Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Dominans och Undergivenhet...

Hur vet man om man är dominant eller undergiven??
    Jag är som person väldigt dominant och måste ha kontroll på allt. Men när det kommer till det sexuella så går jag igång på tanken att en kille ska dominera mig och att jag måste underkasta mig honom.
    Rapeplay har vi provat men min kille har tyvärr inte "det" som jag vill, han tyckte det var olustigt och det blev bara jobbigt.
    Fantiserar om att han ska be mig suga av honom eller att han kan knulla mig när han känner för det. Vad jag vill och behöver har ingen betydelse då.
    Men jag kan även fantisera om att jag är dominant mot honom och att allt sker på mina vilkor och han får "vackert" finna sig i det.

Så hur vet man ?
    Konstig fråga men var annars kan man ställa den=)??

• Anonym (?)
    Trust me skrev 2012-01-08 15:55:22 följande:
    Bekymra dig inte om termer utan att ha den sex som du och din man vill ha. På egen hand har du de fantasier som funkar bäst för dig.

Att klistra etiketter är bara dumt. 
    Jo det stämmer ju, men nyfiken som jag är skulle jag vilja veta=)

Tids nog kanske vi kommer på det. Frågan är ju bara hur man inleder nåt sånt?? Antar att en öppen kommunikation där man disskuterar vad båda vill är det bästa att börja medFlört
  • Anonym (?)
    Kärleksknop skrev 2012-01-09 17:17:31 följande:
    Det är absolut inte ovanligt att man är socialt dominant men sexuellt undergiven. Att vara switch, dvs vilja både dominera och domineras är också jättevanligt.
    Jaha då kanske det är de jag ärGlad Inte för att jag strävar efter att titulera mig själv med nåt, men jag började ju undra när jag uppenbart gillar båda delarna.
  • Anonym (?)
    Trust me skrev 2012-01-10 08:45:31 följande:
    Anonym (?) skrev 2012-01-10 08:28:03 följande:
    Jaha då kanske det är de jag ärGlad Inte för att jag strävar efter att titulera mig själv med nåt, men jag började ju undra när jag uppenbart gillar båda delarna.
    Jag tror de allra flesta som är intresserade av delar av BDSM bara är intresserade av delar av BDSM. De är vare sig dominanta, undergivna eller switch. Det handlar om att väva in fler saker i sitt sexliv som ligger utanför vad som kanske kan kallas vanilj.

Det behöver inte ses som ett rollspel lika lite som vanlig sex är ett rollspel. Du kommer få det mycket lättare att ha den sex med din man som ni vill ha om ni ser det ni gör som vanlig sex än speciell sex med egna regler. Gör det ni tycker om för att ni tycker om det utan att lägga in mer i det är mitt förslag. {#emotions_dlg.flower} 
    Jo det stämmer absolut. För min och antagligen hans del är det bara ett intresse. Men när jag kom in på den här tråden och läste så började jag undra.
    Alla gillar olika och så länge man gör det man tycker om är det ju för den personen vanligt sex. Sen om det bara är vanilj sex eller om man väljer att göra annat är ju upp till var och en.
    Så länge båda är med på det och gillar det=)
    Sen hur det utvecklas är en annan sak.
  • Anonym (?)
    Kärleksknop skrev 2012-01-10 13:04:08 följande:
    Nä, det är svårt det där med titlar, då de förpliktigar lite.

Men om man vill söka information så är det enklare om man har någon slags avgränsning. Vill man försöka beskriva sin läggning för att kunna diskutera den är det också bra att ha någon slags terminologi som verktyg.

Men för att utveckla din sexualitet har det mycket lite betydelse. Man kan, får och BÖR plocka russinen ur kakan!
    Jo det är sant. Dock har jag aldrig disskuterat det med någon och vet ej heller var man kan göra det förutom härGlad
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...