• J  a d e d

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:25:51 följande:
    jag säger att  kvinnor har tur som har så lätt att hitta dominanta män. och det har dom pga män är just dominanta.

Eh. Okej. Var ska jag väldigt lätt kunna hitta en dominant man som passar mig om de nu finns överallt? Bara för att en karl anser sig vara dominant i bingen betyder det inte att han är rätt för mig eller?
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:41:05 följande:
    nej, men det har jag inte sagt heller. 

men det är större chans att du hittar din dominanta man, än att jag hittar min dominanta kvinna. 

därför sa jag att ni tjejer har tur. 

förstår inte varför detta gör vissa här så upprörda, det är ju bara fakta

Varför har jag större chans endast för att jag är kvinna? Jag har väl krav och behov som måste matchas med rätt sorts dominant man. Hela din argumentation är grundad i att kvinnor kan välja och vraka.

Vem är upprörd?
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:46:38 följande:
    det finns som sagt olika typer av dominanta män, se mitt långa inlägg ovanför.

jag säger inte att du har lätt att hitta din drömprins. jag säger att du har lätt att hitta en dominant man och på så sätt få vissa av dina preferenser uppfyllda. se som sagt mitt länga inlägg här över

Om du syftar på mig så har du verkligen fel där.

Du verkar inte förstå vad mental attraktion är.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 13:57:33 följande:
    något som jag mer har märkt, är att många kvinnor har väldigt svårt att acceptera att dom har det lätt i vissa avseenden. 

kanske skulle jag också ha det svårt att acceptera att jag har det lätt i andra avseenden.

men så är livet ju. tycker dock inte att man ska jämföra så mycket med andra egentligen, utan bara försöka leva sitt liv och göra sitt bästa. då mår man bäst

Du, det är verkligen INTE lätt att hitta en man som attraherar både fysiskt och mentalt. Ska han även vara dominant på rätt sätt minskar utbudet ännu mer. Ska han därtill kunna knulla min hjärna ihop med kroppen så är det nästintill ett obefintligt utbud.

Du för ett sällan skådat korkat resonemang.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 14:10:01 följande:
    du har större chans för att 75% av killarna är dominanta, inte för att du är just kvinna.  det är ju den första inkörsporten för att komma till just det du gillar.

för mig är det 10% dominanta tjejer. tänk då att variationen på typer av dominans är den samma för gruppen män.

aja, alltså :). om du känner att det är svårt att förstå detta, så kanske du inte läst statistik. vi får agree to disagree

Anonym(omd) blev upprörd.

Men det R Ä C K E R ju inte att snubben är dominant. Vad är det med det du inte förstår?
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 14:20:15 följande:
    säger inte att det är lätt att hitta en som attraherar både fysiskt och mentalt. vaart har jag sagt det? :) visa mig snälla.

har bara sagt att tjejer har större chans att hitta det dom söker, pga statistik på antalet dominanta män och pga min empiri. 

och om man söker: 

1. attraherar både fysiskt och mentalt.

2. dominant på rätt sätt

3. kunna knulla min hjärna ihop med kroppen

tror du det är lättast att hitta detta bland 75% av killarna eller 10% av kvinnorna? (här antar jag att det finns tillgång till lika många kvinnor som män)

Du utgår från att andra resonerar som du, dvs nöjer sig.

Se ditt andra stycke.

Vad hjälper det att fler män är sexuellt dominanta än kvinnor, om det nu vore så, ifall det man söker är en komplett matchning på alla plan och inte bara vilken snubbe som helst som går igång på att dominera.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 15:27:50 följande:
    hur menar du med att jag nöjer mig?

nu är du bara envis. du har ju fler chanser att hitta denna kompletta matchning om det finns flera personer som ens gillar att dominera.

om inte du vill lyssna på statistik, och inte heller lägga ner mer tid på att förstå det jag skriver. så borde vi lägga ner. 

vi kommer ju ingen vart. tycker jag har svarat på det jag citerat här senast flera gånger i tråden.. så vi för nog ta och lägga ner du o jag.

N e j. Att en man är dominant betyder ingalunda att han är det på för mig rätt sätt. Att det finns många dominanta män ökar inte chansen att jag hittar en som passar mig endast för att de är dominanta. Det krävs mer. Det krävs dessutom ännu mer om relationen ska vara präglad av d/s.

Du nöjer dig om du anser att det räcker med att dela sexuella preferenser.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 15:37:15 följande:
    det här är helt sjukt.

dominant person A är ju inte dominant på samma sätt som person B. alla människor har olika preferenser i livet, faktorer som påverkat dom. 

så om det finns flera dominanta så ökar chansen att det är just din typ av dominanta, eftersom att varje person inte är lik den andra.

Du skriver fortfarande endast om det fysiska. Längre än så förstår du inte eller?
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 15:42:51 följande:
    nej? vart läser du att jag endast menar det fysiska?

detta skrev jag: "alla människor har olika preferenser i livet, faktorer som påverkat dom. ". här är det väl uppenbart att jag även menar det psykiska?

Att vara "dominant på olika vis", "ha olika preferenser" syftar till det fysiska.

Fint att du där även inkluderar psyket.

Men nej, likväl är chansen att t ex jag hittar en man som jag vill vara totalt undergiven för att jag är komplett med honom är minimal.
  • J  a d e d
    Anonym (annorlunda) skrev 2014-04-20 15:57:32 följande:
    knäppis :)

jag lämnar tråden nu, ni vet vad jag tycker och tänker!

kramkram

Jag tror detta i kärnan handlar om vem man kan och vill känna att man delar just kärna med. Där allt det sexuella känns komplett just för att man kan leva ut samtliga sina fysiska preferenser och samtidigt känner en inre attraktion. Det behöver inte inkludera kärlek dock.

Vidare ser väl alla sin egen undergivenhet individuellt, och krävs det lite för någon att kunna och vilja lägga sig i en annans händer så är väl utbudet mycket större än för de som behöver mer tillit, mer psykisk kontakt.

Parallellt med graden av underkastelse förmodar jag.

För mig skulle undergivenheten vara till för endast den/dem som står mig närmast och det är inget man kan hitta i dina 75% självupplevda dominanta karlar.

Jag förstår alltså inte vad det är du avundas så.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...