Inlägg från: Kärleksknop |Visa alla inlägg
  • Kärleksknop

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 00:40:54 följande:
    Varför håller man på med rollspel? För att man inte trivs med den man är?
    Nej, snarare tvärtom, för att man gör det.
    Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold.
  • Kärleksknop
    Anonym (Lara) skrev 2012-01-02 21:18:07 följande:
    Jag har lite svårt att köpa det som många här i tråden verkar tro är sant: "antingen har man det i sig eller så har man det inte". Vilket verkar betyda att antingen så lever man redan ut sin dominanta sida eller så har man ingen. 

Alla har väl varit nybörjare någon gång och i vissa fall kanske man inte lever ut den sidan förrän man är ganska gammal. Man kanske inte ens vet att man har den i sig förrän man av en slump lockats att testa.

Jag hamnade i den här världen helt av en slump. Hade aldrig ens fantiserat om det innan men en bra älskare fick mig att vilja prova och jag gillade det jag var med om. Sedan provade jag mig fram.  Kan lägga till att jag började min bana som sadisdisk domina men nu är jag inte särskilt intresserad av det utan vill bli dominerad.
    Likaså min man som är på gränsen till mesig i sin framtoning och aldrig ens funderat över att dominera en kvinna. Nu är han riktigt bra på det. Lite väl bra ibland. Tungan ute
    Jag tror det kan vara lite av båda. Det måste dock finnas ett genuint intresse.

Jag har en god vän som beskriver sig som "serving Dom". Han skulle absolut inte vara i den här världen om det inte var för sin hustru. Han fick en dålig start och kastades in lite grann i det, utan att vara riktigt förberedd, och med lite för höga krav, vilket gjorde att han först slog bakut. Men sedan upptäckte han att han har en sadistisk sida, vilket verkligen fick honom att blomma ut

Min man skulle inte heller dominera någon om det inte var för mig, men han har absolut inga krav på sig att göra det då jag redan har min Herre, och dessutom ytterligare en man som dominerar mig. Han plockar helt enkelt russinen ur kakan och gör det som han gillar, och det har gett honom nya infallsvinklar, särskilt när han diskuterat med de andra och blivit inspirerad.

Så, nej man kan bara krascha och brinna om man tjatar sig till dominans eller sysslar med känslomässig utpressning, tvingar sig att fylla en roll man inte är intresserad av eller vill ha. Men för många tar det väldigt lång tid att förstå behovet av den och komma över tröskeln där man bara tänker att man skadar sin partner. För min man har det avgörande varit att se hur jag njuter och ruset efteråt och lyckan jämfört med när jag inte blir dominerad och piskad.
  • Kärleksknop
    Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 12:59:14 följande:
    Ja, jag tror det, att det är såna som tvivlar på sin egen person som ägnar sig åt rollspel, som ju dominans/undergivenhet är.
    Jag tror att du har väldigt hög solskyddsfaktor och måste klippa hål där bak på dina byxor
  • Kärleksknop

*Ser på utfodringen av folktroväsendet*

• Kärleksknop
    Anonym (längtar tillbaka) skrev 2012-01-04 22:36:25 följande:
    Sant. Finns det någon som har någon "solskenshistoria" att dela med sig av? 
    Mina män finns på Darkside alla tre

Men Darkside skiljer sig inte från andra nätcommunityn vad gäller den enorma förekomsten av galningar, nätrunkare, äckel och rent allmänt puckade personer. Så man får helt enkelt stå ut med ett stort antal grodor.
    Det får man ju göra även på andra ställen, det har med anonymiteten att göra. Det är enklare att låtsas som att man inte har fru och barn, är 15 år yngre, ser annorlunda ut eller alltihop

Men guldkornen finns där. Mitt tips är att läsa folks dagböcker, det är i kommentarsfälten där diskussionerna finns numera eftersom de flesta flytt forumet. Där kan man se glimtar av folks inre och på så vis se vems presentation som kan kännas intressant att kika närmare på.
  • Kärleksknop
    Anonym (Nyfiken) skrev 2012-01-05 20:30:57 följande:
    Hoppas inte ni tar illa upp av mina frågor, eller tycker jag är korkad.

Det är klart det är individuellt, men om man lever i en "vanlig" relation med dominans och undergivenhet, och/eller bdsm, skulle du vilja dela din man/master då oxå?

Jag tänker som såhär, jag söker ju egentligen en kärleksrelation, men vill ju ha dominasen i den, jag har fantasier som jag skulle vilja utveckla, men vill göra det med min man som jag har en relation med, för att finna tillit. Jag har svårt att lita på andra människor, men oftast i fasta relationer vågar jag öppna mig.

Känns som jag rör till det lite mycket, kan ju även erkänna att jag är en tänkare och tänker så det går runt ibland.
    Jag tycker du ska strunta i hur andra gör. Det finns inga andra regler för hur en D/s-relation ska se ut annat än att du och din partner mår bra och att ni inte tar risker som kan göra verklig skada.

Det kommer säkerligen komma en massa tomtar som har åsikter om att du inte är en "äkta" undergiven för att du inte snubblar över dig själv för att bli deras dörrmatta, eller som gärna talar om att vissa kinks är bättre än andra. Det finns nog otaliga som vill hävda att bara för att de varit i svängen länge kan de ta bättre hand om dig än andra och därför ska du bara låta dem leda.

Men det finns ingen som kan tala om för dig att du inte är äkta, att du måste acceptera en räcka kinks för att kvalificera eller något annat. Det är D/s på DITT vis som gäller, och du ska hitta en partner som vill dela det sättet. Inte någon som vill något annat.
    När jag klev in i BDSM hade jag egentligen bara en önskan, att bli bunden och tvingad. Jag ville inte få smisk, och jag ville bara ha min man.

Du ska inte acceptera att bli dominerad av någon som inte kan respektera dina önskningar, en sådan person kommer heller inte respektera dina gränser. Vill han inte ha dig som du är och utvecklas med dig är det ingen du ska lägga tid på.
    Var heller inte rädd för en oerfaren man, även om det verkar som att man får allt serverat så är det lika ofta som erfarna partners går för fort fram eftersom de har utvecklat kinks de vill dela med sin partner. För det mesta går det bra, men ibland gör det inte det.

Om du känner efter vad det är du vill och vad du har för drömmar utan att ta hänsyn till vad andra tycker att du borde vilja, eller vad du alltid har velat innan kan du knappast misslyckas
  • Kärleksknop
    Anonym (?) skrev 2012-01-08 17:09:44 följande:
    Jo det stämmer ju, men nyfiken som jag är skulle jag vilja veta=)

Tids nog kanske vi kommer på det. Frågan är ju bara hur man inleder nåt sånt?? Antar att en öppen kommunikation där man disskuterar vad båda vill är det bästa att börja medFlört
    Det är absolut inte ovanligt att man är socialt dominant men sexuellt undergiven. Att vara switch, dvs vilja både dominera och domineras är också jättevanligt.
  • Kärleksknop
    Anonym (?) skrev 2012-01-10 08:28:03 följande:
    Jaha då kanske det är de jag ärGlad Inte för att jag strävar efter att titulera mig själv med nåt, men jag började ju undra när jag uppenbart gillar båda delarna.
    Nä, det är svårt det där med titlar, då de förpliktigar lite.

Men om man vill söka information så är det enklare om man har någon slags avgränsning. Vill man försöka beskriva sin läggning för att kunna diskutera den är det också bra att ha någon slags terminologi som verktyg.

Men för att utveckla din sexualitet har det mycket lite betydelse. Man kan, får och BÖR plocka russinen ur kakan!
  • Kärleksknop
    Anonym (låtsasug?) skrev 2012-01-11 12:07:16 följande:
    Jag har fått höra (bla av någon på DS) att det sätt jag är UG är vanilj, att det är låtsas undergiven. Verkar på en del att gillar man inte att bli spottad på, örfilad och förnedrad (med hårda brutala ord) så är man inte ug på riktigt. Har även hört grejor som att låtsasundergivenhet att bli smiskad och dragen i håret lite.Nu bryr jag mig kanske inte myclet om det för jag vet vad jag gillar. Men intresserad att höra eran åsikt.

Det jag tänder på är lite mjukare dominans. Bli bunden, tvingad att tillfredställa killen (suga, analsex etc), smiskad på rumpan, att killen är fysisk och i hans våld. Förnedrad typ att han tvingar mig att bekänna att jag gillar det han gör med mig etc. Kan tända på att han kallar mig kåt slampa men inte att jag är oduglig etc. Han styr och kontrollerar mig.  I en blandning med vanligt sex.   Vill ha en kille som är mån om att jag njuter men som styr hur jag njuter.

Är det vaniljesex enligt er? Vad är hård och mjuk dominans för er?

Sen tycker jag det är många män som är "dominanta" som någon machogrej. Att det typ ingår i mansrollen att vara dominant. De som varit så har varit rätt usla i sängen.
    Vilket jävla trams! Man är inte på låtsas bara för att man inte är en dörrmatta.

Jag har själv inget till övers för att bli kallad äcklig, ful oduglig etc. Jag kan inte ta en sådan dominans på allvar. Jag undrar bara hela tiden vad karln vill med mig i så fall, och skulle han försöka ha sex med mig skulle jag nog bli tvungen att fråga om han också är masochist.

Jag tror det finns en hel del posers som tror det är enklare att vara dominant, då kan man bara påstå att det var meningen när tjejen inte kom.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...