• Tom Araya

Dominans och Undergivenhet...

Bedhead skrev 2011-05-04 21:07:42 följande:
    Sedan har jag problem med män som blir lite upphetsade av att träffa en som är undergiven och därför spelar rollen som dominant, utan att egentligen ha den läggningen.
    Det här förstår inte jag riktigt. För mig är detta en nära beskrivning av hur det fungerar för mig.
    Man behöver inte vara vardagsdominant. Tvärtom finns det gott om människor som har maktposition i jobbet och ibland även hemma till viss del men önskar det motsatta när det kommer till sex. En sådan person blir ju naturligtvis upphetsad av den partnerns dominans jämfört med en som inte är dominant.
    Jag förstår inte de som ser ett fel i detta.
    Man kan vara vardagsnormal men vilja vara dominant när det kommer till sex med en undergiven partner. Inget konstigt med det.
  • Tom Araya
    Bedhead skrev 2011-05-06 09:06:53 följande:
    Jag har viss förståelse för det, det framstår för mig som mer jobb att vara dominant än att vara undergiven. Den dominata är den som måste stå för fantasin och lekfullheten. Den undergivna har bara att följa. Jag vill till och med hävda att UG är en form av lathet. Dock är det tråkigt (för mig) att få män orkar hålla liv i dominansen någon längre stund.
    Om den dominante ska stå för fantasin i sängen då passar det nog mig väldigt bra.Solig
  • Tom Araya
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 10:19:35 följande:
    Samspelet är viktigt för ingen orkar hålla ett en dynamik om man inte är 2 om det. Det kan inte finnas dynamik utan samspel, det är bara en illusion som försvinner snabbt därför dör relationen ut. Detta gäller oavsett typ av relation, dynamil och samspel är nykeln till en relation och bränslet är passion och mkt annat...
    även den som är ug måste bidra med eller till fantasi på något sätt genom att själv komma på eller eskalera/nyansera en fantasi. Då känner man att man är 2.
    Man vill verkligen känna att även en UG styrs av en fri vilja då smakar det riktigt bra:D
    Jag håller med.
    Har varit med tjejer som inte säger ett skit, inga initiativ, ingenting. Hur ska jag tolka det? Ska ta över kommandot? Nej, det fungerar inte. För att gå igång på dom/ug måste ja veta att det är det hon vill och hon får garna vara aktiv också.
  • Tom Araya
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-05-28 18:43:28 följande:
    Aj! Påsättning analt utan glidmedel måste vara obehaligt som f-n! Kan man inte få skador om man kör så?
    Jo det kan man. Anus har ju inte i närheten av samma naturliga glid som slidan.
    Man ska ALLTID använda glid även om man tycker att det fungerar utan.
  • Tom Araya
    kaji skrev 2011-06-01 16:37:27 följande:
    att ha gränser är dock inte samma sak som att bara tillåta sådant som man njuter av. man kan mycket väl acceptera, eller tom vilja, att ens partner gör sådant man inte njuter av i bestraffningssyfte.
    Det kan vara något man njuter av mentalt men tycker är fysiskt obehagligt.
  • Tom Araya
    Anonym (Lara) skrev 2012-01-02 21:18:07 följande:
    Jag har lite svårt att köpa det som många här i tråden verkar tro är sant: "antingen har man det i sig eller så har man det inte". Vilket verkar betyda att antingen så lever man redan ut sin dominanta sida eller så har man ingen. 

Alla har väl varit nybörjare någon gång och i vissa fall kanske man inte lever ut den sidan förrän man är ganska gammal. Man kanske inte ens vet att man har den i sig förrän man av en slump lockats att testa.

Jag hamnade i den här världen helt av en slump. Hade aldrig ens fantiserat om det innan men en bra älskare fick mig att vilja prova och jag gillade det jag var med om. Sedan provade jag mig fram.  Kan lägga till att jag började min bana som sadisdisk domina men nu är jag inte särskilt intresserad av det utan vill bli dominerad.
    Likaså min man som är på gränsen till mesig i sin framtoning och aldrig ens funderat över att dominera en kvinna. Nu är han riktigt bra på det. Lite väl bra ibland. Tungan ute
    Precis så ser jag det också. Solig
  • Tom Araya
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 00:40:54 följande:
    Varför håller man på med rollspel? För att man inte trivs med den man är?
    Vem är man?
  • Tom Araya
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 12:59:14 följande:
    Ja, jag tror det, att det är såna som tvivlar på sin egen person som ägnar sig åt rollspel, som ju dominans/undergivenhet är.
    Jag tror det är människor som söker tillfället att vaska fram andra delar av sin personlighet som inte får glänsa i vardagen.
    Det stämmer i alla fall på mig.
  • Tom Araya
    Anonym (Lara) skrev 2012-01-03 09:45:55 följande:
    Jag vet inte om någon här ägnar sig åt rollspel? Jag spelar inte när jag dominerar eller är undergiven, jag ÄR. 
    Rollspel innebär inte nödvändigtvis att man spelar och även om man gör det så är det en själv man spelar fast en annan del än den man är till vardags.
    För mig handlar rollspel om att måla upp en situation där vi som deltar lockas till och får möjlighet att leva ut en del av vår personlighet vi till vardags kuvar.
    Faktum är att skådespelare ofta upplever sitt yrke på liknande sätt.
  • Tom Araya
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 13:12:13 följande:
    Men om man inte kuvar någon personlighet till vardags då, utan alltid är densamme. Sådan är t.ex. jag.

Sannolikt är det därför jag inte är intresserad av slika sexuellla övningar.
    Sannolikt är det så.
    Jag kan inte leva ut hela mitt register i alla sammanhang, det skulle inte tas emot på ett för alla parter positivt sätt.

Jag kan ha fel men när du beskriver dig själv tänker jag att du antingen är en tråkig person eller att du aldrig kan anpassa dig för olika sammanhang och sällskap vilket gör att du i mina ögon skulle kunna vara en väldigt jobbigt person att umgås med, men det är som sagt bara spekulationer.
  • Tom Araya
    Anonym (Lara) skrev 2012-01-03 17:38:44 följande:
    Jag spinner vidare på ditt svar! Jag försöker vara mig själv i alla sammanhang men självklart är det en bild av mig som mina arbetskamrater får, mina närmaste vänner en annan, mina föräldrar en tredje, min man och älskare en annan... alla vet inte allt om mig för det vill jag inte. Jag delar också med mig olika mycket av mig själv till olika människor.
    Ser inte det som att spela roller som Nico påstår utan att ha olika rum som olika människor har tillträde till. Jag tror att de flesta fungerar på samma sätt. 
    Japp, så är det för mig med, bara det att jag har ytterligare ett rum där jag är den dominante mannen som utnyttjar min kvinna sexuellt och fostrar henne med smisk. Eftersom jag tänder på det är det en del av mig men som jag kuvat i sisådar 35 år. Det krävs en särskild kvinna (en som vill att jag behandlar henne så ibland och njuter av det) och särskilda situationer som vi oftast får hitta på för att leva ut detta. Jag tycker att man kan kalla det för ett slags rollspel.

Just benämningen rollspel och tanken på det blir än mer tydligt då man vänder på den vardagliga maktpositionen. Det är ju vanligt att just personer som är framgångsrika och har någon form av maktposition i yrket gärna underkastar sig sin partner när det kommer till sex.
  • Tom Araya
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 18:50:26 följande:
    Själv har jag alltid upplevt det som falskt när en person säger en sak i ett sammanhang men motsatsen i ett annat, och när en person beter sig på ett visst sätt i ett sammanhang, men tvärtom i ett annat.

Om du får uppfattningen att jag verkar tråkig för det så säger det kanske mer om dig än om mig.
    Jag står för mina åsikter i alla sammanhang men jag väljer nog tillfälle att ta upp dem, vilket förövrigt gäller alla ämnen.

Jag tror folk jag umgås med skulle bli ganska less på mig om jag betedde mig likadant vid släktmiddagen som på rockfestivalen, eller likadant med tjejen i sängen som med polarna i garaget. Alla dessa sidor är dock jag, jag väljer bara att förstärka vissa sidor och dämpa andra beroende på aktivitet, plats och sällskap.
    Detta handlar inte bara om medveten anpassning utan lika mycket om vilka sidor av mig som lockas fram vid varje situation.
  • Tom Araya
    Anonym (newbie) skrev 2012-01-03 22:39:06 följande:
    Du måste skoja??
    Definierar du det som falskt att anpassa sig till situationen och faktiskt ta fram de delar av en själv som fungerar bäst i ett givet sammanhang???
    Visst om man gör våld på den man är och spelar ett spel för kulisserna håller jag med dig, men att man beter sig på ett sätt på jobbet och tar fram andra sidor när man är ledig och umgås med vännerna en kväll känns väldigt naturligt tycker jag.

Att jag inte delar min sexuella läggning med kollegorna utan behåller den biten för min älskling är det också falskt?
    Jag håller med dig! Solig
  • Tom Araya
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-04 00:08:26 följande:
    Typ som politikerna menar du, som tar på sig jeansjacka när de går på fotboll för att verka folkliga, och hoppas att pressfotograferna ska plåta dem?

Vågar du inte visa tatueringarna för mormor?
    De jag har syns knappt med T-shirt, har annars inga problem med det förutom att hon är död.
    Men hade inte pratat sex med mormor eller analsex med morsan.
  • Tom Araya
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-04 00:08:26 följande:
    Typ som politikerna menar du, som tar på sig jeansjacka när de går på fotboll för att verka folkliga, och hoppas att pressfotograferna ska plåta dem?
    Men tänk om de faktiskt gillar jeansjacka och hade haft det oftare om de inte hade varit politiker och vistats i kretsar där kostym förväntas.

Ibland måste man kompromissa med sina ideal för att nå någonstans.
    Det är mycket få som når framgång helt själva, oavsett om det handlar om idrott, politik, musik, affärsvärlden eller bara driva en byggfirma. Alla är vi mer eller mindre beroende av andra och då är det ibland nödvändigt att visa en annan sida som andra gärna vill se i sammanhanget.
  • Tom Araya
    Marionettdocka skrev 2013-07-09 17:42:56 följande:
    Jag tycker att det är svårt att hitta killar som är dominanta sexuellt men som utanför sängen är lyhörda, vänliga, verbala, intelligenta och son aldrig skulle vilja skada någon utanför sängen varken fysiskt rller psykiskt.

Min erfarenhet är tyvärr att killar som gillar att vara hårdhänta sexuellt tyvärr lämnar en hel del i övrigt att önska när det gäller resten av relationen. De är gåpåiga, dåliga på att lyssna, spydiga, ickeverbala eller lättirriterade.
    Om jag får säga det själv är jag både snäll, verbal och bra på att lyssna...utanför sängen. Flört
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Tom Araya
    Bedhead skrev 2013-07-11 10:47:32 följande:

De bästa dominanta finns på nätet..
    De flesta finns på nätet i dagens läge.
  • Tom Araya
    Bedhead skrev 2013-07-11 10:47:32 följande:

De bästa dominanta finns på nätet..
    Tom Araya skrev 2013-07-11 20:20:39 följande:
    De flesta finns på nätet i dagens läge.
    Själv finns jag och är likadan irl.

• Tom Araya

Jag har problem med att kvinnor som vill ha en dominant man (enbart sexuellt eller mer) vill att saker ska ske automatiskt, att han ska dominera henne på för henne rätt sätt utan kommunikation. 

Jag behöver en rak och tydlig kommunikation om varandras drömmar, fantasier, gränser mm. Det verkar som att undergivna kvinnor upplever det som icke-undergivet att uttrycka sin vilja och önskan.

Tyvärr så kan jag inte dra det vidare och utveckla vår sexuella relation på sådana premisser. Jag blir hämmad i att leva ut min dragning åt att dominera henne sexuellt.

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...