Inlägg från: Anonym (Nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nybörjare)

Dominans och Undergivenhet...

Träffade min sambo för c:a 2½ år sedan vi har ett fantastiskt samliv och sexliv, ett tag in i förhållandet så "avslöjade" hon att hon har en undergiven sida som inte fått leva ut innan. Jag blev lite tagen på sängen för att jag levde i ett fantasilöst förhållande innan där det mest spännande jag upplevde var att få ha sex bakifrån en och annan gång.
    Har även en del annat skit i bagaget dels från min uppväxt men framförallt i det förhållande jag levde innan.

Min resa in i det här började för c:a 2 år sedan och det har varit baby steps hela vägen. Men efter att ha läst i den här tråden så släppte jag på hämningarna och gick i rollen som master fullständigt i helgen och vilken fantastisk upplevelse det var både för mig och min sambo. Men som sagt jag är nybörjare så en del "fel" eller vad man skall kalla det blev det men sambon tog de på rätt sätt och sa ifrån och "rättade" till misstagen så att säga. Skall tillägga att hon alltid haft denna sida men aldrig fått leva ut den men efter denna helg vi haft så kommer det bli fler tillfällen.

Så vill bara säga tack till er här som gav mig modet att ta steget fullt ut så att säga.

• Anonym (Nybörjare)
    Joppelina skrev 2011-05-10 14:38:33 följande:
    Det låter ju härligt för det kan bli en otrolig skillnad om man går från ett torftigt sexliv till ett där det finns så oändligt stort spelrum och ytrymme som det är när det gäller DOM/UG. Flört
    Ja det har öppnats en helt ny värld för oss. Vi provar oss fram i samförstånd och visar hänsyn åt varandra. Ja mitt sexliv har verkligen varit torftig har jag insett efter 2½ år med min sambo. Men insåg inte att det var så innan jag träffade min sambo. I mitt förra förhållande som var långt och vi träffades tidigt där visste jag liksom inte att det fanns något annat eller vad man skall säga.  Vi kör inte fullt ut så att säga där vi är DOM/UG utanför sovrummet tror inte att det hade funkat i alla fall inte ännu. Som sagt vi provar oss fram och det har blivit en del skratt på vägen, men vi har en öppen dialog om allt så även detta så vi lär oss i samförstånd och genom kommunikation.

Vill bara tillägga att vårt sexliv var fantastiskt redan innan vi testade detta, det har liksom blivit det där extra gräddet på moset så att säga. Vi verkligen klickar på ett sätt som jag inte trodde var möjligt även utanför sovrummet och sänghalmen ;)
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Scarlet) skrev 2011-05-11 10:09:24 följande:
    Låter fantastiskt. Har du något råd till den som vill ha sin man lite mer dominant..?
    Oj jag är nybörjare åp det här men vi testar oss fram, jag frågar hur hon vill ha det sen kryddar jag på med egna tankar och funderingar på hur jag vill dominera henne, alltså jag håller inte på och frågar när vi är i rollerna av DOM/UG utan när vi är i vardagen så att säga. Vi har en väldigt bra och öppen kommunikation om vårt samliv där sexlivet ingår. Det var så vi kom framtill att testa på. Hon har alltid haft ett behov av bli dominerad. Vi pratade om våra "hemliga" drömmar sådant som man velat testa på men aldrig i tidigare förhållande vågat eller ens känt som lönt att fråga sin partner om.

Så mitt tips är ha en öppen kommunikation pressa inte din man utan låt det växa fram. Tillåt honom göra "misstag" när jag bestämde mig för att köra fullt ut så att säga så började allt med ett enkelt "sms". Men jag kunde göra det eftersom min sambo lät mig växa in i tanken och hade tålamod med mig.

Som tillexempel jag hade svårt i början och använda ord som slyna, slampa osv, men när jag väl testade på och såg hennes reaktion så blev det lättare. Eller som med "bestraffningen smisk på rumpan det var en tröskel att komma över att jag inte "slog" henne utan delade ut njutning den var svår eftersom jag aldrig lagt min hand på en kvinna på det fysiska viset det finns liksom inte i min värld att "slå" en kvinna.
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym skrev 2011-05-12 07:15:18 följande:
    Nu måste jag bara fråga en sak, det här med slampa och slyna, jag hoppas du förstår att det inte måste ingå i dominans? "fula ord" går under kategorin förnedring vilket inte är något man gillar bara för att man är undergiven. Nu förstår jag att din tjej gillar det, men hoppas bara att folk kan skilja på de två begreppen och inte tror att man automatisk är dominant för att man säger sånt.
    Nej jag förstår det, och som du skriver hon uppskattar det och det tog ett tag för mig att bli bekväm med att säga det. Hon förstod min motvilja och accepterade den, för att det är "förnedrande" att säga så och skulle aldrig få för mig att kalla henne det utanför så att säga. Som jag skrev innan vi testar oss fram och har tålamod med varandra och visar hänsyn inför varandras önskningar.
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Scarlet) skrev 2011-05-14 17:13:16 följande:
    Ok, tänkte bara för att det verkar ju vara en hel del UG-damer som suktar efter dominans men so har ointresserade män. Och du verkar ha funnit en ny passion?
    Jag vi har hittat en ny passion. Det är helt fantastiskt men som jag skrivit innan jag har hittat en ny passion i hela mitt sexliv inte bara i UG/DOM utan alltihop.
  • Anonym (Nybörjare)
    Ernst Hugo skrev 2011-05-14 19:41:31 följande:
    Bara att säga grattis och vara glad för din skull Solig
    Tack så mycket :)
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Ärjaglitetrög?) skrev 2011-05-17 15:19:05 följande:
    Ni kanske kan hjälpa mig lite. Jag misstänker att min sambo är dominant men jag kan inte riktigt koppla det till sexet. Han säger ofta att han ska ge mig smisk och säger till mig att göra saker som jag upplever på ett bossigt sätt. Jag är egentigen inte varken för eller emot, jag tycker att det är ok eftersom jag inte är rädd för honom (som ni andra skivit så har vi förtroende för varandra och han är väldigt snäll mot mig i övrigt - det är just det, när han säger till mig att jag ska göra saker så är det verkligen löjliga småsaker typ hämta en penna).
    Men jag är lite rädd att förstöra spänningen med att fråga rakt ut. Dessutom vill jag helst inte att han slår mig ens "på låtsas", klart lite smärta kan jag stå ut med men inte så det gör ont-ont. Jag tror inte heller att han tänder på att kalla mig fula ord.
    Men ni som är dominanta - vill ni att man triggar er, eller ska jag fortsätta vara lydig eller vad man ska kalla det. I sängen visarr han inga sådana här tendenser alls, jag tror det är mer på relationsplanet och det gör det nästan svårare.
    Blev lite  orolig när jag läste någonstans i er tråd att man ska lämna någon för att den personen inte är dominant/undergiven nog, vill ju att han ska fortsätta vara kär i mig...
    Jag är dominant och är raka motsatsen till din man då menar jag är inte speciellt bossig utanför sovrummet därmed inte sagt att jag är en mes ;) , men när jag och min sambo började utforska det här så var det kommunikation som gällde. Hon är Ug och har alltid varit det men inte fått leva ut det av olika anledningar. Det tog ett tag in i relationen innan hon tog bladet från munnen så att säga men jag hade känt lite signaler när vi älskade med varandra men inget jag direkt kunde sätta fingert på fören vi kom att diskutera det en gång. Sen öppnades damm dörrarna så att säga. Det jag vill ha sagt är att kommunikation är grymt viktigt och helst en öppen sådan. Framförallt när det kommer till sexlivet har jag lärt mig numera. Så mycket bättre allt har blivit jämfört med mitt tidigare förhållande när man inte skulle prata om något i synnerhet inte sex. Så för att lära av mig fråga han ju egentligen inte mer än undra om du är helt fel ute. Eller så kanske ni får ett helt nytt sexliv. 

Mina 2 cent 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...