• MrsAddams

Dominans och Undergivenhet...

Fandango skrev 2011-06-13 18:51:55 följande:
    Vad tycker ni är skönast, att blir smiskad med hela handflatan eller med fingrarna?
    En tjej i ett tidigare förhållande gillade lättare klatchar med flatan och hårda bestämda nyp i bröstvårtorna
    Men det går också bra med ett läderbälte. Flört
  • MrsAddams
    Fandango skrev 2011-06-14 21:01:21 följande:
    ojojoj...det har jag inte tänkt på....mmmmm
    Nä nä, men nu så.....
  • MrsAddams
    Fandango skrev 2011-06-14 21:09:55 följande:
    Tänker ta och smiska mig själv med bältet..över rumpan. Gillar smärta {#emotions_dlg.djavulsk}
    Gör det du! Själv är bäste dräng!!

Men en liten tanke ändå; Förtar inte det halva smärtan? Överraskningsmomentet när någon annan gör det, för att inte tala om inspelet av maktförskjutning i stunden, försvinner väl om man väljer att göra det själv?
  • MrsAddams
    Kapten Röd skrev 2011-06-14 21:04:23 följande:
    Då har du varit ordentligt olydig... :-P
    Nej men jag försöker!
  • MrsAddams
    Fandango skrev 2011-06-14 21:21:13 följande:
    Säkert är det så, tyvärr så finns det ingen som vill bearbeta min kropp. Visst..jag är inte singel men mitt intresse delas inte. Så det blir att sköta detta själv. Jag har testat klädnypor i bröstvårtorna och det var väldigt trevligt
    Kan en relation hålla i längden om man inte är kompatibla på det planet? Eller tänker jag bara inte längre än näsan räckte, nu?

Är inte sådana drifter så grundläggande att man plågas av att inte ha dem ute i öppna luften med den partnern man lever med?  Hur får du det att fungera? Stänger du ner den sidan och spelar med i vanilj-spelet? Imponerad, i så fall!
  • MrsAddams
    Anonym (omd) skrev 2011-06-14 21:46:37 följande:
    Det är väl tyvärr en verklighet många ugmän lever i. Verkar det som.
    Och UG-kvinnor... Tills man ger upp att ge upp sig själv.
    Men det är kanske lite mer acceptabelt att vara UG som kvinna än som man?
  • MrsAddams
    Kapten Röd skrev 2011-06-15 21:20:50 följande:

:-P

det finns nog fler kvinnor som är UG än Dom & fler kvinnor som erkänner att de är UG

Lycka till!

Så kan det vara. Frågan är om det är mer tabu att erkänna sig som ug för en Man? Det är ju rätt tabu att erkänna sig som ug som Kvinna så vidsyntheten är ju inte besvärande stor och män kanske blir ett än större mörkertal då gissar jag. Bara tankar,  inte åsikter....
  • MrsAddams

Hej RUSI!

Läste ditt inlägg och tänkte efter. Jag är så färsk på dominanslekarna än att jag inte egentligen kan påstå att jag fått uppleva det i vardagliga livet utan bara i sex.
    Nästan så jag kanske borde fråga mig om jag sanningsenlig som påstått mig vara ug till min läggning... ?
    Tänkte också på det du skrev att man kanske ska tänka sig för innan man söker en partner och presenterar sig som ug, då det inte egentligen svarar speciellt tydligt på vad just Mina dragningskopplingar består av. Men jag har märkt att jag ändå har stor vinst utav att tala om det. För jag vill å ena sidan inte drabbas av en nypåkommen Wanna Be-dominant för det tror jag kan bli både fel och farligt. Men jag får dessutom chansen att se om han har rätt kvalitet genom det gensvar jag får efter den bekännelsen. Där kan jag få mycket hjälp om huruvida vi kommer att kunna hitta varandra sexuellt - för jag tänder inte annars.... Men får man frågor tillbaka där man märker att motparten känner in sig i ens läggning så kan man snabbt skönja ifall det är en Dominant man hittat. Får man t ex frågan om man har klädnypor hemma... Då är det lugnt
    Men även om jag kanske inte borde få kalla mig äkta ug så är det en viktig punkt för att kunna bli intresserad för min del.
    Jag kan påstå att jag får en positiv kvalitativ skillnad av smärta och dominansleken med sexet!

Så ditt inlägg kändes inte som ett helt klockrent förtydligande om Ug. För mig. För visst kan man vara det men inte ha möjlighet att få till det annat än vid sexlekarna?! Det är ju också en fråga beroende på hur man hittar sitt samspel med sin partner tänker jag. För är det inte många gånger Där det börjar och sedan Breddar det ut sig även i andra delar av samvaron med tiden?

Mrs Addams

• MrsAddams

Hej RUSI,

Din förmodan att de flesta dominanta är upptagna stämmer inte helt med min erfarenhet. Som singel 40-åring kan jag säga att även de med dominant läggning finns på marknaden, på andra vändan sas. För precis som du beskriver har många nog startat relationer utan att ta reda på den här läggningsfrågan, kanske tom bedömt den som sekundär, och hamnat i en relation av vaniljkaraktär och inte lyckats få det att vara livet ut. De kan ha erfarenheter med sig sedan tidigare relationer eller så har relationen inte hållt av något skäl ändå.
       Men din till synes romantiska tanke vore angenämare att ha som verklighet; "Och så levde de lyckliga i alla sina dagar."
     Men som människor är vi ständigt i lärande och inte felfria, än iallafall....    

Jag tror att precis som du skriver så ska man vara försiktig med att sätta etikett på sig själv eller andra människor. Men sedan tror jag också man kan göra det på olika sätt! Jag föredrar t ex att istället vända på det och ta det från andra hållet. Jag säger att jag tänder på dominans. Sedan brukar jag helt enkelt starta ett samtal kring det och låta frågor från bådas håll ge klarhet i om man pratar om samma sak och på samma nivå. Detta är kanske lättare när man kommit till klarhet mer om hur man själv fungerar....?

Jag tror en del du kanske klassificerar in som sängkammarundergivna ev är som jag. Att det huvudsakligen används som sexlek och som förspel, även utanför sovrummet, men som känner behovet i ett större sammanhang ändå. En av orsakerna som är grund till att det inte är lika lätt att erkänna det behovet som finns utanför sexet är för mig, att jag värderar in risken att underminera respekten för mina åsikter. Jag är en stark person med kontrollbehov och dominanta drag i vardagslivet. Men som inte vill hellre än att ha en man som kan ta den makten ifrån mig. Det som händer annars är att jag tappar respekten till slut.  
    Alla är olika men jag märker att de små smakprov jag fått erfara av hur de Jag kallar "dominanta", är något jag vill ha mer av i vardagslivet.

Sedan ser jag det som att du är lite snabb att se det svart/vitt men jag tror du egentligen är mer gråskalig och vidsynt som person än det låter i senaste inläggen. Det låter för mig som att du ser det som två läger; sängkammarundergivna och 24/7. Jag tror den skalan är mycket bredare! Jag tror alla hittar sin väg till fördelning av dominansen i varje hem. Iom att det handlar så mycket om lyhördhet och respekt så tror jag man måste forma sitt förhållande efter sina behov. För behovet att vara UG finns där hos de som kallar sig UG, men behoven ser olika ut.

Datorn låser sig hela tiden och jag måste iväg så nu vet jag inte om jag var tydlig med hur jag vill kommentera det du skriver RUSI men det kändes som ett intressant ämne som nästan är lite synd att ta i mail där vi skulle ev skulle missa andras tankar i ämnet.

• MrsAddams
    Trust me skrev 2011-09-25 08:17:49 följande:
    Hej Mrs Addams!

De flesta erfarna dominanta är redan upptagna och det är en läggning man egentligen kan bli medveten om och erfaren i först senare i livet. Så de du kommer träffa på är troligen ganska oerfarna/nya på området.

bla bla bla    

Måste bara fråga RUSI; eftersom jag nu är singel - Kan jag få titta i den där loggboken du har över alla Dominanta män ??
    Bara kolla om det finns någon intressant...

För jag visste ju inte innan, att du kände och hade koll på dem Allihop! ;-D ;-D
  • MrsAddams
    Trust me skrev 2011-09-25 18:39:11 följande:
    Något särskilt postnummer eller vill du ha de sorterade på hårfãrg?
    Sortera på storlek: Över 185 cm.
  • MrsAddams
    Trust me skrev 2011-09-25 18:14:46 följande:
    Stackars man. Kan se framför mig en tråd där en man har gjort samma sak med en kvinna. Den väntade och inte helt orimliga responsen är då: Hon vill inte!

Din man älskar dig och är troligen villig att försöka gå med på vad som helst för att inte förlora dig. Det du håller på med är en slags känslomässig utpressning. Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är förbannat jävla fult.

Vad jag förstår ingick inte D/s i er relation från början. Nu vill du ha det för annars går du. Du får välja att vara trogen den relation du gick in i och dess förutsättningar eller vara trogen den du upplever dig vara nu. Tvinga inte någon annan att dansa efter din pipa nu när du ändrat låt. Inte särskilt ug och väldigt svårt att vara dominant på kommando.

Jag är helt riktigt väldigt upprörd om det var någon som inte har märkt det.
    Lugna sig lite RUSI. 

Om jag relaterar mina egna erfarenheter till vad exi skriver så kanske saker ligger till på ett annat sätt än du förutsatte här. T ex hoppas vi bara, men vet inte om maken älskar henne längre. Själv tror jag kärleken och respekten har försvunnit när man börjar strunta i sin partners behov.

Sedan vet inte jag under hur lång tid det gått, som exi ansträngt sig med filmer, bönat och bett och gråtit. För mig gick det månader mellan gångerna jag tiggde, i de fem åren min man visade ointresse av att vara delaktig i min tillfredsställelse... Ok då tiggde jag ändå mest bara om vanligt sex som skulle vara långt nog att hinna bräcka Anslagstavlan i tid och helst också få komma till punkt mer än två gånger per år, sas.
    Så med lite perspektiv från ett annat håll så tror jag du kan lugna dina nerver lite och strunta i några självifyllda svar. Du var faktiskt orättvis och otrevlig mot exi i inlägget ovan.
    Inte din stil!

• MrsAddams
    Trust me skrev 2011-09-25 08:17:49 följande:
    Hej Mrs Addams!

De flesta erfarna dominanta är redan upptagna och det är en läggning man egentligen kan bli medveten om och erfaren i först senare i livet. Så de du kommer träffa på är troligen ganska oerfarna/nya på området. Precis som det är för de som kommer på att de vill vara undergivna på något/sitt sätt. Wanna Be dominanta är nästan hela ditt urval så satsa på att hitta någon du tycker om som människa i första hand och formar er egen dominans/undergivenhet tillsammans är mitt tips.

Att gå ut och säga att du är ug kan vara en falsk bild som du ger. Pratar du med en erfaren dominant kan han lika gärna välja att backa då du verkar överdriva din läggning eller verkar vara omogen och inte känna dig själv. Se dig som en Wanna Be ug.

Har faktiskt lust att kommentera mer här....

Det håller det ju inte ihop, det du skriver RUSI.

OM det vore så att man inte visst om sin läggning förrän senare i livet så är ju jag som sagt 40 och har inte dejtat 22-åringar på herrans massa år...
    De 40-50 åringar jag träffat på vanliga dejtingsajter som visat sig vara dominanta till sin läggning har varit erfarna och ganska långt ifrån Wanna Be-stadiet.
    Har de mungag och piska i garderoben har de varit med förr - Det är min bestämda hållpunkt!!

Och eftersom jag inte "kom på att jag Ville vara" undergiven utan snarare försökte leva kvar i mitt äktenskap och förneka den sidan, ihop med en man som var ug utan att själv förstå det...
    (han hade väl helt enkelt inte kommit på att han ville vara det utan bara fått det i present när han var tonåring men glömt att öppna det gratulationskortet med det presentkortet i !   )     
    ...så är det mer falsk marknadsföring att bli ihop med någon jag inte för mitt liv kan tända på eller attraherar mig än att föra det på tal och ta ett öppet prat om vad det betyder för just mig!

Tro mig; Vare sig dominanta eller vanlijkillar har backat för den informationen. Vid 40 och uppåt verkar killarna blivit män, och kan prata om sex även om de själva inte är intresserade av själva utövandet  i den beskrivna formen alla gånger. Reaktionen är snarare Blyg för de som inte är dominanta, medan de som känner sig hemma på området ställer artiga frågor om vad man gillar och inte. Ingen har tyckt att jag verkar överdriva min läggning - För det kan de ju knappast ha en aning om! Jag påstår ju självklart inte att jag gillar något jag egentligen inte gillar...

Och SKULLE de tycka att tant verkar omogen skulle tant bara bli smickrad! ;-D

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...