Inlägg från: Anonym (Salope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Dominant skrev 2011-05-11 18:51:36 följande:
    Jag ser att denna tråd har frodats även i min bortavaro, även om jag tycker det är beklaligt att det är så många som bara ser det som en krydda i sexlivet istället för något som genomsyrar hela vardagen.
    Jag tror det finns ett mellan ting.
    Mellan slav och krydda. Många mellanting.

Mest av allt tror jag på en dynamik, där mannen alltid kan, om han vill, få henne ner på knä.
  • Anonym (Salope)
    Anonym skrev 2011-05-15 00:45:33 följande:
    Har en fråga till er,

Tror ni att man kan ändra på sig? Om man är undergiven och tidigare har levt i långt förhållande som undergiven, inte bara sexuellt undergiven utan även i vardagslivet, kan man då när man träffar en ny man som inte är det minsta dominant, ändra på sig?

Mitt problem är att jag har träffat en ny man som jag verkligen älskar men där det blir "kulturkrockar" hela tiden pga att jag är undergiven och han inte har en tendens till att vara dominant. Kan vi lösa detta eller måste vi ge upp?
    Jag tror det beror på hur pass starka dina behov är.
    Jag känner personligen till åtminstone två äktenskap som spruckit pga någons överväldigande behov att dominera (men som ej fått utlopp för det). Här har det alltså varit ett behov som varit så starkt att allt annat blev lidande. Givetvis kan en undergiven känna samma sak. Jag är lite i den situationen.
    Jag behöver mycket mer än min man kan ge, för han har inte det dominerande i sig på det sättet.

Så om ni kan lösa detta, ja det beror ju mycket på er. Hur starka dina behov är och hur villig han är att kanske utforska sin eventuella dominanta sida mer.
    Kompromissa bara inte med din egna lycka.
  • Anonym (Salope)
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-05-28 18:27:53 följande:
    Har ett litet problem, med mitt humör.. och min man som är Dom brukar "straffa" mig genom hård påsättning i stjärten utan glidmedel, det gör ont men har tyvärr inte hjälpt och han verkar inte vilja fostra med annat ex smisk.. men jag tror det skulle fungera. Dels känns det konstigt som ug att själv komma med tips på saker som får mig att bättra mig sen så önskar jag han skulle komma på nya alt själv. Hur kan jag ge honom en vink?
    Smisk och hård analsex i all ära, men njuter du av det?
  • Anonym (Salope)
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-05-28 20:44:51 följande:

Ja, blir blöt av att skämmas, känna mig utsatt o liten inför min Dom som även är min man.. (e jag konstig :-S )

Inte alls, så länge ni båda njuter är det väl underbart
  • Anonym (Salope)
    Dominant skrev 2011-06-03 17:43:12 följande:
    För min del är det något positivt. Ju fler kvinnor som inser att de trivs i en undergiven roll även utanför det sexuella desto bättre.

Att gå in och ur någon roll så fort man hamnar i sovrummet är för mig otänkbart, då skulle det bara vara löjligt och på låtsas.
    Fast känner du inte att det finns grader?
    Många som lever så känner ju av dynamiken även utanför sexuella sammanhang, men agerar inte på samma sätt som i sexuella sammanhang.
    Jag tror inte det behöver bli eller vara på låtsas bara för att man väljer tid och plats. Känslan och dynamiken finns fortfarande där, som något underliggande.
  • Anonym (Salope)
    Dominant skrev 2011-06-03 17:55:59 följande:
    Det vore fel av mig att ifrågasätta eller se ner på någon annans sexuella läggning eller annars deras behov.

Upppenbart så finns det grader och folk som trivs med att ha mer en krydda i sexlivet och inte låtsas om som att något hänt så fort man stigit ur sängen men för mig så skulle det bara kännas som på låtsas. Framför allt så skulle jag inte trivas med att ha det så.
    Jo fast det är just det jag menar med grader.
    Att det inte nödvändigtvis är en distinkt roll som kan kliver in och ur, utan något man är och något man väljer tillfällen för att utagera, förstår du vad jag menar?

Men visst, everything ain't for everybody.
  • Anonym (Salope)
    Dominant skrev 2011-06-03 18:56:11 följande:
    Jo jag förstår hur du menar. Naturligtvis så är det så att det finns olika grader av det. Vissa trivs med att bestämma det mesta själv men låta den dominante ha ett övergripande inflytande, främst sexuellt, andra med att den dominante detaljstyr allt ifrån kläder, jobb, umgänge, webbsidor som får besökas med mera. Sedan allt däremellan.

För min del så vill jag bestämma så mycket som möjligt, dock inte i den grad att det blir ett heltidsarbete så viss grad av autonomi av bagatellartade saker behövs ändå.
    Mmm jag tror att min poäng var, att det ej behöver vara "på låtsas" eller liknande bara för att den undergivna resp dominante rollen utlevs främst i sexuella sammanhang. Är du med?
    För mig är undergivenhet och dominans främst sexuellt, även om en man skulle agera dominant på något sätt i vardagen skulle jag mest bli kåt, eftersom jag förknippar det med sexualitet. Sexualitet i sin tur förknippar jag ej enbart med sovrummet utan dominanta inslag får gärna finnas lite överallt i vardagen.
    Men gärna på ett lekfullt och passionerat sätt.
    Annars blir det lätt platt och tråkigt för min del.

Men jag vet hur du tänker och förstår vad du menar. Jag tror dock jag skulle slita ut mitt hår om någon försökte bestämma över mig på det viset. Jag skulle också bli ett uselt ligg eftersom min passion och själ skulle dö.
    Hahaha sådär lagomt dramatiskt.
  • Anonym (Salope)
    Ernst Hugo skrev 2011-06-03 19:12:34 följande:
    Underbar beskrivning - cirklarna går i varandra. Underskatta aldrig dramats betydelse eller vikten av pretentioner *L*
    Precis och tack
  • Anonym (Salope)
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-06-03 19:15:15 följande:
    Tänk vad olika man är, jag skulle tappa respekten helt för min dom man om han var dom på ett lekfullt sätt. Då skulle jag inte bli "blöt" (sorry!) eller få respekt för honom utan ant bara börjat skratta.. för mig är det blodigt allvar han bestämmer o jag lyder.. det ger mig en enorm trygghet. Drömmer
    Jag tror vi missförstår varandra, inte dominans på ett lekfullt sätt. Inte alls. Det är fullt allvar när det väl sker.
    Men den rätta dynamiken måste ju vara där. Dominansen genom förhållandet ska vara (enligt mig) lekfull och passionerad. Inte lekfull på sätt att den är fnittrig och gullig, utan på så sätt att det är ett samspel, även jag som undergiven samspelar, vi känner av varandra och tar och ger av varandra, om än bara mentalt. Den delen snackar jag om.

Hur tolkade du min lekfullhet i det första inlägget? (Nyfiken)
  • Anonym (Salope)
    Ernst Hugo skrev 2011-06-03 19:21:55 följande:

En kvinna som inte är stringent och utmanande i det mentala mötet får mig aldrig att tända. Det kan vara en teoretisk fantasi men irl krävs det en situationsanpassat och skarpt intellekt får att det skall hända något.

Det är inte en fråga om osäkerhet på hennes turn-on men dialogen måste vara tät och får inte sakna spänst. Finns det en total underkastelse så måste det i såfall finnas ett helt annat "utanför-samtal" för att kittla min synapser.

Precis, nu är jag inte den dominante, men jag skulle aldrig klara av att vara undergiven någon som inte kände precis som du beskriver.
    Jag som undergven behöver också den stimulansen för att jag ens ska vilja underkasta mig, för att det ens ska hända.
    När han sedan tar av sig bältet, är det givetvis ingen lek.

Men jag tror du förstår vad jag menar. Skönt!
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...