• kaji

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Salope) skrev 2011-06-03 21:04:13 följande:
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-03 20:53:40 följande:
    Precis. Det är ingen lek eller extra krydda.
    Absolut och det var här jag känner att man missförstod när jag skrev "lekfullhet"
    Jag förklarade det bättre sedan;
    Men den rätta dynamiken måste ju vara där. Dominansen genom förhållandet ska vara (enligt mig) lekfull och passionerad. Inte lekfull på sätt att den är fnittrig och gullig, utan på så sätt att det är ett samspel, även jag som undergiven samspelar, vi känner av varandra och tar och ger av varandra, om än bara mentalt. Den delen snackar jag om.

Det var det jag kallade lekfullhet. Dynamiken i förhållandet. Inte allvaret i situationen där du står bakbunden upptryckt mot väggen.
    Men ni kan ju givetvis ändå ha en annan åsikt haha...ville bara förtydliga mig själv. Jag ser heller inte dominans som lite extra kinky med smisk på lördagar, det är ej vad jag menar, tvärtom vill jag att det ska genomsyra förhållandet, men med en man som kontrollerar mitt umgänge, de websidor jag besöker och min ekonomi, skulle jag förlora min själ.
    Jag förespråkar en balans helt enkelt. Där dominansen och undergivetheten spelar ett samspel och bildar harmoni.
    passion, samspel och dynamik tror även jag är nödvändiga. att båda parter kan 
    läsa av varandra och förstå, att man har utbyte av varandra på alla plan...

min man får bestämma allt i alla avseenden av mitt liv, men det innebär ju inte per automatik att han alltid gör det, eller att han gör det utan att någonsin  tillåta diskussion. han vill inte ha något viljelöst litet våp utan en kvinna med egna åsikter och tankar. 
  • kaji
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-06-05 15:46:30 följande:
    Har satt mig i en jobbig sitts o denna gången låter han mer allvarlig än någonsin.. mitt humör spårade ur när vi var iväg o en blick med orden du kan räkna med konsikvenser ikväll när jag kommer hem... visst! tänkte jag men när han stod i dörren på väg till jobbet o sa -du vet vad du har att vänta ikväll.. då kom klumpen i magen
    Har glömt mobilen i bilen som han har med sig också så chans till förhandling verkar svårt att få till..
    Känner mig nervös o lite ledsen, varför kan jag inte tänka efter innan?

ugflickan
    det blir sådär ibland...oftast för att man omedvetet behöver det tror jag.

du får väl försöka be om ursäkt och vara väldigt ödmjuk redan innan han börjar straffa dig så kanske han blir mildare mot dig . efteråt brukar också gå fint att prata.

förstår om du ororar dig, och även om vissa saker känns hemska medan de pågår brukar det väl kännas rätt bra efter...? 
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-05 22:35:58 följande:
    Tänker som kaji, det känns väl bra efteråt?

Men sen, förhandla? det skulle jag inte "tolerera" att min Herre gjorde. Jag vill inte ha en Herre som viker sig, har han tänkt straffa så ska han göra det. Oavsett vad jag säger. Däri ligger ju att jag ska kunna lita på honom till 100% att han inte går för långt då.

Prata om saker och ting efteråt kan jag göra, men straffet i sig ska vara hans och bara hans. 

Hade en Herre en gång som vek sig ibland när jag bad, då tappade jag respekten. Jag tappade tilliten. För mig är det viktigt att veta att Han inte ger sig, att Han står fast vid vad han sagt elelr påbörjat.

svårt det där man vill ju inte ha en herre man kan köra över eller som inte är konsekvent...

men ändå vill iaf jag att min herre ska lyssna på mig, eller kanske mer lyssna in mina känslor än just lyssna på vad jag säger. är jag ledsen, skamsen och ångerfull skulle det kännas hemskt om han straffade mig på samma sätt som om jag gjorde motstånd, var ovillig, irriterad eller arg. faktiskt om jag verkligen är ledsen så vill jag nog hllre att han bara ger mig en kram och säger åt mig att uppföra mig bättre i fortsättningen än att han fullföljer någon bestraffning...min harre gör så ibland och det har då inte fått mig att förlora tillit eller respekt, bara ökat mitt förtroende o min kärlek till honom. 
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-05 23:15:58 följande:
    Fast att straffa någon för att vara ledsen? Det gör man ju inte.
    inte för att man är ledsen naturligtvis men kanske ibland trots att man är ledsen...

har man gjort fel eller inte uppfört sig bra så är det ju egentligen självklart att man ska straffas.

men ibland ångrar jag mig verkligen, skäms och är väldigt ledsen för att jag gjort min herre missnöjd.

i det läget är det inte alltid så bra att straffa, å andra sidan är det inte heller så bra om man kommer undan heller...
  • kaji
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-06-06 11:41:13 följande:

Han vart lugn o sa att han älskade mig men att jag behövde fostras för min upproriskhet o snäsighet, så jag kom inte undan men jag kan lova att jag försökte men det gjorde bara saken värre.. efteråt tog han hand om mig o sa att nukanske du tänker efter inna du är uppkäftig nästa gång. Idag har jag ont o tycker fruktansvärt synd om mig själv   skyll dig själv, det är inte synd om dig. Det skall kännas så du inte gör om det igen..

Idag behöver jag mycket kärlek o bara vara nära, o det får jag..

ugflickan

känns det bra nu då?
  • kaji
    Anonym (Salope) skrev 2011-06-06 11:45:20 följande:
    Alltså...

Jag måste bara inflika lite här.
    Var är glädjen i allt detta ni beskriver? Använder ej ordet lekfullhet då jag förstår att det misstolkas.
    glädjen finns vid alla de tusentals andra tillfällena.

det finns  humor, lek, utbyte, vardag, ömhet, förtroende, närhet, kärlek och glädje nästan alltid.

någon enstaka gång finns missnöje, ilska, oenighet och straff.
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-06 11:54:40 följande:
    Jag har ännu inte hittat någon Herre som kan ta det så långt som jag vill (och till viss del förmodligen inte bör), men jag vill ju att Han ska fortsätta oavsett om jag är ledsen eller ej.
    är du säker på att du vill det?

till viss del håller jag med dig, man ska ju inte kunna säga typ "buhuhuhu" och komma undan med vad som helst bara därför. jag skulle få svårt att vara lydig o undergiven i fortsättningen om jag visste att maken inte tyckte det var särskilt viktigt...för det är ju egentligen vad han skulle förmedla om han avstod från att straffa när han borde.

men å andra sidan; känns det redan som om ens värld gått under så är det kanske inte så bra att få stryk just då.

det är inte så roligt när det blir fel, när man bara är ledsen o olycklig efteråt, rädd, besviken och osäker på allt. tar en himla tid att bygga upp förtroende och komma i balans igen.
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-06 12:38:02 följande:
    Ja, men det är därför jag inte låter vem som helst dominera mig och absolut inte till den gränsen. Och jag vet ju att jag rent praktiskt bör ha gränser (gränser igen ). 

Har erfarenhet av det, dock inte så långt som jag velat och egentligen behövt. Tror det är därför det blev mycket slitningar mellan mig och exet, han var inte så dominant som jag behövde, men han försökte och det blev bara fel för han backade när han inte skulle sas. Det och annat naturligtvis.

Jag är inte ute efter att känna mig livegen eller inte få välja mina egna kläder eller strumpor. Men jag vill ha tryggheten i att inte bestämma. Så kanske man kan uttrycka det. 

Straffad, det vill jag inte alls. Just för det du säger. Men OM han anser att det bör ske så ska han göra det och inte ta hänsyn till vad jag säger då. Men ett viljelöst mähä är det ju knappast någon som vill ha eller vara. Jag är ju mig som person ändå. I min värld finns det inte många tillfällen som egentligen kräver så hårda straff som vi pratar om här. Och egentligen gillar jag väl inte ordet straff heller, mer en markering, konsekvens, återställa balansen. Och det görs ju på det sätt Herrn tycker fungerar. Det gäller ju för honom att hitta en metod som fungerar också, annars är han ju själv ogtt värdelös på att både läsa av och använda sin dominans.
    Måste man "straffa" ofta så är det nog inte rätt metod som används. 
    man kan inte vara nog försiktig med vem man väljer att låta sig domineras av...i min värld är det det sista man har rätt att välja:)

fullt enig med dig om att straff, iaf om man med det menar hård bestraffning på fullt allvar, inte ska behövas särskilt ofta, kanske inte alls.

sedan finns det nyanser, korrigeringar, konsekvenser, markeringar o även bekräftelse, njutning o lek som innehåller kanske något av samma sak, oftast tillräckligt mycket för att något annat inte ska behövas.

tycker också att man ska få vara en person med vilja, åsikter o viss handligsfrihet även om man är ug. men personligen vill jag att min man sätter gränserna där för hur mycket utrymme jag har för sådant. oftast rätt stort utrymme, han diskuterar det mesta med mig o låter mig bestämma. men det finns också tillfällen när han inte tillåter några andra ord från mig än "ja, Master" och detaljstyr ända ner till stumpnivå. kanske inte alltid exakt vad jag vill för stunden men ändå helt rätt för mig ger mig den där tryggheten att det är han som bestämmer, också han som bestämmer hur mycket han vill bestämma och vad han vill bestämma.
  • kaji
    Joppelina skrev 2011-06-06 13:04:57 följande:
    Att man börjar krampa, nu antar jag att det menas kramp i medicinsk mening så anser jag nog att man gått överstyr någonstans. Beroende av vilken anledning då nödbromsen borde dras i ska ju inte bara vara den UG ansvar utan båda ska ju ha kontroll i ett sånt exeptionellt läge.
    absolut ett sådant läge när jag tycker att det verkligen ska nödbromsas.

men har man bestämt sig för nyckelknippsvarianten så kan det ju bli lite galet...om den dominante parten är oerfaren, inte förstår läget och därför fortsätter eftersom den undergivna inte släppt nyckelknippan.

inte bra alls!

var därför jag ville "varna" lite för sådant som kan ge falsk trygghet.

nyckelknippor o safeworlds i all ära men när det verkligen gäller är det förmågan att vara lyhörd, läsa av sin partner och visa hänsyn/omtanke som är det säkraste.
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-06 13:18:38 följande:
    Håller med dig. Jag tror vi förstår varann rätt så bra och fungerar likadant egentligen.
    mm, tror jag med, sedan är det ju som det är med att skriva fort o tolka vad andra skriver (helst samtidigt som man jobbar eller passar ungar). blir konstiga missförstånd ibland:)
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...