• Millicent

Dominans och Undergivenhet...

Trust me skrev 2011-09-24 21:33:32 följande:
    Helt rätt. Prata massor. Att vara i ett förhållande är att kommunicera så gör det så blir allt bättre.

Sedan ska vi komma ihåg att precis som alla inte är ug OCH masoschister så är inte alla D sadister. Att därför säga till en man som är dominant att smiska hårdare kan vara att få honom att försöka vara något han inte är. Att be honom smiska hårdare är som att tjata på en kvinna att ge oralsex. Skillnaden är att män som gillar sex ofta vill vara bra i sängen och inte alltid tänker på hur det ligger i linje med deras egen läggning. Att backa i ett senare skede kan vara svårt.

Låt era män komma fram till vad de själva vill i sängen och fös inte in dom på det ni vill ha som om det vore den naturliga vägen. Om det visar sig att er man är dominant och lite lagom hård så kanske han ändå inte gillar smisk. Ni kanske ska fundera på vad ni är. Ug, masoschister eller någon som gillar en viss grej i sängen som t.ex smisk. Att stoppa in sig i ug-facket för att man gillar att mannen styr i sängen gör nog att nästan varje kvinna under någon period av sitt liv är ug. Det gör henne inte till en person med den läggningen. Att gilla smisk och att bli dragen i håret gör ingen till masoschist. För att vara det ska smärta i sig tillsammans med sex ge en positiv kvalitativ skillnad.

Det finns ingen anledning att försöka sätta en etikett på sig för det gör ingenting bättre utan kan snarare göra saker sämre. Är man inte ug men sätter den etiketten på sig så kan man antingen bli stressad av allt man ska leva upp till eller hamna i konstiga diskussioner om vad ug är. Bättre att prata om det man gillar och behålla sitt eget namn som den enda etiketten man behöver.

Jag kan inte ha sex där jag inte är den som styr det som händer. Att hon rider är för mig inte upphetsande om jag bara ligger där, jag tappar snarare intresset och det gäller vanliga avsugningar också. För att det ska fungera måste jag göra något annat som jag också vill ha i sexlivet; hennes smärta. Som att tvinga henne att rida samtidigt som jag drar neråt i brösten t.ex. När hennes tårar droppar ner på mitt bröst så njuter jag. Om jag är dominant och sadist spelar ingen roll egentligen då det är viktigare för oss att vi pratar om det vi gör och hittar det som fungerar för henne, mig och oss.
    Jag håller med du RUSI! Etiketter ska man akta sig för. De kan hjälpa och förenkla när man pratar om bdsm som fenomen men när man är på jakt efter sina egna och partners preferenser så är det inte alls osannolikt att det leder till fler missförstånd än klargöranden.
  • Millicent
    Trust me skrev 2011-09-25 18:14:46 följande:
    Stackars man. Kan se framför mig en tråd där en man har gjort samma sak med en kvinna. Den väntade och inte helt orimliga responsen är då: Hon vill inte!

Din man älskar dig och är troligen villig att försöka gå med på vad som helst för att inte förlora dig. Det du håller på med är en slags känslomässig utpressning. Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är förbannat jävla fult.

Vad jag förstår ingick inte D/s i er relation från början. Nu vill du ha det för annars går du. Du får välja att vara trogen den relation du gick in i och dess förutsättningar eller vara trogen den du upplever dig vara nu. Tvinga inte någon annan att dansa efter din pipa nu när du ändrat låt. Inte särskilt ug och väldigt svårt att vara dominant på kommando.

Jag är helt riktigt väldigt upprörd om det var någon som inte har märkt det.
    Hey! Sakta i backarna... (jo vi märkte att du blev upprörd )

Alltså nu var det ett inlägg av en frustrerad, uppgiven och säkert ledsen människa som summerade hur läget känns nu och hur hopplöst/maktlöst det känns. Då kan uppräkningen av allt som gjorts vara tillspetsad och drastisk. Så tolkar jag det, snarare än att mannen varit utsatt för värsta kanonaden och utpressningen från en okänslig individ.

Om det nu är så att hon har gjort allt detta och i stunden när hon gjort det fått positiv respons från sin man dvs att han har verkat intresserad, sagt sig vilja osv så är det ju inte konstigt att hon fortsatt. Både för att han har vilselett henne och för att hon har hoppats så hårt. Ibland när man längtar och hoppas blir man orealistisk och ser inte det som talar emot. TS man kanske har varit väldigt otydlig och den delen måste han ta ansvar för själv tycker jag. 
  • Millicent
    Anonym (UG) skrev 2011-09-25 19:42:50 följande:
    Gillar tempot i tråden och det engagemang som frågan väcker.

Bara ett förtydligande. Det är inte TS som uttryckt en önskan om att hennes man ska svara på hennes önskan/krav om dom/ug utan Anonym (exi).  
    Sorry, det visste jag ju eg. Tack för att du påpekade det. Jag måste ha varit ofokuserad eller så var det vanans makt.
  • Millicent
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 20:11:12 följande:
    Ja, detta hände ju inte på en helg. Vi har varit tillsammans i 9 år. Och han säger att han vill. Han köpte en uniform för 5000kr. Det är han som skickar sms och mejl om vad han ska göra "nästa gång". Det är han som vill ha regler (typ nigning när vi ses). Men när "nästa gång" kommer, händer ingenting. Bara vanilj. Och för var gång blir jag mer och mer ledsen.
    Oj. Verkligen att hållas på halster... som att lukta på chokladen men aldrig få smaka, få presenten undanryckt precis när man ska öppna den, som att få åka hem från flygplatsen utn att få ha kommit iväg på resan. I nio års tid.   Låter jättejobbigt.
  • Millicent
    Trust me skrev 2013-05-13 14:23:19 följande:
    Att vara någons pappa är att vara undergiven på riktigt
    /trebarnsfar 
    Ja det är det verkligen. Samma med att vara mamma. 
  • Millicent
    Ernst Hugo skrev 2013-05-13 18:26:23 följande:

Är det så?!?
    Tonårsfarsor är iofs hetare. :-P
  • Millicent
    Kakaa skrev 2013-05-13 18:29:38 följande:
    Äldre män är sexigt.. sedan kan dom ha barn bäst dom vill. Tonårsfarsor är inget jag skulle gå igång på, men det är jag. jag gillar äldre män Drömmer

Vad är det med tonårsfarsor som är så upphetsande? :) 
    De är bättre dominanter när de blivit uppfostrade av sina egna barn i minst 15 år. 
  • Millicent
    Ernst Hugo skrev 2013-05-13 18:37:52 följande:

Så du tycker inte jag är het nu? Drömmer
    Även den hetaste kan bli ännu hetare, ya know
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...