Inlägg från: Anonym (Nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nyfiken)

Dominans och Undergivenhet...

HäxanSurtant skrev 2011-06-22 00:14:24 följande:
    {#emotions_dlg.flower} Modigt och jag tror det är rätt.
    Kontakten är upprättad igen, får hoppas jag inte fegar ur igen Glad
  • Anonym (Nyfiken)

Jag har en liten fråga, eller egentligen tusen men orkar inte skriva alla.

Jag har haft kontakt med en dominant man, men fick tillslut känslan av att det inte va på riktigt, så tog upp diskussion med han om att jag ville gå vidare, inte bara ha kontakt via dator och telefon utan faktiskt gå vidare, jag vill ju ha en riktig relation inte bara en lek.

Han menade då på att han vill ha all kontroll och så innan vi går vidare, finns det verkligen kvinnor som går med på det. Jag kunde det inte, varpå han blev grinig och önskade mig lycka till i fortsättningen, i det läget kändes han mer som en trotsig unge än en dominant man.

Tänker jag fel?

Jag är totalt oerfaren.

• Anonym (Nyfiken)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-12-15 22:16:42 följande:
    Nyfiken: Vår relation ser liknande ut som er, han gör allt för att dominera just nu när han vet så mycket om mig och mina fantasier. Samt att han har lite sårad stolthet eftersom jag dissade honom förra veckan när han ville sätta på mig lite hastigt och lustigt... Han är väldigt mycket för att ställa krav och om jag inte går med på det så säger han typ "ha ett trevligt liv" precis som att om jag inte gör som han säger så lägger han ner. Han vet ju att jag inte vill det så han märker ju att det ofta funkar men inte alltid. Jag har sagt att det är bättre han hotar med fysiska konsekvenser än avslut! Han är verkligen stenhård och utmanande och jag fattar inte hur han vågar säga vissa saker, han måste verkligen lita på mig till 100% och det känns väldigt bra. Jag fattar inte varför hans konsekventa hållning är så jävla tändande...? Han viker ju inte en tum och jag lyckas väldigt dåligt med min annars så verbala förmåga! Han är verkligen en äkta dominant personlighet och jag bara imponeras av hans framåtsträvan, lösningsfokusering och det faktum att han har känslornas utanpå. Samtidigt vill jag bara att han ska ta mig i sin enormt goa famn och krama mig hårt och länge, titta mig djupt i ögonen som bara han kan och få mig att smälta...
    Hmmmm ja det e inte lätt.

Lite lättad kände jag mig faktiskt trots allt, men fly förbannad också.

Fast pratade lite idag och gårdagen va som bortblåst Obestämd

Jag blir inte riktigt klok på detta.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (newbie) skrev 2011-12-16 12:00:01 följande:

Nu har jag inte någon större erfarnehet i frågan men spontant känns det inte så sunt med att ha ett hot om avslut hängande över sig.
    Om jag ska kunna lämna över kontrollen till någon så vill jag vet att han förvaltar den väl och en stor dos trygghet krävs för att det ska fungera. Men det är jag det, alla funkar vi olika.

Lite så jag tänker också, men som sagt i mitt fall så kan jag nog överse hans utspel denna gången, han är ju även mänsklig och tog upp kontakten igen, genom att fråga vad jag vill. Skulle man se till dumma saker man gör så skulle jag nog vara ganska körd själv Tungan ute

Vi pratar ganska mycket med varandra och i vårt fall är jag den som inte pratar tillräckligt tror jag, jag har tillitsproblem, stora sådana, men trots det har han gått igenom mitt skal, och det skrämmer och fasinerar(stavning) mig.
  • Anonym (Nyfiken)

Jag funderar lite, det verkar vara mer vanligt än ovanligt att ni har flera partners?

Jag som är väldigt monogan, känner att jag kanske gett mig in i nåt jag inte skulle kunna hantera.

Jag vill varken ha fler män eller dela min man med någon. Om jag är i ett fast förhållande såklart

• Anonym (Nyfiken)
    Agridulce skrev 2012-01-05 20:11:58 följande:
    Två personer har sagt att de har flera män. Skulle nog säga att de är undantagen.

Men det är lite det jag ogillar med DarkSide eftersom det fläckvis verkar vedertaget och ok att ha flera partners. Jag dömer inte de som har det men det är inget jag vill ha själv och har väldigt svårt för de sk Mastrar som samlar på hela stall med slynor.

Jag vill lämna över mig till en man som tar hand om mig och ingen annan (sen om man väljer att ta in fler personer i själva leken är en helt annan sak).
    Jag finns ju med på DarkSide oxå, där jag oxå sett många prata om flera partners, lite därför jag undrade. Skönt att höra att de är undantagen För många mail jag fått på Darkside och tackat nej till män, tycker de att jag kan ha flera, och de tycker jag är konstig som inte vill Obestämd

Jag dömer heller inte andra för deras val och hoppas ingen dömer mig för mina heller.

Jag vill ju oxå bara ha en man som bara har mig.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-05 20:23:49 följande:
    Jag tror det är lite vanligare i BDSM-kretsar att man är lite mer år det polygama hållet.
    Men alla vill ju såklart inte ha det så.

Personligen skulle jag inte se något hinder om jag hade en Master med mer än en slyna. Men det där är ju helt indivduellt.   
    Hoppas inte ni tar illa upp av mina frågor, eller tycker jag är korkad.

Det är klart det är individuellt, men om man lever i en "vanlig" relation med dominans och undergivenhet, och/eller bdsm, skulle du vilja dela din man/master då oxå?

Jag tänker som såhär, jag söker ju egentligen en kärleksrelation, men vill ju ha dominasen i den, jag har fantasier som jag skulle vilja utveckla, men vill göra det med min man som jag har en relation med, för att finna tillit. Jag har svårt att lita på andra människor, men oftast i fasta relationer vågar jag öppna mig.

Känns som jag rör till det lite mycket, kan ju även erkänna att jag är en tänkare och tänker så det går runt ibland.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-05 20:36:12 följande:
    Nej nej, herregud, såklart du inte är korkad...

Om jag levde i en "vanlig" relation skulle jag nog kunna tänka mig att dela min man/master ja, men det skulle vara lite annorlunda. Jag skulle inte vilja vara i ett förhållande med en man som hade slynor som han delade en nära relation med, utan då snarare att vi tillsammans skulle kunna utforska andra. Detta eftersom jag är undergiven och inte ser varför han skulle ha behov av att söka utanför på samma sätt som om vi inte delade detta behov.
    Lite dubbelmoral kanske, men som sagt, om jag hade en M, som jag inte levde med, skulle jag inte ha något emot om han hade fler.

Men jag förstår ju vad du menar, det gör jag.    
    Jag tror jag förstår hur du tänker oxå, och jag ska aldrig säga aldrig iofs.

Men som total nybörjarnyfiken, så har man ju tusen frågor och med mina tillitsproblem så kan man ju inte fråga runt hursomhelst heller.

Jag vet ju inte ens om jag är ug på riktigt, men efter lite prova på så kan jag ju säga att det va nog det som saknats i alla mina korta relationer, jag har inte vetat vad som va "fel" på männen jag träffa, de var egentligen hur bra som helst, men det där fanns inte, det fanns ingen utmaning i dem. (tror jag)
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Salope) skrev 2012-01-05 20:55:37 följande:
    Du får känna dig fram, ta kontakt med och prata med dominanta män.
    Men tänka på att bara för att en man är dominant kanske han inte passar just dig, vi har ju alla så olika preferenser och nästan alla en egen syn på dominans och undergivenhet...   
    Jo, synd bara att jag inte kan säga jag gillar det här och det här, men inte det osv.

Sen har jag ju fantasier, men skulle jag överhuvudtaget våga leva ut irl, svåra frågor tycker jag.

Jag tillhör ju även de som hatar att faila, prova något och sen fega ur, sånt tar hårt på mig Skäms

Men jag får fortsätta hänga på DarkSide och läsa och begrunna vad andra skriver och fundera över vad jag vill och vågar

Tänker även hänga kvar här
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Kryseis) skrev 2012-01-05 21:02:40 följande:
    Som andra redan har nämnt så är de flesta personer monogama inom BDSM-sfären. Men polygami är givetvis mer utbrett i den kulturen.

Sedan är begreppet "polygami" väldigt brett och innehåller flera olika former av relationer. Allt från par med "öppna relationer" till personer som har två flick-/pojkvänner.

När jag själv började intressera mig för dominans så var jag också monogam. Jag var väldigt säker på min inställning till det. Men personer utvecklas. (Därmed inte sagt att du kommer att utvecklas åt det hållet på något vis!)
    Hehe jag har inga problem med att utvecklas, om det är något jag vill själv, man ska aldrig säga aldrig

Men i nuläget så är jag monogam.
  • Anonym (Nyfiken)
    Kärleksknop skrev 2012-01-06 00:15:53 följande:
    Jag tycker du ska strunta i hur andra gör. Det finns inga andra regler för hur en D/s-relation ska se ut annat än att du och din partner mår bra och att ni inte tar risker som kan göra verklig skada.

Det kommer säkerligen komma en massa tomtar som har åsikter om att du inte är en "äkta" undergiven för att du inte snubblar över dig själv för att bli deras dörrmatta, eller som gärna talar om att vissa kinks är bättre än andra. Det finns nog otaliga som vill hävda att bara för att de varit i svängen länge kan de ta bättre hand om dig än andra och därför ska du bara låta dem leda.

Men det finns ingen som kan tala om för dig att du inte är äkta, att du måste acceptera en räcka kinks för att kvalificera eller något annat. Det är D/s på DITT vis som gäller, och du ska hitta en partner som vill dela det sättet. Inte någon som vill något annat.
    När jag klev in i BDSM hade jag egentligen bara en önskan, att bli bunden och tvingad. Jag ville inte få smisk, och jag ville bara ha min man.

Du ska inte acceptera att bli dominerad av någon som inte kan respektera dina önskningar, en sådan person kommer heller inte respektera dina gränser. Vill han inte ha dig som du är och utvecklas med dig är det ingen du ska lägga tid på.
    Var heller inte rädd för en oerfaren man, även om det verkar som att man får allt serverat så är det lika ofta som erfarna partners går för fort fram eftersom de har utvecklat kinks de vill dela med sin partner. För det mesta går det bra, men ibland gör det inte det.

Om du känner efter vad det är du vill och vad du har för drömmar utan att ta hänsyn till vad andra tycker att du borde vilja, eller vad du alltid har velat innan kan du knappast misslyckas
    Mycket kloka ord, som jag egentligen vet är hur rätt som helst.
    Jag tar till mig det du säger 
  • Anonym (Nyfiken)
    Jag har haft kontakt med en man ganska länge nu, vi har inte träffats än, men haft kontakt i närmare ett år. Han är den första som jag intresserar mig för sedan jag separerade för 2 år sedan, jag upptäckte med denna man att det är det dominanta jag fastnar för hos män, visste inte innan vad jag ville ha för slags män, inte kunnat förklara. Men han behöver ha ett enormt tålamod och vara ganska enveten. Jag backar ganska fort.

Nu till mitt bekymmer, jag fick lov av honom att vara med en annan man, en gammal kk till mig, och efteråt fick jag en enorm ångest och kände det som jag varit otrogen. Hur 17 kan det bli så???

Visst har jag lovat och inte vara med andra utan fråga om lov innan, visst denne man påverkar mig mycket, men påverkar han mig mer än jag tror??

Ghaaa jag gillar inte detta, jag vill ha läget under kontroll, denna man är den första någonsin som får mig att vackla och vilja ge bort kontrollen. Ska jag ta tillbaka den? Fast jag gillar inte att styra, jag vill ju bli styrd.

Fundersam med tusen tankar Obestämd
  • Anonym (Nyfiken)
    Trust me skrev 2012-04-05 07:30:23 följande:
    Varför alltid dessa tröttsamna regler om att inte vara med någon annan?
    Fast jag kan ju säga att jag e monogam och vill att även min partner ska vara det, så för mig e det inte så konstigt. Det som jag reagerade på angående mig själv var känslan av otrohet. Jag menar vi har ingen relation i den bemärkelsen, vi har ju bara en kontakt med varandra där vi pratar mycket. Vi har inga bestämda regler oss sinsemellan.
  • Anonym (Nyfiken)

Om vi tar bort allt som har med dominans och undergivenhet att göra då. Jag är inte undergiven på det viset och har inte tillåtit honom att styra mig överhuvudtaget. Det som blev konstigt var ju det som skedde, MIN känsla, som han inte kan styra alls.
    Han intresserar mig, som person. under tiden vi pratat så har han berättat han e dominant.

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...