Inlägg från: Anonym (Kryseis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kryseis)

Dominans och Undergivenhet...

Det ni glömmer bort att ha i åtanke, är att det finns olika "grader" av dominans och undergivenhet. Somliga klassar sig om dominanta genom att daska till sin flickvän på rumpan och andra nöjer sig inte förrän flickan följer hans minsta vink. Det motsatta gäller även för den undergivna partern.

Det viktiga är dock att inte kombinera sexlivet med alkohol. Speciellt inte om man ägnar sig åt hårdare former av sex. Det kan leda till gränser korsas som inte "bör" göra det. Och misstag i övrigt sker väldigt lätt som kan få farliga konsekvenser.

Sedan är min personliga åsikt att man aldrig kan vara riktigt lycklig i ett förhållande om man tvingas förtrycka en sådan stor del av sig själv. Då är man heller inte helt ärlig gentemot sin partner.

• Anonym (Kryseis)
    Anonym skrev 2011-10-04 08:52:02 följande:
    Ett litet butikstips där ni kan köpa dominanta sexleksaker.

www.amoreofsweden.se/

Denna vecka bjuds det på frakten, värt 39:-

Lycka till!!!
    bdsm-shoppen.se/

Är ett bättre tips.
  • Anonym (Kryseis)

Jag kan inte göra annat än att hålla med Kärleksknop.

Själv har jag varit medlem på Darkside i fem år. Och kan säkert påstå att jag trivs väldigt bra.
    Mina två män finns också där och majoriteten av vänskapskretsen.

Ytterligare ett tips på att finna guldkornen är att gå genom profilen ordentligt!
    Är det en person som har en profilbild, skrivit en bra presentation, fyllt i kinksen och har bilder i galleriet.. Så är det ett gott tecken.

• Anonym (Kryseis)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 19:27:04 följande:
    Jag funderar lite, det verkar vara mer vanligt än ovanligt att ni har flera partners?

Jag som är väldigt monogan, känner att jag kanske gett mig in i nåt jag inte skulle kunna hantera.

Jag vill varken ha fler män eller dela min man med någon. Om jag är i ett fast förhållande såklart
    Som andra redan har nämnt så är de flesta personer monogama inom BDSM-sfären. Men polygami är givetvis mer utbrett i den kulturen.

Sedan är begreppet "polygami" väldigt brett och innehåller flera olika former av relationer. Allt från par med "öppna relationer" till personer som har två flick-/pojkvänner.

När jag själv började intressera mig för dominans så var jag också monogam. Jag var väldigt säker på min inställning till det. Men personer utvecklas. (Därmed inte sagt att du kommer att utvecklas åt det hållet på något vis!)
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...