• Joppelina

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-09 19:24:50 följande:
    Träffade min sambo för c:a 2½ år sedan vi har ett fantastiskt samliv och sexliv, ett tag in i förhållandet så "avslöjade" hon att hon har en undergiven sida som inte fått leva ut innan. Jag blev lite tagen på sängen för att jag levde i ett fantasilöst förhållande innan där det mest spännande jag upplevde var att få ha sex bakifrån en och annan gång.
    Har även en del annat skit i bagaget dels från min uppväxt men framförallt i det förhållande jag levde innan.

Min resa in i det här började för c:a 2 år sedan och det har varit baby steps hela vägen. Men efter att ha läst i den här tråden så släppte jag på hämningarna och gick i rollen som master fullständigt i helgen och vilken fantastisk upplevelse det var både för mig och min sambo. Men som sagt jag är nybörjare så en del "fel" eller vad man skall kalla det blev det men sambon tog de på rätt sätt och sa ifrån och "rättade" till misstagen så att säga. Skall tillägga att hon alltid haft denna sida men aldrig fått leva ut den men efter denna helg vi haft så kommer det bli fler tillfällen.

Så vill bara säga tack till er här som gav mig modet att ta steget fullt ut så att säga.
    Det låter ju härligt för det kan bli en otrolig skillnad om man går från ett torftigt sexliv till ett där det finns så oändligt stort spelrum och ytrymme som det är när det gäller DOM/UG. Flört
  • Joppelina
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-11 06:55:03 följande:
    Ja det har öppnats en helt ny värld för oss. Vi provar oss fram i samförstånd och visar hänsyn åt varandra. Ja mitt sexliv har verkligen varit torftig har jag insett efter 2½ år med min sambo. Men insåg inte att det var så innan jag träffade min sambo. I mitt förra förhållande som var långt och vi träffades tidigt där visste jag liksom inte att det fanns något annat eller vad man skall säga.  Vi kör inte fullt ut så att säga där vi är DOM/UG utanför sovrummet tror inte att det hade funkat i alla fall inte ännu. Som sagt vi provar oss fram och det har blivit en del skratt på vägen, men vi har en öppen dialog om allt så även detta så vi lär oss i samförstånd och genom kommunikation.

Vill bara tillägga att vårt sexliv var fantastiskt redan innan vi testade detta, det har liksom blivit det där extra gräddet på moset så att säga. Vi verkligen klickar på ett sätt som jag inte trodde var möjligt även utanför sovrummet och sänghalmen ;)
    Jag tror att det är ytterst få par där det funkar att vara lika DOM/UG i vardagen som det är i sexlivet. Men visst finns det. Men jag skulle aldrig kunna det om det inte gäller ritualer som hör till sexlivet då.

Jag hade också ett väldigt långt förhållande (17år) där sex var mycket slentrian och bara vanilj. Upptäckte min UG sida mer och mer i samband med separationen, men det dröjde innan jag fick testa på lite och förstod att det inte bara var fantasier och önskedrömmar som jag hade haft.
  • Joppelina

Jag kan ju tycka att en reflex som man har fått av misshandel inte är något som jag förknippar med någon Dominant handling.

• Joppelina
    Snowmagic skrev 2011-05-12 22:33:01 följande:
    Älskar att läsa allt ni skriver...
    Skulle gärna vilja att min man kunde läsa allt det här också.
    Du får väl låta honom göra det Flört
  • Joppelina
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-05-23 08:26:46 följande:
    Vi har bestämt ett stopp-ord som jag kan använda om han går för långt. Det härliga var att innan han drog igång på allvar så stoppade han en gag-ball i munnen på mig så det var bara att gilla läget. Jag blev så kåt av att ligga helt utelämnad att det gick för mig innan han ens satt igång. Det var en rent mental orgasm. Fy fan vad härligt!
    Mmmm är man gagad så är det svårare med stoppord, ett tips att ha en nyckelknippa tex i handen och släppa den istället för stoppord Glad
  • Joppelina
    kaji skrev 2011-06-01 14:59:27 följande:
    tveksamt

det där med att släppa nyckelknippa, boll el dyl funkar inte alltid som man tänkt sig. när man verkligen skulle behöva använda nödbromsen kan man lika gärna hamna börja krampa o inte kunna släppa.
    Att man börjar krampa, nu antar jag att det menas kramp i medicinsk mening så anser jag nog att man gått överstyr någonstans. Beroende av vilken anledning då nödbromsen borde dras i ska ju inte bara vara den UG ansvar utan båda ska ju ha kontroll i ett sånt exeptionellt läge.
  • Joppelina
    kaji skrev 2011-06-06 13:22:44 följande:
    absolut ett sådant läge när jag tycker att det verkligen ska nödbromsas.

men har man bestämt sig för nyckelknippsvarianten så kan det ju bli lite galet...om den dominante parten är oerfaren, inte förstår läget och därför fortsätter eftersom den undergivna inte släppt nyckelknippan.

inte bra alls!

var därför jag ville "varna" lite för sådant som kan ge falsk trygghet.

nyckelknippor o safeworlds i all ära men när det verkligen gäller är det förmågan att vara lyhörd, läsa av sin partner och visa hänsyn/omtanke som är det säkraste.
    Att krampa gör man ju inte direkt så ofta, och jag undrar väl mer vad för sorts handling som leder till detta? Om man nu är med en "oerfaren" dessutom.

Att ge sej in i något som kan resultera i kramp med en oerfaren tycker jag nog är mer viktigt att varna för. Då om någon gång anser jag vikten att ha en stoppsignal. Om man då ändå hamnar i den situationen. Är man osäker på att en oerfaren inte kan kontrollera sej så bör man nog avstå något mer avancerat.
  • Joppelina
    kaji skrev 2011-06-06 13:50:34 följande:
    syrebrist, electroplay, stark smärta, stark rädsla, panikkänslor.

såklart man inte ska ge sig in i sådant med någon man inte känner väl o litar på.

...men alla är oerfarna till att börja med och då är det viktigt att veta att den dominante först o främst måste kunna läsa av den undergivne, för även om man tänker ut en smart nödbrom är det inte säkert att den fungerar.
    Självklart så är alla oerfarna någon gång, men då bör man inte ge sej in på dessa saker  heller,,, bara för att.  Det handlar även om kunskap även om man litar och har förtroende för en person så finns inte kunskapen om tex breath play så hjälper det föga. Då kan ju skadan redan vara skedd även om den dominante kan läsa av den ug. 
  • Joppelina
    kaji skrev 2011-06-06 14:29:59 följande:
    håller med dig om det mesta.

men anser ändå att det är bra att känna till att sk nödbromsar inte alltid fungerar. många vet inte om det.

ge sig in på saker "bara för att", tycker jag inte man ska men vill båda parter utforska nytt måste man få göra det och då är det bra om man känner till ovanstående. vissa saker kanske man inte gör medvetet heller. det är inte alltid man vet innan vad som kan utlösa stark rädsla/panik. ug måste veta att de bara ska göra sådant som de känner sig trygga med, inte tänka "jag kan ju alltid avbryta", för ibland kan man inte kommunicera det. dom bör veta att de måste vara uppmärksamma o kanske sluta även om ug inte drar i nödbromsen, för han/hon kanske inte kan.
    Ja, men tycker man ska ha det i alla fall. Om inte annat så behöver man hålla det i minnet att det kan behövas stoppord, kommunikation och uppmärksamhet om något måste avbrytas.

Anledningen till att jag reagerade på att man skulle krampa var för att så många inte riktigt vet vad breathplay, strypsex är. Ponera två som vill prova och den ena helt enkelt tar ett stryptag om halsen utan någon som helst aning om teknik och vilka risker. Tyvärr läst många frågor om just detta, men diffusa varningar om att det kan vara farligt. Men svårare att hitta svar på hur det ska göras på rätt sätt.

Elektroplay har jag själv ingen erfarenhet av.

Själv behöver jag stoppord pga en liten grej, min akilleshäl. Min bröstvårtor Rynkar på näsan
    Annars har jag aldrig behövt använda något stopp.
    Jo en gång när jag blev skadad av en spindelgag. Men då kunde jag visa med armarna. TO
  • Joppelina
    kaji skrev 2011-06-06 15:10:51 följande:
    jaså det finns fler:)

jag betraktar mig som rätt tålig, men RÖR INTE mina bröstvårtor för då DÖR jag nästan.

har blivit ännu mera känsligt dessutom sedan maken bestämde att de skulle vara piercade:(
    Ja, jag är fånig känslig, försökt att härda dom utan resultat. En annorlunda smärta som jag inte klarar av helt enkelt. Annars känner jag njutning i smärtan.
  • Joppelina
    Anonym (Kryseis) skrev 2011-06-16 21:18:36 följande:
    Det ni glömmer bort att ha i åtanke, är att det finns olika "grader" av dominans och undergivenhet. Somliga klassar sig om dominanta genom att daska till sin flickvän på rumpan och andra nöjer sig inte förrän flickan följer hans minsta vink. Det motsatta gäller även för den undergivna partern.

Det viktiga är dock att inte kombinera sexlivet med alkohol. Speciellt inte om man ägnar sig åt hårdare former av sex. Det kan leda till gränser korsas som inte "bör" göra det. Och misstag i övrigt sker väldigt lätt som kan få farliga konsekvenser.

Sedan är min personliga åsikt att man aldrig kan vara riktigt lycklig i ett förhållande om man tvingas förtrycka en sådan stor del av sig själv. Då är man heller inte helt ärlig gentemot sin partner.
    Självklart finns det otroligt många olika grader. Har träffat på många män som sagt sej vara Dominanta men som du säger blir inte mer än lite smisk på rumpan och dra i håret under själva sexakten. Men sen tar det stopp. Det ser jag mer som en del av den primala kåtheten som tar över.

Alkohol och DOM/UG och kanske framför allt med BD/SM kan vara  en väldigt farlig kombination. Okey kanske inte 0-tolerans.  Men om man inte känner varandras gränser så bra så kan även en lätt berusning göra att man går för långt.

Jag blir lite rädd när läser Anonym (ug) säga att killen som ändå är försiktig ändå markerar stryptag. Det är så lätt att det blir så fel om han inte riktigt vet vad han gör och råkar trycka till och kanske på fel ställe och för hårt. Just Breathplay är en akt som kan ge permanenta skador och ännu värre. Så där är Kunnighet och en otrolig sinnesnärvaro A och O. 

Om man redan är i ett förhållande då man upptäcker att man har denna sida inom sej, och ens partner absolut inte känner detsamma så måste det bli väldigt jobbigt. Man har ingen möjlighet att kunna prova på för att ens se om det bara är fantasier och drömmar som man går igång på eller om man faktiskt missar en del som skulle göra en hel. Så fruktansvärt frustrerande det måste vara. 

Till viss del så har jag upplevt det själv, även om jag och min sambo hade rätt hård sex så  blev det totalstopp när jag ville att han skulle behandla mej mer dominant. Efter vi hade gjort slut träffades vi en gång ett år efter och hade sex. Han sa då att han hade ändrat sej och plockade fram ett par handklovar. Ett par med rosa fluff-fluff. Hade jag ej varit så kåt den gången hade jag nog kastat ut han med handklovarna på. Men han satte dom på mej och trodde sej vara förändrad. Han släppte lös mej efter 10 minuter kanske, snacka om besvikelse den gången.

En del har det i sej och en del inte! Jag är hellre utan den biten av sex tills jag hittar en som kan matcha mina krav. Jag tror aldrig jag skulle acceptera någon "nykläckt" Dominant  som jag var tvungen att locka och lirka fram något som kanske inte ens finns där. Den mannen skulle jag inte respektera nog mycket för att underkasta mej.

Så jag väntar hellre och är utan detta tills jag hittar den rätta DOM för mej.
  • Joppelina
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-17 11:45:28 följande:
    Jag håller med och reagerade också på att (ug)´s pojkvän tar stryptag efter ett par öl, men inte innan. Även om det är löst, så kan det ju en kväll gå för långt och bli lite fel.

Jag skulle aldrig tolerera att min Herre var påverkad eller lät andra som var påverkade leka med mig.
    Speciellt ingen som inte vet vad han gör.

Vågar man inte vara sig själv utan alkohl eller droger så bör man avstå, tycker jag. Dom som ug.

Joppelina: ha ha, ja, men dom rosa fluffhandklovarna var ju pricken över i  
    Ja visst var det lite gulligt

Hade ju väntat en mer märkbar förändring. Så visst blev det snopet. Men vi hade sex i 9 timmar så jag översåg med den lilla floppen. Det visade sej vara en bra taktik att bjuda sitt ex på sex efter erotikmässa och be honom dricka 2 folköl. Han höll ståndet länge i vanliga fall, men eftersom jag hade 0-tolerans på alkohol under våra samboår så drog jag en chansning som gick hem.

F.Ö så går sex och alkohol (berusning) inte ihop för mej. Visst har det hänt men då har det varit planerad sex eller hur ska jag kalla det. De enstaka gånger jag varit ute eller på fest och haft ONS ungefär. När man var yngre så hände det oftare, men då var det också mest i samband med krog, pub eller annat. Då man inte direkt är ute för att ragga upp någon.

Angående Breathplay så är det två män som ens har kommit i närheten av att få tillstånd av mej att få göra det. En KK som tyvärr flyttade för några år sen och Mannen i ett DOM/UG par jag känner. Ändå är det något jag verkligen går igång på. Men som jag skrev tidigare, jag väntar hellre på någon jag litar till 200% på än att riskera något.

Jag är själv switch till en liten del och kan denna teknik själv. Så jag vet att man måste ha Total fokus och koncentration på det man gör. Och då kräver det mer än att vara nykter eller öht opåverkat av något.
  • Joppelina
    Fandango skrev 2011-06-17 17:55:07 följande:
    Det är väldigt frustrerande att inte få utlopp för min läggning...har förstått att jag är switch och önskar att jag någon gång i framtiden får leva detta liv, men då måste jag förmodligen bli singel och det är ett stort steg att ta för mig.
    Finns det någon här som smyger med sin läggning och lyckas dölja den för sin partner?
    Självklart är det ett väldigt svårt steg att ta, ett svårt dilemma. För tänk om man ändå inte riktigt gillar detta. För mej så fanns säkert tankarna och längtan i dvala under mitt längre förhållande. Det var först efteråt då jkag började chatta med en Dominant kille som mitt begär kom till ytan. Sen blev jag sambo under drygt två år med en yngre man, hård sex, men när jag hintade om att jag vill bidans och smiskas så började han behandla mej som en porslinsdocka, så jag kände att hellre hård sex är det.

Min första kontakt med DOM/UG var både galet och farligt. Då jag träffade en kille på en festival. Hade missat bussen till staden jag bodde i 6 mil bort. Det slutade med att vi tog en taxi hem till mej. Han bodde 25 mil åt andra hållet. Under färden hem så ändrade hela hans attityd och kroppsspråk och han sjönk ihop och började säga förlåt. Och jag fattade ingenting, Full dessutom var jag. När vi kom hem till min säng så trillade myntet ner då han kröp ner till mina fötter då vi låg i sängen. Han betedde sej som en liten hundvalp och slickade lätt på mina fötter och lite upp på benet. Då blev jag triggad trots att jag aldrig haft en tanke på att ens försöka dominera en man. Jag tog tag i hans hår och drog honom mot fittan och gav honom order att slicka. Den natten så hade jag en liten slav som säkert hade velat bli mer dominerad än vad jag kunde göra då. Hela tankesättet var så okänd för mej så jag var nog väldigt trevande för en så pass undergiven man. Han fick lagom med stryk då han inte skötte sina uppgifter, och jag har nog aldrig blivit slickad så länge i hela mitt liv. Men han kunde inte penetrera mej när jag bad om det och ställde mej på alla fyra så juckade han som besatt fast utanför. Mitt i allt så höll han mej så hårt att jag blev rädd. Han switchade blixtsnabbt En helt okänd man, vad som helst hade kunnat hända. För mej kändes som evigheter, men detta varade bara högst en minut och sen kröp han tillbaka vid mina fötter.

En märkligt upplevelse. Mannen var psykolog och 10 år yngre än mej. tanken på denna  natt kommer tillbaka med både rädsla och lycka.
  • Joppelina
    Fandango skrev 2011-06-17 19:38:22 följande:
    Du har helt rätt...just nu får jag vara tålmodig och se vad som sker i mitt liv...ska jag leva i vanilj eller byta till saltlakrits Obestämd

Tack för din berättelse från ditt liv.
    Eftersom jag inte har någon som jag kan leva ut denna del av sexlivet med just nu så är det en väntan också, men jag är ju ändå fri och behöver inte nöja mej med vanilj även om det inte är det ultimata för mej.
  • Joppelina
    Kapten Röd skrev 2011-06-19 16:45:00 följande:

Tillbaka till ämnet så är det många kvinnor som vill vara UG i sängkammmern men som gärna tar över i vanliga livet (IVL) Switch?

Så som du beskriver är det absolut inte för mej. Jag som är UG i den sexuella bemärkelsen endast. Men jag har även en DOM sida där. Den är inte något som visar sej ofta utan under väldigt speciella situationer. Vanligast är då jag blivit hårt dominerad och jag kräver viss BD/SM för detta. Då kan jag om det funkar med mannen bli väldigt Dominant under en period. I detta fall då jag och mannen switchar så vet jag ju samtidigt att situationen lika fort kan switcha tillbaka.
    Undantagsfall så har det hänt att mannen inte haft någon Dominant sida utan jag har tagit den rollen. Men det händer ytterst sällan.
  • Joppelina
    Kapten Röd skrev 2011-06-21 07:22:27 följande:

funkar så för dig(?)  Alla är olika. Jag har för det mesta råkat ut för kvinnor som är mer eller mindre ug i sängkammarn men som vill vara mer dom irl

Menar du att dom vill ha ett D/S förhållande i vardagen där mannen är UG och dom är DOM???

Eller menar du att kvinnor "vill bestämma eller försöka göra om dej (som jag tror du nämnde innan) ?

Det sistnämnda ser jag inte något som faller in under D/s utan mer ett ojämnlik förhållande. Big difference.

Däremot så tror jag att många starka kvinnor ( i karriären eller rent allmänt) i större grad ger sej att njuta av sin undergivna sida. Att det är en njutning att bejaka denna sida med en Dominant Man.  Detta är bara något som jag tror utifrån egna erfarenheter.
  • Joppelina
    Anonym (Blyg) skrev 2011-06-21 14:37:51 följande:
    För det mesta skulle jag tro....  Försöker dock sköta mig, för det är förbaskat obekvämt att sitta på en blåslagen rumpa hela dagarna!
    Är ju en del av njutningen att känna svedan och smärtan efteråt. Att behålla sessionen kvar i minnet.
  • Joppelina
    Ridmi skrev 2011-06-21 21:58:25 följande:
    ganska vanlig reaktion den du har. För mig själv funkar det inte switcha, utan om tjejen blir mer "dominant" blir jag ännu mer dominant än förut. Obs detta gäller bara vid sex lekar för min del.
    Trodde inte att det var så vanligt. Den sidan, den Dominanta är rätt ovanlig hos mej också.
    Alla kan inte switcha, självklart, utan som jag sa, det bygger på en ömsesidig tyst överrenskommelse mellan mej och mannen och gäller absolut bara vissa.  Mannen som är en mer Dom än vad jag är måste ju kunna lita på mej på samma sätt som jag har tillit som UG. Men detta samspel är oerhört spännande och tillfredsställande de gånger det fungerar. Jag skulle inte vilja vara utan den erfarenheten.
  • Joppelina
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:16:31 följande:
    Sånt där får mig att verkligen vilja hitta mannen i mitt liv, för jag tror jag hade gillat det... helt klart
    Att trigga en redan dominant att stegra graden av dominans ser jag nog mer som att jag är "olydig" och på så vis blir det "så tuktas en arbigga"

Själv är jag mer sådan , uppstudsig, provocerande mot den dominante än att jag är lydig och uppfostrad.  för mej skulle det fattas lite om jag inte fick den biten också.

Men vi är ju alla så olika Flört
  • Joppelina
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:21:56 följande:
    Jag kan switcha..... jag nyper DOM delen direkt om inte mannen alls har den läggningen, dock inte alls lika raffinerat som jag tar emot det när jag själv är UG.

Tror fan hela jag är som en ambivalent switchboll..... obeslutsam i allt
    hahahaha
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...