Inlägg från: Anonym (Ny här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ny här)

Dominans och Undergivenhet...

kaji skrev 2011-06-01 17:16:34 följande:
    safe and sane är bra

fast ibland blir det lite luddigt, vissa saker bör man kanske undvika för att det finns risker o andra sidan kanske riskerna inte alltid är så stora, hemma har vi just nu det där lilla problemet med breath-control, borde kanske undvikas pga risker men ändå...

torrknull i analen, tja, är det helt torrt eller bara utan glidmedel?  hur stora är riskerna egentligen?

jag godtar absolut att maken straffar mig med påtvingat analsex utan glidmedel. fast så himla bra straff om det är allvar är det ju inte för det ligger ganska nära njutning...funkar bättre som ett sätt att markera dominans än direkt straff tycker jag.
    Nu är det ju inte jag som får det straffet, men min tanke när jag läste var helt utan glidmedel eller något annat öht. Riskerna är ju sprickor med meföljande sjukdomar om inte annat. 

Jag personligen gillar ju analsex och skulle nog klara av det, om det inte vore för att det skulle krävas våld för att lyckas göra det på mig och då skulle det lätt kunna hända andra skador också. Skada ringmuskeln är inget jag vill göra, hur ug jag än är.

Ja, breathe control är ju inget vem som helst bör ge sig på.

Straff för mig är allt annat än njutning, även för Herrn. Det är inte sexuellt, även om straffet kan vara av sexuell art.

Ett straff för mig skulle kunna vara stryptag, på fullt allvar. Att Herrn med en hand håller mig om halsen. Då har han full kontroll och jag ger mig omgående. Det handlar inte om sex, det handlar om att han fysiskt markerar sin dominans. 
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 18:02:22 följande:
    skadad ringmuskel vill inte jag heller ha, o tror ändå mindre att käre maken vill att jag ska ha det. han är i mitt tycke lite för försiktig o riskmedveten ibland...

att han ändå har analsex med mig ganska ofta för att han vill det, för att markera dominans eller för att straffa har då inte orsakat någon bestående skada och jag tror att risken för det blir sådana skador är relativt låg, iaf om det tillförs någon form av fukt även om det inte är glidmedel.

breath-control medför nog lite större risker, det tror jag aldrig min make skulle använda för att straffa, vet inte om jag skulle acceptera sådant straff heller, för det är farligt, ska jag acceptera att maken straffar mig måste jag kunna känna mig trygg med att han inte gör något som är verkligt skadligt/farligt...att han sedan kan använda breath-control som ett sätt att dominera är en annan sak. otrolig kontroll, närhet, känsla av att vara helt utlämnad...*drömmer*

straff är en annan sak, ibland har de sexuell koppling hos oss, ibland inte
    ibland är de nästan på gränsen till lekfulla men oftast inte,
    oftast finns ett verkligt missnöje från makens sida om han bestämmer sig för att straffa och då är det verkligen inte tanken att jag ska njuta.
    Ja, för mig är inte analsex något som har med dominans att göra alls.
    Och glidmedel är heller inget jag använder, men att göra det helt utan något tror jag inte är bra.

Breathe control som straff är väl inget alla ska syssla med heller och det är ju inte som att jag vill svimma av det. Det är heller inget jag gillar. Men den Herre jag har nu har använt det en gång och då var det en ordentlig markering.

Rent sexuellt kan jag tycka det är mycket upphetsande, dominerande och att gå längre med det än när det sker som straff.

Det sista du skriver är ju min syn på det. Det ska ju inte vara någon tanke att jag ska njuta av straff. Då är det ju inte straff. 
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 18:40:35 följande:

finns vissa likheter mellan tydlig markering av dominans o straff ibland

att bli utsatt för något som man inte vill eller njuter av kan ju vara båda delarna.

för mig är det så att det tom kan vara samma handling ibland, fast med skillnaden att är det ett straff är maken missnöjd med mig, kanske arg, jag är också arg eller ledsen, oftast inga krusiduller eller något gullande innan då om han bestämmer sig för att piska mig, ta mig analt, örfila mig, utsätta mig för wet eller whatever. det är enbart obehagligt/smärtsamt för mig och verkligen inget jag vill vara med om. är det däremot så att det bara är för att markera dominans finns oftast väldigt mycket närhet, och ofta njutning också. inte för att jag uppskattar allt han gör men för att jag tycker om känslan av att han kan göra, och gör som han vill med mig, och för att det blandas med ömhet och kärlek...breath-control är ju lite på gränsen till vad som kanske borde undvikas pga risker, som straff med upprörda känslor inblandade skulle jag nog inte känna mig trygg men som dominant handling, ja, gärna fast det är hemskt också, tror ibland jag skulle vilja att maken höll kvar till jag svimmar men samtidigt vet jag att jag nog inte vill när jag väl är där, dessutom riskerna, svårt *suck* tyr det inte är upp till mig att bestämma om/hur långt vi ska gå med det:)

Jovisst sitter det i det psykologiska och inte handligen i sig. Och det är för mig skillnaden. Straff är för mig något negativt. Något Herrn gör när han är missnöjd, arg, irriterad, tycker jag gått för långt eller nåt. 

Dominerar mig eller markerar dominans är en positiv handling.

Även om handlingarna i sig är likadan så är det HANS sinnesstämning som bestämmer om det är straff eller inte. Och straff njuter jag inte av för handlingen han gör då är inte i första hand sexuell. Ett straff för mig är något jag rent psykiskt tar hårt vid mig av. Och det är också något jag försöker klara mig undan så gott jag kan.

"straff" som innebär att om man är lite olydig får lite smisk på rumpan är inte Straff för mig.

Och det du skriver med att du skulle vilja att han höll kvar till du svimmande, men samtidigt inte vill pga riskerna är det jag pratade om förut. Ibland är det bra att ha gränser för sin egen säkerhet, även om man egentligen vill gå längre.
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 18:57:32 följande:
    verkar som att du fungerar ungefär som jag...

fast för mig kan faktiskt "lite smisk på rumpan" eller en ynka örfil faktiskt vara fullt tillräckligt för att jag ska tycka det är hemsk och betrakta det som ett straff. just för att det är ett straff och maken är missnöjd med mig. att jag kan ta emot åtskilligt mer och bara vara nöjd eller tom tycka det är upphetsande har inte med saken att göra.

det där med hålla kvar tills jag svimmar, en del gör det ju ofta och tar ingen skada så tydligen kan det göras...nåja, det får jag ju inte bestämma iaf, det bestämmer ju maken och egentligen är det rätt trevligt både för att han faktiskt bestämmer oavsett vad jag vill o för att det visar på omtanke:)
    Jo, det behöver ju inte vara en omgång för att det ska vara straff
    men jag menar att många har det som en lek. Det är det inte för mig. Inte om det ska vara straff. Då är det allvar, men visst finns det grader i helvetet

Jovissst, en del gör det. Andra gör annat. Man får ju veta att den som dominerar verkligen vet sin sak då. Det är nog otroligt få som gör det och gör det på rätt sätt. 

Ja, visst är det skönt att slippa fundera på vissa saker
  • Anonym (Ny här)

Ja, det är ju inte alla dom som passar alla ug. Är ju kemin även där som spelar in, inte bara graden av hur dom/ug man är. Vi är ju ändå människor med känslor

Pratade med en pojke om det häromdagen. Han ville dominera mig och jag försökte förklara att det fanns ingen som helst attraktion till honom så det skulle aldrig komma på fråga. Han envisades och trodde verkligen att det bara handlade om att han skulle ge mig lite smisk när jag varit olydig.

Och det upplever jag att många män (jag pratar väldigt sällan sex med andra kvinnor och aldrig dom) tror, att dom tänker att det handlar om att "straffa", att liksom köra porrfilmsstuket. Och det är ju långt ifrån sanningen. Dom missar helt den mentala biten. Och ska man öht kunna lita på någon (som jag måste göra för att tillåta Herrn gå så långt som han får) så måste man ju på något sätt gilla personen också. Det handlar ju väldigt mycket om tillit och tilliten kommer för mig, eller väljer jag att ge, när jag vet att Herrn är en helt ok man.
    Inte till kreti och pleti. Vi måste ju ändå dela en del värderingar, känna respekt för varandra och ha ett samspel som fungerar till iallafall 99% utanför sängen. Till 100% i sängen.

• Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-03 20:51:43 följande:
    känner ungefär som dig tror jag

det måste vara helt och hållet eller inte alls. skulle aldrig kunna underkasta mig en man som inte krävde det av mig på heltid...

skulle antagligen också känna mig ledsen och besviken om min man bara såg min underkastelse som en lek man kunde ägna sig åt i sovrummet. mina känslor är inte på lek utan något jag vill att min man tar på allvar. min underkastelse en en gåva jag ger honom i yttersta förtroende och kärlek som tur är förstår han att uppskatta det och förvalta det väl:)

Precis. Det är ingen lek eller extra krydda.
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Salope) skrev 2011-06-03 21:04:13 följande:
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-03 20:53:40 följande:
    Precis. Det är ingen lek eller extra krydda.
    Absolut och det var här jag känner att man missförstod när jag skrev "lekfullhet"
    Jag förklarade det bättre sedan;
    Men den rätta dynamiken måste ju vara där. Dominansen genom förhållandet ska vara (enligt mig) lekfull och passionerad. Inte lekfull på sätt att den är fnittrig och gullig, utan på så sätt att det är ett samspel, även jag som undergiven samspelar, vi känner av varandra och tar och ger av varandra, om än bara mentalt. Den delen snackar jag om.

Det var det jag kallade lekfullhet. Dynamiken i förhållandet. Inte allvaret i situationen där du står bakbunden upptryckt mot väggen.
    Men ni kan ju givetvis ändå ha en annan åsikt haha...ville bara förtydliga mig själv. Jag ser heller inte dominans som lite extra kinky med smisk på lördagar, det är ej vad jag menar, tvärtom vill jag att det ska genomsyra förhållandet, men med en man som kontrollerar mitt umgänge, de websidor jag besöker och min ekonomi, skulle jag förlora min själ.
    Jag förespråkar en balans helt enkelt. Där dominansen och undergivetheten spelar ett samspel och bildar harmoni.
    Jag är helt med dig

Jag tror att för alla ug så är det ju något mentalt, sen är det gränser man pratar om. Och dom är individuella
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-06-05 15:46:30 följande:
    Har satt mig i en jobbig sitts o denna gången låter han mer allvarlig än någonsin.. mitt humör spårade ur när vi var iväg o en blick med orden du kan räkna med konsikvenser ikväll när jag kommer hem... visst! tänkte jag men när han stod i dörren på väg till jobbet o sa -du vet vad du har att vänta ikväll.. då kom klumpen i magen
    Har glömt mobilen i bilen som han har med sig också så chans till förhandling verkar svårt att få till..
    Känner mig nervös o lite ledsen, varför kan jag inte tänka efter innan?

ugflickan
    Tänker som kaji, det känns väl bra efteråt?

Men sen, förhandla? det skulle jag inte "tolerera" att min Herre gjorde. Jag vill inte ha en Herre som viker sig, har han tänkt straffa så ska han göra det. Oavsett vad jag säger. Däri ligger ju att jag ska kunna lita på honom till 100% att han inte går för långt då.

Prata om saker och ting efteråt kan jag göra, men straffet i sig ska vara hans och bara hans. 

Hade en Herre en gång som vek sig ibland när jag bad, då tappade jag respekten. Jag tappade tilliten. För mig är det viktigt att veta att Han inte ger sig, att Han står fast vid vad han sagt elelr påbörjat.

• Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-05 23:09:08 följande:
    svårt det där man vill ju inte ha en herre man kan köra över eller som inte är konsekvent...

men ändå vill iaf jag att min herre ska lyssna på mig, eller kanske mer lyssna in mina känslor än just lyssna på vad jag säger. är jag ledsen, skamsen och ångerfull skulle det kännas hemskt om han straffade mig på samma sätt som om jag gjorde motstånd, var ovillig, irriterad eller arg. faktiskt om jag verkligen är ledsen så vill jag nog hllre att han bara ger mig en kram och säger åt mig att uppföra mig bättre i fortsättningen än att han fullföljer någon bestraffning...min harre gör så ibland och det har då inte fått mig att förlora tillit eller respekt, bara ökat mitt förtroende o min kärlek till honom. 
    Fast att straffa någon för att vara ledsen? Det gör man ju inte.
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-06 10:12:09 följande:
    inte för att man är ledsen naturligtvis men kanske ibland trots att man är ledsen...

har man gjort fel eller inte uppfört sig bra så är det ju egentligen självklart att man ska straffas.

men ibland ångrar jag mig verkligen, skäms och är väldigt ledsen för att jag gjort min herre missnöjd.

i det läget är det inte alltid så bra att straffa, å andra sidan är det inte heller så bra om man kommer undan heller...
    Jag har ännu inte hittat någon Herre som kan ta det så långt som jag vill (och till viss del förmodligen inte bör), men jag vill ju att Han ska fortsätta oavsett om jag är ledsen eller ej.

Salope: glädjen får jag efteråt. Det viktiga, som jag tycker, när man tar det så här långt är ju att Herren också tar sitt ansvar och tar hand om en efteråt. Precis som ugs man verkar göra idag.

För mig, och många andra, så är det inte bara sexuellt. Även om det ter sig så och tar sig uttryck så. 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...