• Meduza

Dominans och Undergivenhet...

Jag förstår din känsla av skam. Blev utsatt för en grej jag tidigare förkastat som ens möjligt. Var i stunden först neutralt nyfiken och höll fan på att dö när enorma vågor av lust steg upp i mig. Funderade över det i flera dagar efteråt, rodnade av skam då jag tänkte på det, kände mig lätt modstulen också. Detta tyckte han mycket om och påminde mig med små hintar om hur kåt hans lilla slyna blivit då han... Skäms

• Meduza
    PrimitivMan skrev 2013-06-20 19:35:38 följande:
    Är du säker på att de där känslorna av skam verkligen är något negativt?

Vad tänker du att de står för? Är det skam?

Annars så har jag i efterhand tänkt att känslan fyller den funktionen att det hjälper till att utveckla det vi har. Så sett fyller de en positiv funktion. Ungefär så du menar?
  • Meduza
    PrimitivMan skrev 2013-06-20 22:39:14 följande:
    Jag menar att många tänder på skamkänslan i sig. Att känna skam för det man njuter av. Blir ju dubbelnytta.

Ja! Så är det. Och jag både uppfattas av andra och ser på mig själv som pryd, fin och ordentlig....En rejäl kontrast. Dom skulle bara veta. Därför så viktigt att förmedla hur man känner och tänker, så att man kan utveckla det framöver.
  • Meduza
    PrimitivMan skrev 2013-06-20 23:07:44 följande:
    Kontraster är alltid trevliga. Fast du är inte så pryd, fin och ordentlig eller hur? Det är ju en extra dimension att påminna någon om, speciellt om hon själv tycker att hon är en fin flicka .

"I de finaste klänningarna..."
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...