• Etrangere

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Nyfiken) skrev 2011-12-15 16:37:59 följande:
    Jag har en liten fråga, eller egentligen tusen men orkar inte skriva alla.

Jag har haft kontakt med en dominant man, men fick tillslut känslan av att det inte va på riktigt, så tog upp diskussion med han om att jag ville gå vidare, inte bara ha kontakt via dator och telefon utan faktiskt gå vidare, jag vill ju ha en riktig relation inte bara en lek.

Han menade då på att han vill ha all kontroll och så innan vi går vidare, finns det verkligen kvinnor som går med på det. Jag kunde det inte, varpå han blev grinig och önskade mig lycka till i fortsättningen, i det läget kändes han mer som en trotsig unge än en dominant man.

Tänker jag fel?

Jag är totalt oerfaren.

Nej du tänkte helt rätt. Att ge sig helt till nån kräver extremt mycket, och att kräva detta innan man känner varandra ordentligt är inte bara löjligt, utan kan vara farligt.  Men visst finns det förhållanden där all makt ligger hos ena parten men de är inte så vanliga. Sen finns det ju ändå alltid en spärr, du kan aldrig äga en person till 100%.
  • Etrangere
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 21:30:59 följande:
    Hej!

Jag är ny i den här tråden men känner att jag saknar att kunna leva ut min undergivna sida och skulle gärna ha ett sådant förhållande igen. Men hur gör ni som träffat rätt på den fronten för att hitta en partner med rätt preferens? Det verkar på något sätt dubbelt så svårt, inte bara hitta en person man gillar utan även en som delar ens intressen. På något sätt verkar det farligt för en tjej att gå och skylta med att hon är undergiven. Hur tänker ni där och hur har ni gjort för att hitta rätt? 

Så jättesvårt tror jag inte det är. Finns ju Darkside tex, och finns ju en del trådar här om Dominans osv.
  • Etrangere
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:04:28 följande:
    Ok, och sen då?  
    Precis som TS skriver.. Börja prata med män som verkar ha samma kinks som du. Du kommer antagligen prata med 50 innan du hittar en du känner dig manad att gå vidare med...
  • Etrangere
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:13:24 följande:
    Jag var inne och kikade på Darkside en gång men det verkade ganska rörigt. Finns det något bra att hitta där?
    Tja det gör det väl antar jag, jag är inte medlem själv längre dock. Finns väl bra att hitta på alla forum om man bara letar tillräckligt länge.
  • Etrangere
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:16:57 följande:
    Finns det andra bra ställen då? 
    Finns väl ett gäng Dominanta män här på FL med. Beroende på vad du söker.
  • Etrangere
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:29:56 följande:
    Inser plötsligt att det är ganska svårt att förklara vad jag söker. Hade för ett tag sen en fantastisk upplevelse men en dominant man. Men omständigheterna gjorde att det var mer som en kompis-grej och han var väldigt av och på. Vi stämde väldigt bra överens på ett kompis-plan, kunde prata om massor och klaffade perfekt i sängen och kunde utforska en del där. Men det blev för jobbigt till sist att han var så...obeslutsam. Det hela gav mig dock mersmak...och skulle vilja hitta någon som kan ge mig mer sådant. Som "fattar" vad det handlar, som kan vara rå men omtänksam i det hela...och samtidigt passar ihop med mig som människa. Kanske inte går att hitta..
    Att få det exakt som man vill ha det är nog svårt, man får nog ge och ta lite precis som i vilken relation som helst.
    Sen är det ju viktigt att båda förstår varandra, och varandras behov, då kan det nog bli riktigt bra ändå.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...