Dominans och Undergivenhet...
Vi är alla olika och så även vår syn på dominans. Jag som man är inte en ?dominant? person på det sättet att jag behöver ställa mig över andra personer eller på något annat sätt höja mig själv på andras bekostnad. Jag är säker i mig själv och har en utåtriktad och social personlighet. Även i min yrkesroll behöver jag näst intill aldrig använda mig av varken rang eller status för att genomdriva beslut. I mitt sexliv baserar jag mitt förhållande till pantern på kärlek, lust, förtroende och omtanke. Om min sexpartner är UG så är jag dominant med en kärleksfull omtänksam fast hand. Visar öppet och tydligt både min omtanke, åtrå och respekt och får henne att känna sig älskad och trygg att överlämna sig i mina händer.
För mig står själva sexet på tre ben:
- Visuell attraktion (jag tänder på det jag ser)
- Fysisk sensation (jag njuter av hur fysiskt skönt det är)
- Fantasin (hela min kropp och alla sinnen eldas upp av själva fantasin, som i sin tur både stärker alla andra sinnen och fysiska sensationer)
Min nuvarande sexparter tänder oerhört på att förföra mig och pröva gränserna, och vill sedan att jag med mycket bestämd hand styr upp henne till lydnad älskar med henne med fast hand. Lek och fantasi i kombination med åtrå och passion är fantastiskt. Jag älskar hur hon vet vad jag tänder på och utnyttjar detta öppet för att visa sin kärlek och jag bemöter henne på samma sätt.
Att vara dominant mot en UG partner som överlämnar sig i dina händer innebär ett oerhört ansvar och ett stort förtroende något man ska besvara med kärleksfull respekt.