Inlägg från: Anonym (Slynan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slynan)

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Eugenie) skrev 2011-09-20 20:59:33 följande:
    Men det här med att smörgåsbord, det är så svårt. Min njutning försvinner om jag måste berätta för min partner att si och så vill jag ha det. Är inte det vanligt?

Det hade varit så mycket lättare att bara säga att man tyckte om att bli smiskad och så blev man det. Men så funkar det ju inte. Ska jag säga att jag gillar att bli smiskad så att det verkar som att det gör ont och han ska göra det för att det ska göra ont, men det får inte göra ont, förvirrar jag bara allihop. Det hade varit skönt med ett ord så att den andre kunde förstå...
    Nej, det är inte alltid så att man behöver sitta och rita upp menyer mm för varandra.
    Jag har haft turen att träffa en fantastisk man som läst av mig fullständigt och hela tiden prickar in rätt nivå och saker på mig. Men han är extremt uppmärksam och lyhörd.
    De är svåra att finna men de finns.

Och naturligtvis läcker jag med jämna mellanrum ut små hintar för att leda honom åt rätt håll men han har verkligen koll på mig och jag kan släppa all kontroll och bara njuta.

Vad det gäller smisk så verkar du ha råkat ut för en med sadistisk läggning. Om du själv inte är masochist och inte tänder på smärta (extrem ibland) så kommer det inte blir rätt.

Ett bra D/s förhållande har stoppord eller nivåer (tex gul, orange, röd) för att kunna flagga när det inte känns ok och du börjar hamna på gränsen.
  • Anonym (Slynan)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 20:11:12 följande:
    Ja, detta hände ju inte på en helg. Vi har varit tillsammans i 9 år. Och han säger att han vill. Han köpte en uniform för 5000kr. Det är han som skickar sms och mejl om vad han ska göra "nästa gång". Det är han som vill ha regler (typ nigning när vi ses). Men när "nästa gång" kommer, händer ingenting. Bara vanilj. Och för var gång blir jag mer och mer ledsen.
    Mej oj, låter lite som ni hamnat i bdsm-limbo; ett steg fram och två steg tillbaka. Jag förstår verkligen din frustration.
    Fast om han aldrig riktigt visat sig vara dominant och aldrig tar klivet så är han ju helt enkelt inte det. Då gör han ju våld på sin personlighet om han försöker vara något han inte är. (obs, har bara skummat igenom tråden så jag kan ha missat något här).

Jag har själv gått in i ett äktenskap där han påstod att han var dominant. Sen har det visat sig att det i princip bara rör sig om bondage och då helt utan sex inblandat.
    Står och velar om jag vill vara kvar eller inte.
  • Anonym (Slynan)
    Anonym (låtsasug?) skrev 2012-01-11 12:07:16 följande:
    Jag har fått höra (bla av någon på DS) att det sätt jag är UG är vanilj, att det är låtsas undergiven. Verkar på en del att gillar man inte att bli spottad på, örfilad och förnedrad (med hårda brutala ord) så är man inte ug på riktigt. Har även hört grejor som att låtsasundergivenhet att bli smiskad och dragen i håret lite.Nu bryr jag mig kanske inte myclet om det för jag vet vad jag gillar. Men intresserad att höra eran åsikt.

Det jag tänder på är lite mjukare dominans. Bli bunden, tvingad att tillfredställa killen (suga, analsex etc), smiskad på rumpan, att killen är fysisk och i hans våld. Förnedrad typ att han tvingar mig att bekänna att jag gillar det han gör med mig etc. Kan tända på att han kallar mig kåt slampa men inte att jag är oduglig etc. Han styr och kontrollerar mig.  I en blandning med vanligt sex.   Vill ha en kille som är mån om att jag njuter men som styr hur jag njuter.

Är det vaniljesex enligt er? Vad är hård och mjuk dominans för er?

Sen tycker jag det är många män som är "dominanta" som någon machogrej. Att det typ ingår i mansrollen att vara dominant. De som varit så har varit rätt usla i sängen.
    Det är det där som stör mig så vansinnigt.
    Jag tänder inte för fem öre på förnedring men däremot på en man som kontrollerar min njutning och i princip de saker du beskrev. Jag är definitivt undergiven och stolt över det.

Förstår inte varför det blir sånt tjafs ugisar emellan om vad som är rätt eller fel. Jag vill inte leva ett slavliv 24/7 och jag vill inte bli spottad på eller bli kallad värdelös hora mm. Men det betyder inte att jag är mer eller mindre undergiven än de som gillar sånt. Däremot har vi olika önskemål, kinks och val av hur mycket kontroll man väljer att lämna bort.

Jag skulle definitivt kalla dig undergiven.

De män du nämner är de jag silar bort direkt på bla DS. De tror att bara för att de kallar sig dominant så har de rätt att använda ug'ns kropp precis hur de vill. Fullständigt ointresserade om huruvida hon tänder/njuter av det eller inte. Pajasar kallar jag dem. Blä! Kräks
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...