Inlägg från: Anonym (omd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (omd)

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Ärjaglitetrög?) skrev 2011-05-17 15:19:05 följande:
    Ni kanske kan hjälpa mig lite. Jag misstänker att min sambo är dominant men jag kan inte riktigt koppla det till sexet. Han säger ofta att han ska ge mig smisk och säger till mig att göra saker som jag upplever på ett bossigt sätt. Jag är egentigen inte varken för eller emot, jag tycker att det är ok eftersom jag inte är rädd för honom (som ni andra skivit så har vi förtroende för varandra och han är väldigt snäll mot mig i övrigt - det är just det, när han säger till mig att jag ska göra saker så är det verkligen löjliga småsaker typ hämta en penna).
    Men jag är lite rädd att förstöra spänningen med att fråga rakt ut. Dessutom vill jag helst inte att han slår mig ens "på låtsas", klart lite smärta kan jag stå ut med men inte så det gör ont-ont. Jag tror inte heller att han tänder på att kalla mig fula ord.
    Men ni som är dominanta - vill ni att man triggar er, eller ska jag fortsätta vara lydig eller vad man ska kalla det. I sängen visarr han inga sådana här tendenser alls, jag tror det är mer på relationsplanet och det gör det nästan svårare.
    Blev lite  orolig när jag läste någonstans i er tråd att man ska lämna någon för att den personen inte är dominant/undergiven nog, vill ju att han ska fortsätta vara kär i mig...
    Jag hoppas du får bra och intressanta svar från många olika dominanta män och kvinnor. Men ugisar kanske också kan bidra? Har man diskuterat sånt här på olika sajter och träffat olika människor så drar man på sig lite erfarenheter även av andras resonemang. Mitt bidrag skulle vara att säga att människor är väldigt olika även som dominanta. Man kan ju tänka sig att din man primärt gillar smisk och inte att dominera sexuellt. Det finns liksom ingen skolbok utan jag gissar att du egentligen behöver sondera terrängen och fråga honom. Bra att veta är att även om det verkar knasigt och kanske till och med sjukt vid första anblick så finns det gott om snälla, intelligenta och sociala människor som gillar olika delar av bdsm (om man nu vill räkna in smisk, domestic dicipline mm i bdsm).
  • Anonym (omd)
    kaji skrev 2011-06-01 14:55:24 följande:
    fast det låter ju som att avsikten är att straffa och då är väl inte tanken att det ska vara fråga om njutning?
    Det beror ju på vilken sorts ug man är... Det är ju inte helt konstigt att straffen utgår från gemensamma kinks. Jag skulle aldrig acceptera smärtsamt analsex som straff. Hela relationen skulle undermineras och avslutas. Så salopes fråga är ju väldigt väsentlig för många iaf.
  • Anonym (omd)

Jag tycker det är väldigt skönt att det är så olika hur man vill dominera eller bli dominerad. Bra att det kommer fram för är man nyfiken på det här och precis i startgroparna är det viktigt att veta att det inte ska vara på ett visst sätt utan att man måste hitta sin egen version och någon som är kompatibel något så när.

• Anonym (omd)
    Anonym (Undrar) skrev 2011-06-03 19:45:12 följande:

Hej

Har inte läst hela tråden så ursäkta om det blir upprepning.

Jag har sedan tonnåren alltid vetat om min läggning (undergiven) men tog ett bra tag innan jag kunde sätta ord på det och få utleva det hela. För mig handlar det om den vardagliga dominansen som sen utspelar sig i sexet om ni förstår vad jag menar? Jag gillar att min man bestämmer över tja i princip allt, klädsel,uppförande,pengar,tider mm..Min man ger mig olika straff i uppfostringssyfte bland annat smisk,skamvrå,strängare tider mm..Jag är väldigt "busig" och gillar ibland att trotsa, Jag tror det är ett sorts test för att se om han "bryr" sig-)

Jag har en fråga jag undrar om någon har nått tipps på? Vi har left ihop länge och har ett barn ihop. Självklart sker ingenting öppet inför barnet! Det blir lite mer pysslande men själv tycker jag vi har lyckats balansera det vanliga "svensson" livet med våran livsstil ganska bra. Nu är jag gravid igen men denna gradiviteten yttrar sig på mig lite annorlunda! Jag känner själv att jag är som en tickande bomb.. För att ta ett exempel skulle Mannen straffa mig lite efter jag vart olydig och gav mig smisk (inte ens hårt) var på jag börjar stortjuta utan att själv riktigt veta varför..Min man står där som ett levande frågetecken och försöker trösta och undra vad som gick snett. En annan gång blev jag extremt arg och Mannen lika förvånad då! Det här har slutat i att han inte tar några strider alls och jag saknar det! det har blivit nån slags obalans i förhållandet liksom..Vet igentligen inte vad jag vill säga, antar jag bara vill ventilera lite och undrar om nån annan vart med om nått liknande..Man har ju inte så många man kan prata om just den här saken med.

Får du inte svar här så får du det i snuttefilten, det är jag säker på.
    www.familjeliv.se/Forum-11-308/m54284390.html
  • Anonym (omd)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-03 20:19:11 följande:
    Ja, det är ju inte alla dom som passar alla ug. Är ju kemin även där som spelar in, inte bara graden av hur dom/ug man är. Vi är ju ändå människor med känslor

Pratade med en pojke om det häromdagen. Han ville dominera mig och jag försökte förklara att det fanns ingen som helst attraktion till honom så det skulle aldrig komma på fråga. Han envisades och trodde verkligen att det bara handlade om att han skulle ge mig lite smisk när jag varit olydig.

Och det upplever jag att många män (jag pratar väldigt sällan sex med andra kvinnor och aldrig dom) tror, att dom tänker att det handlar om att "straffa", att liksom köra porrfilmsstuket. Och det är ju långt ifrån sanningen. Dom missar helt den mentala biten. Och ska man öht kunna lita på någon (som jag måste göra för att tillåta Herrn gå så långt som han får) så måste man ju på något sätt gilla personen också. Det handlar ju väldigt mycket om tillit och tilliten kommer för mig, eller väljer jag att ge, när jag vet att Herrn är en helt ok man.
    Inte till kreti och pleti. Vi måste ju ändå dela en del värderingar, känna respekt för varandra och ha ett samspel som fungerar till iallafall 99% utanför sängen. Till 100% i sängen.
    Ja, attraktion, tillit och en mental dominans på rätt våglängd är ju a och o.
  • Anonym (omd)
    Anonym (Salope) skrev 2011-06-03 21:04:13 följande:
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-03 20:53:40 följande:
    Precis. Det är ingen lek eller extra krydda.
    Absolut och det var här jag känner att man missförstod när jag skrev "lekfullhet"
    Jag förklarade det bättre sedan;
    Men den rätta dynamiken måste ju vara där. Dominansen genom förhållandet ska vara (enligt mig) lekfull och passionerad. Inte lekfull på sätt att den är fnittrig och gullig, utan på så sätt att det är ett samspel, även jag som undergiven samspelar, vi känner av varandra och tar och ger av varandra, om än bara mentalt. Den delen snackar jag om.

Det var det jag kallade lekfullhet. Dynamiken i förhållandet. Inte allvaret i situationen där du står bakbunden upptryckt mot väggen.
    Men ni kan ju givetvis ändå ha en annan åsikt haha...ville bara förtydliga mig själv. Jag ser heller inte dominans som lite extra kinky med smisk på lördagar, det är ej vad jag menar, tvärtom vill jag att det ska genomsyra förhållandet, men med en man som kontrollerar mitt umgänge, de websidor jag besöker och min ekonomi, skulle jag förlora min själ.
    Jag förespråkar en balans helt enkelt. Där dominansen och undergivetheten spelar ett samspel och bildar harmoni.
    Jag tror att jag använder lekfull på ett sätt som liknar ditt. Det är lätt att bli missförstådd. Nu kanske jag ändå menar lekfull på ett mindre seriöst sätt än vad du gör men ändå. Det betyder inte mesigt eller gulligt. Kanske är jag också ute efter att man skickar dom/ug signaler och kollar av var man har den andra. Ibland är det läge att kämpa om makten för att etablera den, ibland är det läge för väldigt mjuk omhändertagande dominans.
  • Anonym (omd)
    Anonym skrev 2011-06-07 20:20:09 följande:
    Jag gillar att fantisera om bdsm men lever i ett vaniljförhållande. Vi har hursomhelst en kvinnlig bekant till oss som jag finner väldigt attraktiv. Stora bröst, en slank kropp, ett vackert ansikte, mörkt hår och hon har det där undergivna uppassade sättet som en ug ska ha =). Hon pratar alltid med len röst och tittar på en med nedböjt huvud och frågar alltid hur man mår osv.

Vi var på en gemensam tillställning och hon hade på sig vad som kan kallas office outfit . Grå tweedkavaj och kjol och svarta strumpbyxor och en åtsittande svart tunn blus under. Jag kan tycka att dominanta kvinnor är väldigt sexiga(jag är en switch) och att en kvinna i en office outfit kan vara en ev de sexigaste saker en kvinna kan klä sig i, MEN...

Hon var en ug i en doms kläder och hon var den mest osexiga kvinnan på hela tillställningen. Hade vi båda varit singlar och träffats på krogen(under förutsättning att jag känner henne såpass bra som jag gör nu naturligtvis) och hon försökt ragga upp mig i dom kläderna hade jag sprungit åt andra hållet för det var inte hon och hon kändes fejk i dom kläderna...

Finns en kvinna på jobbet som har det där dominanta sättet och eftersom det är jobbet är det ju office outfit och igen en kvinna som jag ser som väldigt attraktiv. Men träffade på henne i en situation(jobbets friluftsdag) där hon hade träningskläder vilket jag tycker är ug-kläder och denna annars så attraktiva kvinna blev totalt oattraktiv i mina ögon för hon var en dom i ug-kläder...

Någon som upplevt nåt liknande?
    Intressant... kanske därför som jag inte vill ha klackar när jag går på dejt? Jag vill ha busiga kläder... så att jag framstår som den busiga flicka jag är... kjol och knästrumpor vågar jag inte ta på mig på dejt men det skulle vara BÄST!
  • Anonym (omd)
    Kapten Röd skrev 2011-06-12 21:21:31 följande:
    Anonym (Lara) skrev 2011-06-12 21:15:18 följande:
    Jag har länge läst den här tråden och snuttefiltstråden med stort intresse så nu kliver jag in och säger hej. *vinkar* 

Jag är kvinna i 30-årsåldern som experimenterade en del, både som dom och ug, för några år sedan. Nu är jag dock i ett förhållande som är totalt urvanilj och det verkar inte ha förutsättningar för att bli något annat heller och jag saknar det. Svårt att ge upp den biten av sig själv helt.

visst är det så :-P

man fantiserar efter het, hårdhänt sex med någon olydig kvinna

jag försöker ibland att inför, ibland blir det lite mer hårda tag än bara vanilj, men oftast rätt snällt...

Vad innebär de lite mer hårda tag som du lyckas få till?
  • Anonym (omd)
    Kapten Röd skrev 2011-06-12 21:38:06 följande:
    lätt smisk, fast hållda händer, rejäl doggy med fasthållna händer, djupt & hårt tagen.. lite så
    mmmm nice

(fast lätt smisk kunde ju få vara hårt)
  • Anonym (omd)
    Kapten Röd skrev 2011-06-12 21:38:06 följande:
    lätt smisk, fast hållda händer, rejäl doggy med fasthållna händer, djupt & hårt tagen.. lite så
    Oj, förivrade mig lite...

Skulle också fråga:

Får du någon respons på det då? Att hon blir kåtare eller så?
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...