Anonym (UG min chef) skrev 2011-05-05 22:35:06 följande:
Ja, vi får väl se hur det utvecklas. Det gör mig grymt effektiv eftersom jag ju vill göra honom stolt på alla plan och det innebär inte att jag bara säger Ja och Amen utan han vill ha någon som kan argumentera emot honom också och säga vad man tycker. Jag funkar bäst i såna relationer med chefer rent generellt.
Alla tänder vi på olika saker. Själv skulle jag bli väldigt avtänd av att bli kallad slyna men jag vet att många undergivna vill känna sig som killens slyna. Det är bra att han underhåller dig mellan gångerna ni ses så att du känner dig speciell. Kan tänka mig att det kittlar till varje gång du får ett sms?

Jag är säker på att din chef uppskattar att du kan argumentera för din sak, ingen chef vill väl ha en medarbetare som är ett mähä?

Är du dessutom effektiv så kan han ju verkligen inte klaga. Vi får bara hoppas att du får något tillbaka för din ansträngning (förutom lönen...)
Ordet slyna i sig väljer jag att se som ganska oladdat (hora däremot är värre och mycket mer förnedrande). Att bli kallad för någons slyna känns för mig (i de sammanhang jag väljer att vara det) mer kärleksfullt. Det låter ju kanske bisarrt men det är ett så tydligt sätt att visa att jag inte är den som bestämmer, att jag finns till för honom.