Inlägg från: Anonym (Nico) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nico)

Dominans och Undergivenhet...

Varför håller man på med rollspel? För att man inte trivs med den man är?

• Anonym (Nico)
    Tom Araya skrev 2012-01-03 00:41:53 följande:
    Vem är man?
    Ja, jag tror det, att det är såna som tvivlar på sin egen person som ägnar sig åt rollspel, som ju dominans/undergivenhet är.
  • Anonym (Nico)
    Tom Araya skrev 2012-01-03 13:08:33 följande:
    Rollspel innebär inte nödvändigtvis att man spelar och även om man gör det så är det en själv man spelar fast en annan del än den man är till vardags.
    För mig handlar rollspel om att måla upp en situation där vi som deltar lockas till och får möjlighet att leva ut en del av vår personlighet vi till vardags kuvar.
    Faktum är att skådespelare ofta upplever sitt yrke på liknande sätt.
    Men om man inte kuvar någon personlighet till vardags då, utan alltid är densamme. Sådan är t.ex. jag.

Sannolikt är det därför jag inte är intresserad av slika sexuellla övningar.
  • Anonym (Nico)
    Bedhead skrev 2012-01-03 13:30:40 följande:
    Jag tycker det verkar jättetråkigt att ha en helt endimensionell personlighet. Hade ajg haft det så hade jag fått knulla som en kommunalanställd. Hur kul låter det?
    Men jag gillar bruket av ordet slika.
    Hehe, ja, så kan man kanske se det. Det är väl så bisexuella ser det f.ö., att vi som är hetero har ett tråkigare sexualliv än de.

Men jag tror inte på det riktigt.

Hur som helst så är det intressant att du säger det. Förr betraktade man ju karaktärsfasthet som en dygd. Idag kanske det är tvärtom, att avsaknad på fast personlighet är det som folk betraktar som en dygd, vad vet jag?
  • Anonym (Nico)
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-03 13:23:20 följande:
    Men då så!
    Var det allt? 
    Blev du sur nu? Det kan väl vara trevligt med en annorlunda syn? Så tråkigt med klubbar för inbördes beundran.
  • Anonym (Nico)
    Anonym (omd) skrev 2012-01-03 17:44:03 följande:
    Det tycker jag är en väldig juvenil och fantasilös tolkning.
    Varför det?
  • Anonym (Nico)
    Tom Araya skrev 2012-01-03 16:23:18 följande:
    Jag kan ha fel men när du beskriver dig själv tänker jag att du antingen är en tråkig person eller att du aldrig kan anpassa dig för olika sammanhang och sällskap vilket gör att du i mina ögon skulle kunna vara en väldigt jobbigt person att umgås med, men det är som sagt bara spekulationer.
    Själv har jag alltid upplevt det som falskt när en person säger en sak i ett sammanhang men motsatsen i ett annat, och när en person beter sig på ett visst sätt i ett sammanhang, men tvärtom i ett annat.

Om du får uppfattningen att jag verkar tråkig för det så säger det kanske mer om dig än om mig.
  • Anonym (Nico)
    Anonym (Lara) skrev 2012-01-03 19:26:30 följande:
    Inte konstigare än att jag är väldigt mycket barnsligare när jag träffar mina äldsta tjejkompisar än när jag sitter och löneförhandlar med min chef. Gör det mig till en falsk person?
    Ja, det tycker jag nog. Att man talar om olika saker beoroende på sammanhanget är självklart men att uppträda som en mogen och ansvarsfull person på jobbet och bete sig som en fnittrig och oansvarig tperson på fritiden är inget jag vill efterlikna. Jag har sett sånt runt mig och tycker det är obehagligt, falskt.
  • Anonym (Nico)
    Anonym (omd) skrev 2012-01-03 19:54:52 följande:
    Juvenilt för att det är typiskt tonårigt att vara så svart-vit i sitt tänkande. Fantasilöst för att du inte kan komma på några alternativa anledningar till att rollspel kan vara givande för människor. Fantasilöst (och juvenilt) även att i förstone hitta argument mot, tolka i negativa termer och vara fördömande. Jo, din förklaring innebär i sig ett förminskande och fördömande. Försök var lite mer nyfiken och våga utmana din trångsynthet. Du behöver verkligen inte gilla rollspel eller att i sexualiteten leva ut vissa sidor eller personlighetsdrag. Man kan hör och häpna vara nyfiken och respekterande trots att man inte känner igen sig i andras önskemål och lustar.  
    Fördömande? Du menar genom att kalla andra för trångsynta bara för att de inte gillar rollspel?

Titta dig själv i spegeln, peka på dig själv, och säg "trångsynt".
  • Anonym (Nico)
    Tom Araya skrev 2012-01-03 23:05:00 följande:
    Jag står för mina åsikter i alla sammanhang men jag väljer nog tillfälle att ta upp dem, vilket förövrigt gäller alla ämnen.

Jag tror folk jag umgås med skulle bli ganska less på mig om jag betedde mig likadant vid släktmiddagen som på rockfestivalen, eller likadant med tjejen i sängen som med polarna i garaget. Alla dessa sidor är dock jag, jag väljer bara att förstärka vissa sidor och dämpa andra beroende på aktivitet, plats och sällskap.
    Detta handlar inte bara om medveten anpassning utan lika mycket om vilka sidor av mig som lockas fram vid varje situation.
    Typ som politikerna menar du, som tar på sig jeansjacka när de går på fotboll för att verka folkliga, och hoppas att pressfotograferna ska plåta dem?

Vågar du inte visa tatueringarna för mormor?
  • Anonym (Nico)
    Anonym (newbie) skrev 2012-01-03 22:39:06 följande:
    Att jag inte delar min sexuella läggning med kollegorna utan behåller den biten för min älskling är det också falskt?
    Nja. Däremot vore det falskt att tala om hur hetero du är på jobbet och sen bara homodejta om kvällarna, eller vice versa.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...