Dominans och Undergivenhet...
En tjej i ett tidigare förhållande gillade lättare klatchar med flatan och hårda bestämda nyp i bröstvårtorna

:-P
Lycka till!
Hej RUSI!
Läste ditt inlägg och tänkte efter. Jag är så färsk på dominanslekarna än att jag inte egentligen kan påstå att jag fått uppleva det i vardagliga livet utan bara i sex.
Nästan så jag kanske borde fråga mig om jag sanningsenlig som påstått mig vara ug till min läggning... ?
Tänkte också på det du skrev att man kanske ska tänka sig för innan man söker en partner och presenterar sig som ug, då det inte egentligen svarar speciellt tydligt på vad just Mina dragningskopplingar består av. Men jag har märkt att jag ändå har stor vinst utav att tala om det. För jag vill å ena sidan inte drabbas av en nypåkommen Wanna Be-dominant för det tror jag kan bli både fel och farligt. Men jag får dessutom chansen att se om han har rätt kvalitet genom det gensvar jag får efter den bekännelsen. Där kan jag få mycket hjälp om huruvida vi kommer att kunna hitta varandra sexuellt - för jag tänder inte annars.... Men får man frågor tillbaka där man märker att motparten känner in sig i ens läggning så kan man snabbt skönja ifall det är en Dominant man hittat. Får man t ex frågan om man har klädnypor hemma... Då är det lugnt
Men även om jag kanske inte borde få kalla mig äkta ug så är det en viktig punkt för att kunna bli intresserad för min del.
Jag kan påstå att jag får en positiv kvalitativ skillnad av smärta och dominansleken med sexet!
Så ditt inlägg kändes inte som ett helt klockrent förtydligande om Ug. För mig. För visst kan man vara det men inte ha möjlighet att få till det annat än vid sexlekarna?! Det är ju också en fråga beroende på hur man hittar sitt samspel med sin partner tänker jag. För är det inte många gånger Där det börjar och sedan Breddar det ut sig även i andra delar av samvaron med tiden?
Mrs Addams
Hej RUSI,
Din förmodan att de flesta dominanta är upptagna stämmer inte helt med min erfarenhet. Som singel 40-åring kan jag säga att även de med dominant läggning finns på marknaden, på andra vändan sas. För precis som du beskriver har många nog startat relationer utan att ta reda på den här läggningsfrågan, kanske tom bedömt den som sekundär, och hamnat i en relation av vaniljkaraktär och inte lyckats få det att vara livet ut. De kan ha erfarenheter med sig sedan tidigare relationer eller så har relationen inte hållt av något skäl ändå.
Men din till synes romantiska tanke vore angenämare att ha som verklighet; "Och så levde de lyckliga i alla sina dagar."
Men som människor är vi ständigt i lärande och inte felfria, än iallafall....
Jag tror att precis som du skriver så ska man vara försiktig med att sätta etikett på sig själv eller andra människor. Men sedan tror jag också man kan göra det på olika sätt! Jag föredrar t ex att istället vända på det och ta det från andra hållet. Jag säger att jag tänder på dominans. Sedan brukar jag helt enkelt starta ett samtal kring det och låta frågor från bådas håll ge klarhet i om man pratar om samma sak och på samma nivå. Detta är kanske lättare när man kommit till klarhet mer om hur man själv fungerar....?
Jag tror en del du kanske klassificerar in som sängkammarundergivna ev är som jag. Att det huvudsakligen används som sexlek och som förspel, även utanför sovrummet, men som känner behovet i ett större sammanhang ändå. En av orsakerna som är grund till att det inte är lika lätt att erkänna det behovet som finns utanför sexet är för mig, att jag värderar in risken att underminera respekten för mina åsikter. Jag är en stark person med kontrollbehov och dominanta drag i vardagslivet. Men som inte vill hellre än att ha en man som kan ta den makten ifrån mig. Det som händer annars är att jag tappar respekten till slut.
Alla är olika men jag märker att de små smakprov jag fått erfara av hur de Jag kallar "dominanta", är något jag vill ha mer av i vardagslivet.
Sedan ser jag det som att du är lite snabb att se det svart/vitt men jag tror du egentligen är mer gråskalig och vidsynt som person än det låter i senaste inläggen. Det låter för mig som att du ser det som två läger; sängkammarundergivna och 24/7. Jag tror den skalan är mycket bredare! Jag tror alla hittar sin väg till fördelning av dominansen i varje hem. Iom att det handlar så mycket om lyhördhet och respekt så tror jag man måste forma sitt förhållande efter sina behov. För behovet att vara UG finns där hos de som kallar sig UG, men behoven ser olika ut.
Datorn låser sig hela tiden och jag måste iväg så nu vet jag inte om jag var tydlig med hur jag vill kommentera det du skriver RUSI men det kändes som ett intressant ämne som nästan är lite synd att ta i mail där vi skulle ev skulle missa andras tankar i ämnet.