Inlägg från: Anonym (Ny här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ny här)

Dominans och Undergivenhet...

Jag är ug, men bara sexuellt. Utanför sängen är jag det inte. Vilket ställer till problem för en del herrar.
    Men det gör också att bara rätt sorts herrar kan ta mig på rätt sätt, då jag gör motstånd och herren måste vara av rätt virke för att se igenom och kunna tvinga mig utan att det blir ren och skär våldtäkt av det.

Har precis träffat på en herre jag har stora förväntningar på. Han har visat att han både har kapacitet och styrka att ge mig det jag vill ha och behöver.

Men en stor skillnad, jag är ug, jag går inte igång på förnedringssex. Vilket många tror är samma sak. Jag vill bli tvingad, men det ska vara sex. Inte bajsas på, inte tvingas ta lavemang och liknande.

Bunden, gagball, smiskas, ögonbindel, fler än en, analt, stryp, örfilar, bestraffningar etc etc. Helt ok. Men den mentala biten är viktig för mig, herren ska mentalt kunna tvinga mig och kan han inte det så ska han fysiskt kunna göra det.
    Så den jag låter vara herre över mig ska jag lita på till 100%. 

Och för att betona, jag är ny i forumet, inte på att vara ug  

• Anonym (Ny här)
    Anonym skrev 2011-05-16 23:05:33 följande:
    Hur man definierar förnedring verkar vara lite individuellt. Jag skulle aldrig kalla lavemang för förnedring utan (precis som på darkside) skulle jag tycka att det var mer en separat kink (typ analism) och wet eller scat är också egna kinks. Till förnedring räknar jag nedsättande ord såsom slyna och hora. Och för mig går nästan all förnedring fetbort.
    Absolut, förnedring är ju helt individuellt. Nämnde bara vad som bla vore förnedring för mig

• Anonym (Ny här)

Jag kan också tillägga att för mig är det inte min njutning som är viktigast utan att min herre njuter av det han gör. Min gräns går vid bestående fysiska men (det blir ju alltid röda märken av smisk exempelvis, blåmärken och sånt exempelvis). 

Får många gånger frågan vad jag tänder på och det är just att domineras. Mer än så går inte att utveckla, jag kan inte dra fantasier om vad jag vill bli utsatt för eller vad jag vill att någon ska göra med mig. Det är herrn som bestämmer det. Jag kan dra gränser, det är det enda jag kan göra.

Jag blir avtänd om jag märker att herrn tvekar om något, frågar mig om det är bra, om det är ok, vad jag vill. Om han vill att jag ska tigga, böna och be om att få kuk. Jag vill bli utnyttjad sas. Jag är till för hans njutning. Men eftersom jag också är vuxen och inser att vissa gränser är bra att ha så har jag dom. Men den största och viktigaste biten är den mentala. Med rätt herre blir jag totalt knäsvag bara av uppenbarelsen. Bara av att veta vad han KAN göra. Eller när jag märker att han tar för sig och inte är försiktig.

Men självklart njuter jag av vanligt sex också. Men då är det ju också andra känslor inblandade. Då njuter jag av närheten och intimiteten på ett helt annat sätt.
    Då kan även jag vara drivande, men aldrig dominant. Det fungerar inte för mig. Samspel på samma nivå går bra, men aldrig att jag skulle kunna dominera någon. 

• Anonym (Ny här)
    Dominant skrev 2011-05-18 11:36:39 följande:
    Är det endast i sexuella sammanhang du är undergiven?
    Ja, med viss modifikation. Jag skulle kunna bli ug även utanför sängen, med rätt herre. Men då inte på ett sånt sätt att jag ska serva han hela tiden (jämställdhet och allas lika värde är viktigt för mig). Men rätt herre skulle kunna få ta dom livsavgörande besluten såsom var man ska bo och så- förutsatt att jag kan lita på att han tar HELA familjens önskningar och behov i betraktelse när han tar beslutet och inte bara tänker på sig själv.
    Om jag känner det, så skulle jag följa honom. Men inte lika ug som i sängen, behovet av att revoltera finns inom mig. 
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-05-18 11:54:01 följande:
    Ja, med viss modifikation. Jag skulle kunna bli ug även utanför sängen, med rätt herre. Men då inte på ett sånt sätt att jag ska serva han hela tiden (jämställdhet och allas lika värde är viktigt för mig). Men rätt herre skulle kunna få ta dom livsavgörande besluten såsom var man ska bo och så- förutsatt att jag kan lita på att han tar HELA familjens önskningar och behov i betraktelse när han tar beslutet och inte bara tänker på sig själv.
    Om jag känner det, så skulle jag följa honom. Men inte lika ug som i sängen, behovet av att revoltera finns inom mig. 
    Förtydligande. Jag skulle protestera och bli arg om någon försökte bestämma över mig utanför sängen. Jag har ännu inte mött den man som kan göra det. MEN jag utesluter inte möjligheten att han finns.
    Men fram till dess, så är jag inte ug utanför sängen.

Och då är det ju inslaget om tvång som kommer. För skulle jag bli arg, protestera och göra motstånd så krävs ju visst våld för att herrn ska ta det han vill ha. Jag är inte den man säger till att jag ska gå in och ställa mig på alla fyra direkt... 
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-05-22 13:12:05 följande:
    Denna man jag har träffat som visat mig hur härligt det är att bli dominerad väcker sådana känslor. Att bli dominerad gör att jag känner en kärlek jag aldrig har upplevt tidigare. Man lämnar ju ut sig så totalt och det blir så intimt. Det är fascinerande hur kärleksfullt det är att bli uppiskat, bitch-slappad och kallad för hora!

Igår tog vi sexlivet ytterligare ett steg. Jag undrar var detta ska sluta. Det är ju helt underbart och fantastiskt!  
    Men vad skönt och trevligt för både dig och honom
    Det är bara fantasin som sätter gränser (och kommunikationen )

Och det ÄR ju intimt. Att ge sig så till någon kräver full tillit och inget blir mer intimt än det. Liksom att ta emot det, veta att denna litar på en till 100%.  
    Även om jag kan tillåta flera dominera mig så finns det gränser även där. Han jag träffat nu är den jag tillåter gå längst. Och det är underbart.

Jag har ju tidigare skrivit att min njutning inte är den viktiga, men jag har alltid fått orgasmer av sex ändå. Rent fysiskt, men också rent psykiskt av utelämnandet. Däremot har mina orgasmer aldrig varit något jag strävat eller strävar efter.

Men gud vilka orgasmer jag fått med denne Herre!  
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-05-23 08:26:46 följande:
    Vi har bestämt ett stopp-ord som jag kan använda om han går för långt. Det härliga var att innan han drog igång på allvar så stoppade han en gag-ball i munnen på mig så det var bara att gilla läget. Jag blev så kåt av att ligga helt utelämnad att det gick för mig innan han ens satt igång. Det var en rent mental orgasm. Fy fan vad härligt!
    Stoppord är viktigt, men ska ni ha gag så bör ni, precis som Joppelina säger, också ha en signal som inte går att missförstå.
  • Anonym (Ny här)

Ja, jag tycker man många gånger kan märka vem som är dominant och det är väl dom jag faller lätt för. Inte så att jag blir kär, men knäsvag och liksom blir som en liten spinnande katt. Vill bara följa efter och stryka mig mot honom

Finns ju många som tycker det "verkar" spännande med dominans, som "gärna vill ge mig vad jag vill ha", som "absolut inte är rädd för att ta i", som säger "jag är stark, jag kan hålla fast dig", men många av dom har egentligen aldrig direkt gjort något av det och förstår nog inte innebörden av det rent mentalt. Att det inte bara är en krydda i sexlivet, att det inte är "något man som ug vill ha" utan faktiskt behöver.
    Som frågar den ug "hur vill du bli bestraffad?", som om den ug ska ha något att säga till om? Eller ja, vissa kör ju så...

Men för mig skulle jag aldrig kunna ha ett längre förhållande med full respekt om jag inte kände mig ug Herrn. Det betyder inte att jag skulle bli straffad konstant, inte ha något att säga till om, bli orespekterad etc etc.

Dominans i sig är ju inte att man binder någon, att man smiskar, att man har analsex, att man förnedrar och liknande. Dominans är för mig ett mentalt tillstånd.  Det handlar om Herrns fullständiga makt över mig, som jag faktiskt tillåter honom ha. Det är för mig så intimt det kan bli. 

• Anonym (Ny här)
    Anonym (omd) skrev 2011-06-01 16:08:22 följande:
    Det beror ju på vilken sorts ug man är... Det är ju inte helt konstigt att straffen utgår från gemensamma kinks. Jag skulle aldrig acceptera smärtsamt analsex som straff. Hela relationen skulle undermineras och avslutas. Så salopes fråga är ju väldigt väsentlig för många iaf.
    Precis och även om man är väldigt ug så bör man ju ha lite gränser för sin egen kropps skull iallafall. 
    Jag skulle aldrig tolerera torrknull i analen som straff. Bara för att jag vill inte ha problem rent kroppsligt. 
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 16:37:27 följande:
    gränser har jag inte sagt något om. vill man ha sådana så ska ens partner självklart respektera dem, och vill man inte ha några tycker jag nog att ens partner ska respektera en och vara rädd om en i alla fall.

att ha gränser är dock inte samma sak som att bara tillåta sådant som man njuter av. man kan mycket väl acceptera, eller tom vilja, att ens partner gör sådant man inte njuter av i bestraffningssyfte.
    Det håller jag med om. Jag menade heller inte direkt uttalade gränser, jag menade att man bör ha lite gränser som kan innebära att man inte får bestående men. Att bli torrknullad analt kan ge bestående problem. 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...