jag inte är van att få såna svar och inte vet hur jag ska ta riktigt. Han spelar väldigt mycket på vad jag upplever som att jag är ett objekt, så han agerar lite sexistiskt fast med glimten i ögat men det stör ändå mig lite grann. Kanske för att jag inte är van att bli sedd som ett objekt utan med respekt. Jag blir förbannad!! ... samtidigt som det är spännande, varför?!

Ge mig råd, vad ska jag göra och hur ska jag bemöta honom?
    Rimligen ska du inte göra någonting alls eftersom han är din chef. Vill du knulla kan du väl leta efter någon annan istället. Han leker ju bara med dig och ni har inte gjort någonting, enbart haft konversationer som du läser in en massa i.
  • Anonym
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-10-20 20:37:10 följande:
    Du har ju säkerligen rätt i att jag inte borde göra något eftersom han är min chef... jag är inte ute efter att knulla rent generellt eftersom jag är gift och är inte ute och letar andra utan detta har växt fram eftersom vi jobbar ihop.

När det gäller att jag läser in en massa i konversationerna så har du fel, jag läser inte in något som inte finns där. Jag har kört med väldigt öppna kort, dvs att jag vägrar vara otrogen så vill han något så får han ta hela paketet. Om JAG vill det... det vet jag inte än...
    Ok.

Fast alltså, om du har sagt att du inte vill vara otrogen så tycker jag att han är elak som forsätter komma med sexuella anspelningar. Likaså borde du bestämma dig innan du ens drar igång något sånt här. Ni spelar ett väldigt högt spel, om någon utomstående läser era mail lär det bli enorma problem för er båda. Och har ni hållit på så här i månader utan att det har hänt något mer så känns det inte sannolikt att det kommer att hända något de närmsta månaderna heller. Han roar sig lite på jobbet liksom, och går hem och ligger med sin fru sen.
  • Anonym
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-10-20 20:55:38 följande:
    Ja, alltså det stör mig att han går på så hårt även fast jag sagt att jag inte tänker vara otrogen, så där håller jag med dig. Han respekterar inte riktigt det jag sagt.. Jag känner att jag spelar ett högt spel, därav att jag skrev att jag är orolig över vad jag dragit igång... Vi har INTE hållit på såhär i månader utan det var väldigt oskyldigt fram tills för ett par veckor sedan så det hela har snarare gått väldigt fort!
    Ja, det gör han säkert men det gör även jag... Det är inte så att jag är helt såld på honom... från början var det ju bara tänkt att vara en kul fantasi eftersom han har väldigt bra dominanta egenskaper men någonstans på vägen blev det även något mer...
    Fast... även jag roar mig på jobbet! Trots de negativa delarna så är det ju ändå spännande, jag ser fram emot att gå till jobbet och att få hans mail. Det är bara det att jag kan inte låta det gå längre och det tror jag han vill...
    Prova att bryta det helt, och se vad han gör då.

Och man kan inte alltid få det man vill ha. Det är lätt att göra sex till något större än vad det egentligen är bara för att man längtar efter en viss sak eller behandling kanske jag ska säga. 
  • Anonym
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-12-31 10:42:18 följande:
    Så var den sagan slut... Min man lyckades lista ut att jag haft tankar på någon annan sista tiden och kom även fram till vem det är! Lika bra det, så som detta såg ut att utvecklas... Det hade nog inte lett till något långvarigt ändå men kul så länge det varade!
    Nu ska man möta musiken och se vad det innebär! Maken hade många känslor... dels ville han smiska mig tills jag blödde... förståeligt! Vi får väl se om han gör allvar av sitt hot och i så fall är jag nog lite orolig för nu är han ju verkligen sviken och framförallt arg och då ligger det ju mer hämndbegär bakom... Dessutom är han otroligt stark så jag skulle inte ha en chans att värja mig i så fall utan får lita på hans snällhet...
    Vi får väl se vad som händer...
    God fortsättning på er allihop!!
    Åh herregud.

Instämmer med Salope. Man löser inga konflikter med våld och du blandar verkligen ihop saker här.
  • Anonym
    Anonym (UG min chef) skrev 2012-01-01 12:20:26 följande:
    Jag har full förståelse för att man reagerar så för man är ju inte insatt i situationen och känner ju varken mig, min man eller min chef och då ser man det endast utifrån och då kan det verka knäppt!

Det som är pirrigt och spännande med min chef är ju just att jag inte vet vart jag har honom heller, han drar undan mattan från mina fötter ofta, ofta... och först blir jag förbannad, sårad, förvirrad osv. Men när det sjunkit in så blir jag ändå tänd av det och tyr mig tillbaka till honom igen. Han puttar ner mig från piedestalen min man satt mig på senaste åren och jag landar alltid lika hårt! Jag gillar det för att han vågar!! Jag vill ha motstånd och bli satt på plats och har man levt flera år med att jag är sanningen självt och att mina åsikter är min mans åsikter så är det uppfriskande med någon som har kuraget att våga säga ifrån och utmana mig och tillochmed trycka ner nyllet i gyttjan lite (metaforiskt talat) Varför kan man ju undra och kanske behövs det en lobotomi

Nu verkar ju min man ha vaknat lite och vi får se vart det leder men han har det ju i sig om han bara vågar ta för sig. Han har en tuff resa framför sig om han vill bli dominant mot mig och få min respekt på det planet men man ska aldrig säga aldrig!
    Alltså. Jag har full förståelse för att du tänder på själva situationen med din chef, och att du gillar tanken på att bli straffad av din man. Men man kan inte göra om andra människor, och om du och din man har ägnat dig åt en viss sorts lekar där han har ett fysiskt övertag i sängen så är det alls inte samma sak som att han kan "lära sig" att bli psykiskt dominant gentemot dig. Antingen har man det inom sig eller så har man det inte alls. Du får nog acceptera honom som han är eller helt enkelt skilja dig och leta efter rätt relation med någon annan. Att säga att han har en tuff resa framför sig för att anpassa sig till dina krav är inte rättvist mot någon av er.

• Anonym
    Anonym (UG min chef) skrev 2012-01-02 21:05:51 följande:
    Nu uttalar du dig som om du kände oss, det gör du inte. Det låter även på dig som om alla människor fungerar på samma sätt och ingen kan förändras oavsett om viljan finns. Min man VILL dominera mig, han behöver bara luska ut hur det ska gå till. Det kommer givetvis aldrig att bli som med min chef eftersom han "har det i sig" som du skriver. Men det utesluter inte att man kan hitta någon form av nivå där båda kan vara nöjda.
    Du ska nog inte uttala dig så svart/vitt tycker jag.
    Du har skrivit i den här tråden sen i maj. Din man har enligt din egen uppgift försökt men kan inte. Att han har anledningar till att vilja dominera dig på det sätt du önskar är kanske inte så konstigt med tanke på att du är otrogen med din chef pga av din mans "oförmåga"? Men om han på den här tiden fortfarande inte har klurat ut hur han ska göra men ändå vill så drar i alla fall jag slutsatsen att han inte fixar det.

Dessutom blir jag synnerligen tveksam till att du själv verkligen vet vad du letar efter, eftersom du aldrig har haft den sortens förhållande irl och enligt din egen uppgift bara känt på samma vis två gånger i hela ditt liv. Det låter snarare som att det handlar om attraktion till dessa två män. Eftersom du själv ett flertal ggr känt ett behov av att framhålla dig som framgångsrik och karriärinriktad så skulle jag om jag var du fundera på om det inte snarare handlar om ett behov av att försöka erövra dessa män genom att anpassa dig till det som de verkar vilja ha.

Det är vad JAG tror och tycker, och det här är ett öppet forum där man får lov att uttrycka åsikter, och där du själv har frågat efter synpunkter. Att svaren inte passar dig är förstås tråkigt för dig.  
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...