• Trust me

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (omd) skrev 2012-01-11 18:34:43 följande:
    Jag är också så trött på sånt här. Det finns en del knasbollar på DS och några verkar ha som strategi att tala om för en vad man borde vilja och att annat inte duger. Kanske är de vana att få igenom det de vill på det sättet? Lite av en härskarteknik kanske? Det finns förresten en diskussion (eller flera) om härskartekninker på DS och någon skriver där ungefär att han ser härskartekniker som något nedbrytande som en del tar till men att man kan dominera på helt andra sätt än så. Jag konstaterade att jag ser det som mycket mer intressant och åtråvärt med dominans som utgår från omsorg och att bygga upp. Men det har jag förstås blivit "underkänd" för. Att jag först såg rollspel som det lättaste sättet att närma mig det här döpte någon om till att det inte var riktigt friskt utan närmast en personlighetsklyvning. Folk tycker så mycket...   Viktigt att försöka se bortom etiketter och hitta vad man gillar och vad den andra gillar istället för att leva upp till något paket. Bra diskussion här i tråden!

Äh, samma typer som skriver i en sån här tråd ( www.familjeliv.se/Forum-9-198/m62911469.html ). Bara orden är annorlunda.
    Let me corrupt you
  • Trust me
    Anonym (Nan) skrev 2012-01-13 05:01:35 följande:
    Hej alla,

Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva mitt första inlägg här. Men jag behöver lite råd...
    Ska försöka att skriva det som ni behöver veta utan att outa mig för mycket...

Jag är masochist och undergiven, ganska extrem i min läggning också egentligen. Jag har levt
     i 24/7 förhållande förut. Jag har hög smärttolerans. Älskar att bli piskad till tårar, och lite till efter det...

Massa text

Hoppas det finns någon därute som förstår mig, att han aldrig ser den här tråden och att jag får förbli anonym!
    Amen ;)

Det handlar nästan bara om masoschismen i inlägget. Hur har du det med undergivenheten i förhållandet. Du kan i princip vara undergiven ett träd men inte särskilt länge för det krävs någon slags aktivitet att vara undergiven. Ett tag kan man föreställa sig det och det fungerar men inte så länge.

Det är nog svårt att lära upp någon till sadism. Mängder av spärrar måste tas bort för att man ska kunna leva ut det och få egen njutning. Risken är att personen gör det till ett rollspel och det du tror att ni har tillsammans finns egentligen inte. Kom ihåg att om en man hamnar på en löpsedel och har givit en kvinna en örfil och kanske haft sex vid något tillfälle och på ett sätt hon då inte gillade så är han SEXBROTTSLINGEN. Helt rätt och riktigt ofta för det visar hur samhället ser på män och, i ert fall, deras sexuella "våld".

Nu tog jag i en del men det är för att visa ungefär vad det handlar om. För många är faktiskt hårdare vaniljsex jobbigt att genomföra och ganska skrämmande även om de kanske tycker om det.
    Let me corrupt you
  • Trust me
    Anonym (UG min chef) skrev 2012-01-13 18:19:26 följande:
    Jag tror att det går att "hitta" nya njutningar i sexlivet som man inte förut haft, och utveckla, kanske även tillsammans.
    Kanske gillar man sin nya roll så mycket att man är glad att man utforskade nya territorium. Man "är" inte bara på ett sätt alltid utan man kanske bara inte har testat det förut.
    Om jag tar min man som exempel så är han inte särskilt dominant i sitt sätt att vara men han vill vara i sängen och försöker. Sen kanske det inte kan bli på samma sätt som med en person som med sitt sätt att vara får mig undergiven, men en god bit på vägen iaf.

Sant. Man är kanske inte fast hela livet i samma sexuella preferenser. Ännu en anledning att tänka i flera dimensioner så som jag föreslår i ett tidigare inlägg.
    Let me corrupt you
  • Trust me

Varför alltid dessa tröttsamna regler om att inte vara med någon annan?

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Trust me

Ok. Annars verkar det vara vanligt att den den dominanta har det som första grej att bestämma om. Kanske bara handlar om att de egentligen är monogama men det är ocoolt att säga?

• Trust me
    Anonym (Lara) skrev 2012-04-05 12:06:31 följande:
    Jag tycker att det låter väldigt konstigt att du låter en man som du inte ens träffat, men haft kontakt med i ett år, så mycket "makt" över ditt liv, dina tankar och känslor.
    För det första undrar jag om han ens är singel eftersom ni haft kontakt men aldrig setts. Det finns många nätrunkare där ute och det är nog lätt att fastna för en sådan om man är ny på området. 

För det andra så tycker jag inte att någon slags "nätdominant" är rätta saken att börja med. Dominans och undergivenhet ÄR ganska kraftfulla saker att syssla med och kan röra till ens huvud ganska ordentligt och jag tror att det är säkrare att göra den resan tillsammans med någon som finns där även fysiskt.

Träffa den här mannen på riktigt och se om du vill gå vidare med honom eller leta vidare efter en annan lekkamrat. Att ge bort kontrollen betyder inte att inte vilja något utan att gemensamt sätta upp ramar för vad din partner får bestämma över och vad du är bekväm med och släppa kontrollen för vad som finns innanför dessa. 
    Det här är inte självklart. Jag tycker mig klart märka att det finns två olika sorters inställningar till det här. Å ena sidan har vi prat-D/s där man först kommer fram till vilka man är, vad man vill osv innan man börjar leka. Å andra sidan har vi action-D/s där man drar igång och sen löser det sig andra efterhand.

I vilket läger man finns är inte direkt ett genomtänkt beslut utan handlar nog mer om personlighet. Att man är i fel läger är därför inte ovanligt. En del försiktiga kanske skulle behöva släppa taget/ta tag och lita på sig själva och den andra. En del av de som direkt sätter igång kanske skulle behöva tänka efter lite mer och stämma av vad de och den andra vill.

Nätdominans kan också vara väldigt bra då möjligheterna att projicera önskade egenskaper blir större. Att inte ha irl kontakt gör det också lättare att dra sig ur eller under tiden tillsammans få möjlighet att på egen hand justera det som görs. En grad av frihet som inte finns om man håller på irl. Ett problem vid enbart nätkontakt är att det inte går att hantera det som TS upplevde efter hon varit med sin gamla kk.

Jag sågar inte det du säger utan vill visa att det lika mycket handlar om vem man är och hur man hanterar det man håller på med. Där har irl och nätet olika fördelar men också olika nackdelar. Att tänka igenom dessa och se vad som passar en själv är därför viktigast.
  • Trust me

Hans dominans är inte att han styr dig med tankekraft utan att du väljer att underordna dig. Det finns ingen dominans, bara underordning.

• Trust me
    Anonym (omd) skrev 2012-04-05 18:33:34 följande:
    Så tänker jag med. Har man fallenhet för det eller en längtan efter det så krävs det inte aktiv dominans för att man ska underordna sig. Sen kan man kanske inte hålla på och underordna sig något som är passivt i all evinnerlighet men om det trycks på rätt knappar då och då så går det bra att hålla det vid liv själv i ganska stor utsträckning. Det kommer ändå ur ens vilja och önskan att underordna sig den man fått förtroende för eller som på annat sätt framkallar de känslorna hos en.   

och jag som var rädd att jag tagit bort allt det magiska och underbara från det för alla oss romantiker.

Jag kan vara förundrad att någon lägger över så mycket makt i mina händer. Självklart är jag glad och lycklig för det är ju vad jag vill men lilla jag liksom.. Drömmer 
  • Trust me
    ruuu skrev 2013-05-12 18:41:46 följande:
    Tänder på att vara undergiven. Jag tänder på att bli dominerad, strypt, dragen i håret, bunden och att kalla honom för "pappa".

Att vara någons pappa är att vara undergiven på riktigt
    /trebarnsfar 
  • Trust me

Intressant hur tråden morfade till frågan om småbarns eller tonårspappor är hetast. Konsensus är att kuschade män är de bästa dominanta

• Trust me
    Redaction skrev 2013-05-15 00:18:21 följande:
    ja, jag är både småbarnspappa och kuschad, och om jag får en chans att visa någon vad det kan göra för min dominans så ställer jag gärna upp...
    Du menar när du får chansen att släppa ut all uppdämd ilska
  • Trust me

Hur gör man för att ett ärr ska bildas? Nu tänker jag mig ett ganska ytligt sår som ska läka normalt men det ska bli lite mer ärrvävnad.

• Trust me
    Mandi74 skrev 2013-08-21 20:18:19 följande:
    När du piskar eller bara rent allmänt? Kniv funkar alltid.  

Jag tänker mig att om man skär lite så är det trevligt om man kan se efteråt att man gjorde det. Att hålla på och irritera gör ju att det inte läker vilket kan verka konstigt för omgivningen. (inte bra i detta fall) 
  • Trust me
    Mandi74 skrev 2013-08-21 20:45:28 följande:
    Du får inte skära för ytligt, för då läker det bara och sen är det borta. 

Just det där är ju en avvägning som är lite knepig. Det jag funderade på var om man kan färga såret lite. Typ lite blyerts eller liknande.
  • Trust me
    Mandi74 skrev 2013-08-21 20:57:04 följande:
    Hur menar du då? 

Att skära djupt och störa läkningen är ett sätt men kan dra lite uppmärksamhet till det. Jag funderade på om det går att färga såret. Blir ju lite som att tatuera
  • Trust me
    Mandi74 skrev 2013-08-21 21:06:25 följande:
    Jo, men blir det ärr av det? 

Nä men det syns vilket var vitsen

Skära djupt och hålla det öppet medan det läker Drömmer 
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...