Inlägg från: Anonym (Ny här) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ny här)

Dominans och Undergivenhet...

kaji skrev 2011-06-06 12:15:25 följande:
    är du säker på att du vill det?

till viss del håller jag med dig, man ska ju inte kunna säga typ "buhuhuhu" och komma undan med vad som helst bara därför. jag skulle få svårt att vara lydig o undergiven i fortsättningen om jag visste att maken inte tyckte det var särskilt viktigt...för det är ju egentligen vad han skulle förmedla om han avstod från att straffa när han borde.

men å andra sidan; känns det redan som om ens värld gått under så är det kanske inte så bra att få stryk just då.

det är inte så roligt när det blir fel, när man bara är ledsen o olycklig efteråt, rädd, besviken och osäker på allt. tar en himla tid att bygga upp förtroende och komma i balans igen.
    Ja, men det är därför jag inte låter vem som helst dominera mig och absolut inte till den gränsen. Och jag vet ju att jag rent praktiskt bör ha gränser (gränser igen ). 

Har erfarenhet av det, dock inte så långt som jag velat och egentligen behövt. Tror det är därför det blev mycket slitningar mellan mig och exet, han var inte så dominant som jag behövde, men han försökte och det blev bara fel för han backade när han inte skulle sas. Det och annat naturligtvis.

Jag är inte ute efter att känna mig livegen eller inte få välja mina egna kläder eller strumpor. Men jag vill ha tryggheten i att inte bestämma. Så kanske man kan uttrycka det. 

Straffad, det vill jag inte alls. Just för det du säger. Men OM han anser att det bör ske så ska han göra det och inte ta hänsyn till vad jag säger då. Men ett viljelöst mähä är det ju knappast någon som vill ha eller vara. Jag är ju mig som person ändå. I min värld finns det inte många tillfällen som egentligen kräver så hårda straff som vi pratar om här. Och egentligen gillar jag väl inte ordet straff heller, mer en markering, konsekvens, återställa balansen. Och det görs ju på det sätt Herrn tycker fungerar. Det gäller ju för honom att hitta en metod som fungerar också, annars är han ju själv ogtt värdelös på att både läsa av och använda sin dominans.
    Måste man "straffa" ofta så är det nog inte rätt metod som används. 
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-06 13:16:04 följande:
    man kan inte vara nog försiktig med vem man väljer att låta sig domineras av...i min värld är det det sista man har rätt att välja:)

fullt enig med dig om att straff, iaf om man med det menar hård bestraffning på fullt allvar, inte ska behövas särskilt ofta, kanske inte alls.

sedan finns det nyanser, korrigeringar, konsekvenser, markeringar o även bekräftelse, njutning o lek som innehåller kanske något av samma sak, oftast tillräckligt mycket för att något annat inte ska behövas.

tycker också att man ska få vara en person med vilja, åsikter o viss handligsfrihet även om man är ug. men personligen vill jag att min man sätter gränserna där för hur mycket utrymme jag har för sådant. oftast rätt stort utrymme, han diskuterar det mesta med mig o låter mig bestämma. men det finns också tillfällen när han inte tillåter några andra ord från mig än "ja, Master" och detaljstyr ända ner till stumpnivå. kanske inte alltid exakt vad jag vill för stunden men ändå helt rätt för mig ger mig den där tryggheten att det är han som bestämmer, också han som bestämmer hur mycket han vill bestämma och vad han vill bestämma.
    Håller med dig. Jag tror vi förstår varann rätt så bra och fungerar likadant egentligen.
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-06 13:25:15 följande:
    mm, tror jag med, sedan är det ju som det är med att skriva fort o tolka vad andra skriver (helst samtidigt som man jobbar eller passar ungar). blir konstiga missförstånd ibland:)
    Ja Det skrivna ordet är inte lika bra som det sagda face to face, alltid
  • Anonym (Ny här)

Jag har problemet att jag är väldigt okänslig på ett sätt, eller snarare tål väldigt mycket på bröstvårtorna, det är en stor erogen zom för mig. Vilket gillas av en del...

Överlag så är jag väldigt smärttålig, förutom under fötterna och i knävecken... 

• Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-06 15:51:56 följande:

aha, du är en sådan där kvinna som maken letar reda på när han vill ägna sig åt tuffare lekar:)

själv  ser jag tydligen så ledsen ut så fort han gör något lite mer sadistiskt att han inte tycker det är roligt att leka med mig.

Ja, jag är väl det

Men jag gillar inte när det gör ont, jag bara tål mycket.  
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-06 16:07:51 följande:
    ibland kan jag gilla när det gör ont, lite ont.

jag är tålig i vissa avseenden, inte alls på andra sätt. det går att piska/smiska mig väldigt mycket såläng 1.) jag inte är ledsen el 2:) man använder rottingen

det går att knulla mig när/hur som helst också

men klämmor, nålar, el och sådant...bara "nej snälla låt mig få slippa annars börjar jag gråta" :)
    Det beror lite på var det gör ont någonstans känner jag.
    Beror också lite på vad det piskas/smiskas. Rumpan är rätt ok och baksidan av låren, men svanken är känslig, eller magen. Lite konstigt det där, när jag domineras så klarar jag mycket och när jag har vanligt sex sas så är jag väldigt känslig för beröring (ja, får inte ont då, men jag har otroligt lätt för att få orgasm). 

Klämmor är nästan ett måste för att det ska kännas på mig, för att det ska bli effekt, både i bröst och mus.
    El vill jag inte och har sluppit hittills. Hoppas slippa i framtiden också... 
  • Anonym (Ny här)

Jag håller med och reagerade också på att (ug)´s pojkvän tar stryptag efter ett par öl, men inte innan. Även om det är löst, så kan det ju en kväll gå för långt och bli lite fel.

Jag skulle aldrig tolerera att min Herre var påverkad eller lät andra som var påverkade leka med mig.
    Speciellt ingen som inte vet vad han gör.

Vågar man inte vara sig själv utan alkohl eller droger så bör man avstå, tycker jag. Dom som ug.

Joppelina: ha ha, ja, men dom rosa fluffhandklovarna var ju pricken över i  

• Anonym (Ny här)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-06-22 08:48:42 följande:
    Det där är nog olika från person till person och beroende av vem som utför "straffet" så att säga. I mitt fall så känner jag mig knappast som en olydig och ouppfostrad flicka när jag får smisk av maken utan det är mer med glimten i ögat och erotiskt (fattar ni hur jag menar då?). Jag utmanar honom till att slå hårdare genom att säga "är det allt du har att ge" typ Sen hamnar jag i en situation som jag inte önskat, nämligen att jag får FÖR ont :-/ men jag får ju skylla mig själv, hehe.

Däremot i mina fantasier med min chef (eftersom det inte är något som händer på riktigt) så hittar jag på olika scenarios där jag gör något dumt (något fel i jobbet eller något ofördelaktigt som jag sagt till någon annan om honom som han sen får reda på, som ett svek liksom) så att han måste bestraffa mig på diverse hrm... omoderna vis och då blir jag djupt skamfylld och det är känslor som jag blir askåt av samtidigt som jag behöver det på något vis. Att känna hans makt över mig, där han avgör vad som kommer att hända utan att jag har något att säga till om och lita på att han vet precis vad jag förtjänar... Fan, hur ska detta sluta!!? Blir kåt av bara tanken just nu!
    Är man sjuk på något vis!?!
    Nej, man är inte sjuk för att man har fantasier. 

Jag kan ju berätta om mina fantasier jag använder ibland... Men ffa så är det den sortens porr jag kollar på och blir kåt av.

Det är skamlöst utnyttjande. Ingen njutning för min del alls, flera män som gör vad dom vill, vad det nu kan vara. Bunden, upphängd, dubbelmackad, klämmor lite varstans, stearin, spindel (eller vad det kallas som håller upp munnen), piskas på bröst, mus, knäveck och under fötterna, dildo i musen och bara analen och munnen (ledig), ren sexslav mao. Överraskningsmoment, dvs ögongbindel, hålla för näsan och jag blir munknullad djupt.....

Vissa saker både vill jag och har upplevt, vissa saker passar jag mig för.

Och jag är inte sjuk för det
  • Anonym (Ny här)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-21 23:32:10 följande:
    Jag tror du har ganska rätt, i att vi är lika alltså.

Men hur gör man nu för att inte känna sig som ett fån när man ligger i en mans knä och får regelrätt smisk som en olydig och ouppfostrad flicka????

Helt ärligt hur fan gör man, detta buggar mig i mitt huvud faktiskt. tror det har med min höga smärttröskel att göra och att jag inte ser det som någon match alls....

Tänk om jag skulle börja fnittra Förvånad
    Jag kan bara svara för mig själv, men när jag blir dominerad (vilket inte vem som helst kan göra) så känner jag mig inte det minsta i läge för att fnittra.
    Jag är inte den som frivilligt hade lagt mig knät och tagit emot smisken.

Jag gör inte som jag blir tillsagd på det sättet. Vissa vill ju bli tillsagda "gör si, gör så". Det passar inte mig alls. Då slår jag bakut och då krävs det starkare metoder. Och förmodligen kommer Herrn i det läget misslyckas totalt för ska han kunna dominera mig efter jag redan backat så krävs det våld och rätt sorts våld och en man som är fullständigt säker på sig själv och vad han gör och kan läsa mig ytterst väl.

För jag är en som gör motstånd. Det är något jag behöver, jag behöver "slås ner". (Nej, inte knytnävar och brutna revben). Jag behöver få veta att HAN är fysiskt starkare än mig och han måste kunna visa det. Och jag är stark. Jag KAN göra bra motstånd. Och jag gör det. Ffa när jag bli arg. Men den man som kan hantera mig  kommer jag nog följa för livet

När jag ger mig blottar jag strupen, boktstavligt talat. Stryp gör därför att jag ger mig omgående (även om det inte är samma sak som att jag vill bli fortsatt dominerad efteråt).  

MEN sen finns det ju Herrar som bara av blotta åsynen gör att jag kryper ihop och känner att jag bara vill kråma mig för. Dom har bara i sin blotta existens bevisat vad dom går för. En sån Herre har jag träffat nu. Hoppas på många roliga träffar med honom
    Den Herrn jag träffat (jag kallar honom inte min Herre iom att vi inte har något uttalat, men han vet att jag är ug och han är Dom) han behöver inte bevisa något... 
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-06-23 11:17:31 följande:
    Det är här jag menar att det finns en skillnad i VEM det är. Jag är verkligen inte undergiven på något sätt i min personlighet rent generellt men jag tror att de flesta av oss kan bli undergivna med rätt person. Precis som jag tror att de flesta av oss kan bli dominanta med rätt person, allt handlar om kemi människor emellan.

Jag trodde aldrig att jag skulle kunna känna sådan undergivenhet inför en speciell person men när jag träffar honom så sjunker blicken automatiskt en bit ner i marken. När jag tex mailar honom så är jag undergiven även då, fast med glimten i ögat så att han inte fattar misstankar Hans ord är min lag och han behöver aldrig insistera särskilt mycket om han vill att jag ska göra något. Det förutsätter ju att jag inte känner mig utnyttjad för då skulle jag inte vara så undergiven som jag är.

Vad ska jag göra med de här känslorna? Jag kan inte bara ignorera dem, jag behöver dem och jag får dem inte hemma med min man! Gah, önskar att jag träffat den här mannen för länge sedan när jag var singel... Varför kommer de aldrig in i ens liv då?? Kan man inte få ha två män i sitt liv, en som man får barn med och älskar på ett djupare plan och en som uppfyller ens fantasier till fullo... Kanske kan man göra en kompromiss om maken får ha en vid sidan av? Nej usch jag vet inte...
    Tyvärr kan det ju bli så, att man först efter ett tag inser vem man är och vad man behöver. Man utvecklas ju.
    När jag träffade min man var jag öht väldigt oerfaren och att jag är så ug som jag är har varit något som det tog lång tid för mig själv att ens vilja inse. Den graden av ug jag vill ha är ju i mångt och mycket sånt folk kallar sjukt... Vem vill "inse" att man är sjuk? Det var först när jag förstod mekanismerna bakom och faktiskt vågade lita på att detta var jag och att jag behöver det och det är ju faktiskt inte destruktivt för någon (möjligen bara mig själv, men däri ligger mitt eget ansvar) som jag vågade ta in det till fullo.
    I mitt fall så var inte min exman så Dom som jag behöver. Han försökte, men det fungerade inte. Sen hade vi problem redan innan och då fungerade ju inte den biten heller tillfredsställande.

Men när jag var gift brottades jag med tanken vad jag skulle göra om det var så att han inte kunde ge mig det jag behövde? Han var i början väldigt anti, sen ville han försöka och det gick inte så bra. Han var öppen för att jag skulle kunna få träffa någon, men jag var något tveksam till det. Dels för vad det skulle kunna ställa till med oss emellan och dels för att jag kanske inte skulle kunna återgå till det vi hade?

Så jag förstår dina tankat. Kan du ta ett öppenhjärtigt prat med din man om detta och se var han står någonstans? Dels kanske han inser att det är något du behöver och kan ge dig? Eller så kanske ni kan komma på en annan lösning? Hoppas det. 

• Anonym (Ny här)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-06-23 15:08:58 följande:
    Jo men det skulle ju ta udden av det man tänder på, att det utnyttjas på fel sätt. Att jag respekterar min chef så högt och är så undergiven honom beror ju på att han är en respektingivande person. Skulle han börja behandla mig sämre eller vara respektlös så skulle jag ju inte heller respektera honom tillbaka. Jag är som sagt inte undergiven vem som helst utan det kräver sin man för att jag ska underkasta mig så totalt som jag känner i det här fallet! Fast jag skulle nog inte ta livet av honom om han gick över gränsen, haha.

Hur stor åldersskillnad är det då? Mellan oss är det 7 år så det är ju inte så mycket.
    Ja, man kan ju inte vara ug någon man inte har respekt för. 
  • Anonym (Ny här)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-23 15:19:42 följande:
    Precis. Men det är även två mynt på sidan många gånger. Återigen kan jag bara referera till mitt liv och mannen jag var med, men hade han inte respekterat mig så hade jag aldrig varit honom undergiven heller. Det bara föll naturligt mellan oss två, det var inte ens något vi pratade om.

han sa själv efter första gången att han aldrig varit med någon kvinna som är så naturligt undergiven, jag bara följde och jag var helt nöjd med det, det var inte ens något jag tänkte på då, utan något vi pratade om senare.
    Två sidor av myntet eller samma sak, för hade han inte respekterat dig hade du inte varit honom undergiven och han hade inte kunnat dominera om du inte hade varit honom undergiven.

Som jag ser det så kan ju inte bara en av två respektera, både måste ju respektera varandra.

Jag skulle iallafall aldrig kunna respektera någon som inte respekterade mig. Av ren självbevarelsedrift. Kvittar i vilken situation jag är, sexuell eller icke-sexuell. 

Nej, jag har, med dom jag träffat efter exet, inte heller uttalat något om det hela innan. Det har fallit sig naturligt, dom har läst mig. Och jag har kännt mig helt trygg med att dom läst mmig. Har dock ännu inte hittat någon fullt så dominant som jag skulle vilja, men jag söker inte heller så aktivt nu. Han jag träffar nu är dock den mest dominante hittills. 

Finns ju också dom jag haft sex med som jag absolut aldrig skulle gå med på skulle få dominerat mig. 

Och sen finns ju alltid dom som tror att dom kan och vill bevisa eller få en chans att bli upplärda. Men det är inget för mig.

• Anonym (Ny här)
    HäxanSurtant skrev 2011-06-23 15:33:23 följande:
    det är så sant..

jag skrattar varje gång någon verkligen misstar dominans för att vara aktiv i sängen.... Men helt ärligt jag kan ha bra sex utan dom/ug det är inget problem för mig, det är inget jag måste ha jämt. Men jag tror jag skulle tröttna i det långa loppet på att inte få leva ut, jag skulle nog aldrig ha en relation med någon som inte kan dom mig iaf ibland även om det inte måste vara jämt.

Jag kan inte lära någon att bli dom, det måste finnas i dom, även om man kan utveckla det ihop genom att vara öppna med saker och ting, vad man är nyfiken på osv, men lära, nej det går inte...
    Precis, lära upp? Som du säger, det måste finnas i dom från början och dom måste själva ha en drivkraft att bli Dom. Men en Dom ber inte om ursäkt eller frågar om det går bra. Där går liksom min gräns.

Ja, hårt eller aktivt är inte vad jag kallar dom/ug.

Behöver det inte heller jämt, men jag behöver en man som kan göra det på rätt sätt. Till dess kommer jag vara singel
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-06-24 14:03:57 följande:

Det föll sig så att jag startade en blogg idag... bloggen är anonym då vi har barn så det hoppas jag ni har överseende med

lydigflicka.blogspot.com/

Kul initiativ, men jag hade väldigt svårt med färgen på texten. Ett tips bara.
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (UG min chef) skrev 2012-01-01 12:20:26 följande:
    Jag har full förståelse för att man reagerar så för man är ju inte insatt i situationen och känner ju varken mig, min man eller min chef och då ser man det endast utifrån och då kan det verka knäppt!

Det som är pirrigt och spännande med min chef är ju just att jag inte vet vart jag har honom heller, han drar undan mattan från mina fötter ofta, ofta... och först blir jag förbannad, sårad, förvirrad osv. Men när det sjunkit in så blir jag ändå tänd av det och tyr mig tillbaka till honom igen. Han puttar ner mig från piedestalen min man satt mig på senaste åren och jag landar alltid lika hårt! Jag gillar det för att han vågar!! Jag vill ha motstånd och bli satt på plats och har man levt flera år med att jag är sanningen självt och att mina åsikter är min mans åsikter så är det uppfriskande med någon som har kuraget att våga säga ifrån och utmana mig och tillochmed trycka ner nyllet i gyttjan lite (metaforiskt talat) Varför kan man ju undra och kanske behövs det en lobotomi

Nu verkar ju min man ha vaknat lite och vi får se vart det leder men han har det ju i sig om han bara vågar ta för sig. Han har en tuff resa framför sig om han vill bli dominant mot mig och få min respekt på det planet men man ska aldrig säga aldrig!
    Jag tycker du ska vara lite rädd om dig. Din chef bryr jag mig inte om, men det du skriver att din man sagt, det reagerar jag på. För har han inte haft det i sig innan så har han det inte nu heller. Dominansen bör inte komma från negativa känslor, född ur ilska, frustration och besvikelse. En Dom bör vara stabil och ha sitt driv ändå. Alla vet hur farligt det kan bli när någon är i affekt.
    Det vore en helt annan sak om ni redan hade en etablerad Dom/ug-relation och du då blev straffad och Dom var arg, men då för att ni redan har en etablerad tillit och gränser och kommunikation om det hela.
    Och som du säger: att han har mycket arbete framför sig innan du kan respektera honom på det sättet. Min fråga är: har du blivit dominerad någon gång? 
    Själv kan jag inte ge mig till någon jag inte respekterar på det sättet. Den respekten och tilliten måste finnas innan, inte komma efterhand.

Jag hoppas ni kan prata om det ordentligt och allt löser sig för dig. 

Själv är jag singel (han jag pratade om senast fick jag avsluta med) och har väldigt svårt att hitta en Dom jag kan lita på eller som det passar med av olika orsaker. Vilket är väldigt frustrerande då jag behöver dominansen för att må bra. För mig är det långt mer än bara sex. 
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny slyna) skrev 2012-01-01 01:08:52 följande:
    Som mitt namn antyder... Jag har ganska länge, typ, misstänkt att jag är UG (iaf i sovrummet) så jag alltid tyckt om att  killar är lite hårdhänta med mig. De flesta killar jag varit med har inte vågat, de få som har vågat har ändå inte kännts som tillräckligt för mig. Om jag bad dom dra mig i håret och "tvinga" mig att suga av dom så gjorde dom det lite halvhjärtat och sa sen "Förlåt att jag gjorde dig illa!" fast jag inte kännt det alls.

Nu har jag träffat en kille som har erfarenhet inom dominans och BDSM som har gått med på att "lära upp" mig. Men då jag är nästan helt ny till ämnet är jag lite nervös... Tyst Det är inte så att jag tror att han ska göra mig illa, inte alls, bara så att nya saker har alltid gjort mig nervös. Och på nått sätt så känns det lite som att det inte verkar vara meningen att det ska hända något mellan oss, för varje gång vi har träffats ute på stan har jag fått lågt blodsocker (diabetiker) och varit tvungen att åka hem, och varje gång han har kunnat ta sig hem till mig så har något alltid kommit i vägen. En storm, jag blev sjuk, jag har mens... ja ni fattar...

Jag vet faktiskt inte hur jag ska förklara varför jag är nervös, varken för er eller för honom, mer än att jag har inte haft så jätte bra erfarenheter av större killar. Han är inte den minsta människan i världen om vi säger så =) Allt jag ser när jag ser sånna killar är exakt hur dom skulle kunna göra illa mig om dom valde att göra det. Hur hans stora händer lätt skulle kunna slå sönder mitt kindben med en örfil, eller hur han skulle kunna slänga mig tvärs över rummet om han valde det, kväva mig t.o.m... Men samtidigt är jag 99% säker på att denna känsla kommer försvinna när han väl gör allt det han vill göra med mig och jag verkligen inser att han inte kommer göra mig illa. Han är inte lika säker verkar det som =/

oops... blev kanske lite långt >.<    
    Han är inte säker? På vad? 

Jag tycker som Dominant, att du inte verkar redo. Iallafall inte för den här mannen.

Men jag förstår också att det finns saker som komplicerar tillfällen att kunna träffas, har själv det problemet. dock inte stormar och mens... 
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny slyna) skrev 2012-01-01 17:43:04 följande:
    Ja alltså han är inte lika säker på att min nervositet skulle släppa efter att han gjort det han vill en gång.

Och ni verkar ha missförstått mig lite. Jag vill göra det här, det är inte därför jag är nervös, jag är nervös för ALLT nytt. Det spelar inte någon roll om det är att jag ska prova ny mat eller göra något nytt. Enligt mina psykologer när jag var yngre så har jag "autistiska tendenser" vilket gör att förändring gör mig nervös, och det här är ju en förändring. Och han vill inte riktigt ta mitt ord för att det kommer släppa. Och vi ska inte dyka rakt ner i det, så att säga, utan ta det lite långsamt så jag har tid att vänja mig och så Skrattande 
    Jag tror jag förstår.

Samtidigt har din osäkerhet gjort att han inte ser dig som "säker" ug.  En liten varning kanske, att du sänder ut mer osäkerhet än vad du tänker? eller att han inte är den Dom som du behöver.
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny slyna) skrev 2012-01-01 19:08:51 följande:
    Ja det är ju fullt möjligt att jag gör. Och det lär ju visa sig med lite tid om han är den Dom jag behöver eller inte. Därav att vi tar det långsamt =)
    Det är ju bra. Då får han en chans att se hur du fungerar och du får en chans att släppa nervositeten.

Jag får be om ursäkt, jag uppfattade ditt första inlägg som att du bad om råd? Men tror inte att det var vad du var ute efter. 
    härärjag trorjag skrev 2012-01-01 17:54:42 följande:
    Jag har varit undergiven i sängen jämt, nu lever jag utan det. Behovet är starkt och det börjar bli jobbigt att ha 'normalt' sex..
    Förstår det.

Det finns ingen möjlighet att du kan få utlopp för det på annat håll? Med din partners godkännande då naturligtvis.

Det svåra med sånt här är ju att det hos många (som hos mig) är ett behov. Inte bara någon lek eller extra krydda. 

Själv skulle jag verkligen behöva en Dom idag...

• Anonym (Ny här)
    härärjag trorjag skrev 2012-01-01 19:23:09 följande:
    Min partner har ingen erfarenhet av det alls, han vill prova men vi får börja från början och är inte där mitt behov ligger. Hos mig är det oxå ett behov, ingen lek. Nu är det månader sen jag fick den känslan, känns som en del av mig saknas
    Jag är ju sån att jag anser att antingen är man det eller inte. Han måste ju veta om han känner en dragning åt det? Annars blir det bara platt fall, för er båda.

Han kan inte tänka sig att skaffa mentor sas? Så du kan få ditt behov tillfredsställt samtidigt som han lär sig?
    Det skadar ju inte att det är fler Dom många gånger... (inte för mig iallafall, även om det alltid finns en ledare).

Jag vet hur det är att "lära upp" en Dom. Det går inte. Eller ja, jag kan inte. Jag får inte ut något av det, blir bara mer frustrerad och tappar sen respekten. Då går det inte alls. 
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny slyna) skrev 2012-01-01 19:40:30 följande:
    Nja, var väl mer att jag ville dela med mig av min nervositet. Jag är bekväm med mitt val och med honom, annars hade jag aldrig gjort det här Skrattande Jag har lärt mig av min väns misstag... hon sitter "fast" i ett ug/dom förhållande där hon inte är lycklig, så jag är mer försiktig =)
    då önskar jag dig lycka till.

Och hoppas din vän kan ta sig ur förhållandet. Meningen är att båda ska få något ut av det, inte bara Dom. Då har något gått fel om så är. 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...