Dominans och Undergivenhet...
.
.
Jag har problem med att kvinnor som vill ha en dominant man (enbart sexuellt eller mer) vill att saker ska ske automatiskt, att han ska dominera henne på för henne rätt sätt utan kommunikation.
Jag behöver en rak och tydlig kommunikation om varandras drömmar, fantasier, gränser mm. Det verkar som att undergivna kvinnor upplever det som icke-undergivet att uttrycka sin vilja och önskan.
Tyvärr så kan jag inte dra det vidare och utveckla vår sexuella relation på sådana premisser. Jag blir hämmad i att leva ut min dragning åt att dominera henne sexuellt.
För mig handlar undergivenhet om att faktiskt följa den dominantes takt. Dvs han bestämmer hur långt han är beredd att ta det men dock aldrig över mina gränser. Jag kan inte kräva vilken typ av dominant han ska vara inom ramarna för vår relation. Själva kärnan i att vara undergiven för mig handlar om att inte styra. Det handlar inte heller om sexualiteten i första hand även om den inte går att bryta ut helt ur förhållandet. Jag Dominansen behöver ingen sexuell arena för mig men den sexuella arenan är ständigt närvarande eftersom dominansen/undergivenheten slår an en erotiskt ton.
Jag tror att en sund relation med olika inslag av d/u eller maktförskjutning måste innehålla kommunikation. Annars är det per definition en osund relation (oavsett vad man kallar det) och i en sådan växer inte kärlek fram, bara motsatsen. Och då är det per definition inte ett d/u förhållande utan ett dysfunktionellt kaos. Kalla det vad man vill som sagt. Jag tror att det finns många dominanta (utsedda av sig själva) som egentligen bara förklär sina dysfunktionella och störda karaktärsdrag med bdsm eller dominans. Jag tror även att många undergivna egentligen har psykisk ohälsa som de bedövar genom att hitta en falsk ?dominant? att underkasta sig eller självskadande med. Det är väldigt viktigt att kommunicerar sig fram till dynamiken i relationen och vilken typ av relation man vill ha. Alltså som båda vill ha. Fast det är bara vad jag tror/tycker som just insett att jag entrat en värld av maktförskjutning.