-
Det är, som tur är, för det mesta ett övergående tillstånd. Men sedan gäller det att ha timingen på sin sida.Anonym (Salope) skrev 2011-05-04 21:53:29 följande:Jag tror de finns, har stött på många, med den gemensamma nämnaren att de allra bästa alltid varit gifta... -
Japp. Ett dött.Anonym (Salope) skrev 2011-05-04 21:55:04 följande:Hahahaha jag är varken ung eller blondin just nu. Min hårfärg ändras titt som tätt.
Är du i ett förhållande? -
Det är väl därför vi hänger så mycket på FL istället för att knulla.Anonym (Salope) skrev 2011-05-04 21:58:18 följande:Mmmm hej kompis. Kan relatera. -
Dags för en omröstning, kanske?Anonym (taurus) skrev 2011-05-05 13:31:04 följande:hmmm hur många ug kvinnor har anslutit sig till denna tråd, skulle kunna tänka mig att det finns otroligt många fler på FL eller är det så de allra flesta är tillfredsställda i sina befintliga relationer... -
Ug som får respektive inte får leva ut (Kvinna/man)
Dominant som får eller inte får leva ut (kvinna/man)
-
Ug som får respektive inte får leva ut (Kvinna/man)
Dominant som får eller inte får leva ut (kvinna/man)
Switch som får eller inte får leva ut (kvinna/man)
-
Jag!Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 14:03:04 följande:Smart!
Så who's on it? -
-
Det är väldigt svårt att ställa krav på hur man vill ha det som undergiven. Det går ju liksom emot hela ens väsen. Det tror jag är en av anledningarna varför så många undergivna är missnöjda med sina relationer.Anonym (Scarlet) skrev 2011-05-05 20:32:37 följande:Åh, jag har testat nr 2 med två olika män. Är väldigt svårt att få till.. om mannen i fråga inte är speciellt dominant eller inte alls fattar vad det är man är ute efter så kan han ta illa upp, bli osäker eller putt. Jobbigt, blir det då. Jag tror nästan mest på att stiga ur sin roll som UG för ett ögonblick och helt sonika förklara "det här gillar jag, så här går det till och detta är vad jag önskar att du gör". Så får han chansen att ställa frågor och svara på om han tycker det verkar nice eller helt ointressant. -
Ok, här kommer en förklaring, som säkert kommer att tolkas som att jag är bitter. De är i så fall en korrekt tolkning.Tom Araya skrev 2011-05-06 00:05:34 följande:Det här förstår inte jag riktigt. För mig är detta en nära beskrivning av hur det fungerar för mig.
Man behöver inte vara vardagsdominant. Tvärtom finns det gott om människor som har maktposition i jobbet och ibland även hemma till viss del men önskar det motsatta när det kommer till sex. En sådan person blir ju naturligtvis upphetsad av den partnerns dominans jämfört med en som inte är dominant.
Jag förstår inte de som ser ett fel i detta.
Man kan vara vardagsnormal men vilja vara dominant när det kommer till sex med en undergiven partner. Inget konstigt med det.
Jag brukar vara väldigt öppen med min läggning i mötet med en ny potentiell partner. Detta för att undvika missförstånd liksom. De flesta killar gillar att jag snackar om min sexualitet och går igång på det, de kanske tilloch med tror att de är lite dominanta, om de känner efter. Så de testar lite med mig, vi går vidare i förhållandet och det visar sig att de inte vill förkovra sig i rollen som dominant, utan faktiskt mest bara vill ligga efter ett tag.
Jag har viss förståelse för det, det framstår för mig som mer jobb att vara dominant än att vara undergiven. Den dominata är den som måste stå för fantasin och lekfullheten. Den undergivna har bara att följa. Jag vill till och med hävda att UG är en form av lathet. Dock är det tråkigt (för mig) att få män orkar hålla liv i dominansen någon längre stund. -
Bortsett från det estetiskt snygga i att bli bunden föredrar jag faktiskt att enbart lyda kommandon. Det är en större utmaning att inte ta på sig själv om man blir tillsagd det än om man blir bunden.Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 16:41:06 följande:Absolut och rent nödvändigt. Jag har länge fantiserat om en mans händer runt min hals...eller kanske bara en? Sådant kräver total tillit. Eller att vara bakbunden. Underbara saker...
Också att vara utelämnad, bland folk, att lita på att mannen tar hand om mig, på alla sätt och viss. -
Posta Salope. Vore ju synd om inte alla fick njuta..
-
Har försökt. Omgiven av tre sexåringar. Inte de bästa förhållanden för snusk. Ska läsa ordentligt imorgon.Anonym (Salope) skrev 2011-05-07 21:57:04 följande:Har du läst? -
Vilken cliffhanger! Mer info tack!Foxy79 skrev 2011-05-08 09:07:30 följande:Vi har ett sexliv där jag är undergiven men inte i vardagen så det kanske inte räknas på riktigt? :) Jag brukar också få lite uppdrag som jag ska göra och blir ibland utlånad till någon annan. Jag satt och läste hela tråden igår och blev riktigt kåt, berättade för mannen och han funderade lite. Vi har ett hus ute på gården där det finns en festlokal och tvättstuga. Igår var det ett gäng killar i vår ålder som hade fest där ute. Mannen kom med min buttplugg och en vågad klänning och sa till mig att byta om och sedan sätta i pluggen och gå ut och boka tvättstugan vilket jag givetvis gjorde.
Tack snälla ni för en riktigt härlig kväll sen!
-
El är vidrigt, den enda gången jag har sagt stopp var när jag fick el genom bröstvårtorna. Usch. Aldrig mer.Anonym (Ny här) skrev 2011-06-06 16:15:16 följande:Det beror lite på var det gör ont någonstans känner jag.
Beror också lite på vad det piskas/smiskas. Rumpan är rätt ok och baksidan av låren, men svanken är känslig, eller magen. Lite konstigt det där, när jag domineras så klarar jag mycket och när jag har vanligt sex sas så är jag väldigt känslig för beröring (ja, får inte ont då, men jag har otroligt lätt för att få orgasm).
Klämmor är nästan ett måste för att det ska kännas på mig, för att det ska bli effekt, både i bröst och mus.
El vill jag inte och har sluppit hittills. Hoppas slippa i framtiden också... -
The secretary.Anonym (Filmtips?) skrev 2011-09-20 15:18:46 följande:Har ställt frågan i ett annat forum.. men, är det någon som har tips på någon bra film för nybörjare, för att få inspiration på hur man kan starta så att säga. Lite softare, inte allt på en gång, men ändå bra bdsm film? Som båda parter kan titta tillsammans på? -
Bitter Moon, med ung Hugh Grant. Mest kuriosavärde kanske.Anonym (Filmtips?) skrev 2011-09-20 15:18:46 följande:Har ställt frågan i ett annat forum.. men, är det någon som har tips på någon bra film för nybörjare, för att få inspiration på hur man kan starta så att säga. Lite softare, inte allt på en gång, men ändå bra bdsm film? Som båda parter kan titta tillsammans på? -
Jag tycker det verkar jättetråkigt att ha en helt endimensionell personlighet. Hade ajg haft det så hade jag fått knulla som en kommunalanställd. Hur kul låter det?Anonym (Nico) skrev 2012-01-03 13:12:13 följande:Men om man inte kuvar någon personlighet till vardags då, utan alltid är densamme. Sådan är t.ex. jag.
Sannolikt är det därför jag inte är intresserad av slika sexuellla övningar.
Men jag gillar bruket av ordet slika. -
Tjena, jag har "lärt upp" de flesta av mina pojkvänner tyvärr. Tyvärr för att det inte passar min läggning att instruera någon om vad jag vill ha. Men hur som helst, jag tycker man brukar känna av rätt snabbt om personen tänder på det för egen del eller gör det för att vara snäll, typ. Gå på magkänsla. Om det känns som han gör det för din skull tror jag inte det kommer att funka i längden.Anonym (Nan) skrev 2012-01-13 05:01:35 följande:Hej alla,
Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva mitt första inlägg här. Men jag behöver lite råd...
Ska försöka att skriva det som ni behöver veta utan att outa mig för mycket...
Jag är masochist och undergiven, ganska extrem i min läggning också egentligen. Jag har levt
i 24/7 förhållande förut. Jag har hög smärttolerans. Älskar att bli piskad till tårar, och lite till efter det...
Gillar att bli strypt. Örfilad. Dragen i håret.
I princip all sorts smärta förutom sådan som kan vara skadlig, som knytnävsslag...
Jag gillar inte att bli kallad fula ord. Slyna är okej för det vet jag att jag är ibland (ouppfostrad flicka;).
Jag gillar att bli kontrollerad, ha regler, bli bestraffad och belönad osv också...
Fast jag är mer masochist än undergiven.
För några månader sedan blev jag tillsammans med en kille utan att först ha berättat de här grejerna.
Vårt förhållande bygger på helt andra saker än sex, och vi har det väldigt bra på många sätt. Men jag är
lite ledsen över att aldrig bli riktigt tillfredsställd.
Jag vet inte hur jag på bästa sätt förklarar att jag gillar smärta och sånt. Jag har sagt det ibland, fast inte förklarat, mer på skämt, som "smärta är en högre form av njutning", "allt går med vilja, våld och vaselin" och såna saker...
Jag är rädd för att skrämma bort honom. Tror inte att han kan ana ens vilka sorts fantasier jag har eller vad
jag har gjort. Han kanske hade blivit äcklad till och med... Jag vet inte...
Ibland när vi har sex så tar han stryptag. Ibland håller han riktigt hårt. Jag tror att han gillar det.
Jag bad honom dra mig i håret en gång och han gjorde det ytterst tveksamt första gången, släppte nästan direkt, sen har han gjort det ibland... Igår drog han så det faktiskt gjorde ont och släppte inte när jag gnydde.
Han har på det senaste börjat smiska mig lite under sex men det känns inte, för han kupar handen, så det blir good girl-spanking :( Jag vill ha ont :(
Jag vet inte om han gillar att göra det själv eller om han gör det bara för min skull.
Glömde skriva att han brukar hålla fast mina handleder också...Ibland får jag små blåmärken för att han hållit
fast tillräckligt hårt...
Tror ni att det finns hopp? Kan detta utveckla sig till en bdsm-relation? Eller jag behöver inget extremt förhållande, jag är nöjd bara jag får smärta under sexet.
Kan jag "hjärntvätta" honom i smyg och leda in honom på det här spåret?
Eller finns det något sätt för mig att dämpa min läggning och lära mig bli mer "vanilj"?
Tips för att ha bra vanilj-sex?
Om jag skulle berätta mina fantasier för honom, hur skulle jag säga det utan att skrämma honom?
Är jag bortskämd, borde jag nöja mig med det jag får?
Hoppas det finns någon därute som förstår mig, att han aldrig ser den här tråden och att jag får förbli anonym!
Amen ;) -
Kathlin skrev 2013-07-09 17:28:22 följande:Var kommer det citatet från??
Vet ej.