Dominans och Undergivenhet...
Anonym (omd) skrev 2012-01-11 18:34:43 följande:
Jag är också så trött på sånt här. Det finns en del knasbollar på DS och några verkar ha som strategi att tala om för en vad man borde vilja och att annat inte duger. Kanske är de vana att få igenom det de vill på det sättet? Lite av en härskarteknik kanske? Det finns förresten en diskussion (eller flera) om härskartekninker på DS och någon skriver där ungefär att han ser härskartekniker som något nedbrytande som en del tar till men att man kan dominera på helt andra sätt än så. Jag konstaterade att jag ser det som mycket mer intressant och åtråvärt med dominans som utgår från omsorg och att bygga upp. Men det har jag förstås blivit "underkänd" för. Att jag först såg rollspel som det lättaste sättet att närma mig det här döpte någon om till att det inte var riktigt friskt utan närmast en personlighetsklyvning. Folk tycker så mycket... Viktigt att försöka se bortom etiketter och hitta vad man gillar och vad den andra gillar istället för att leva upp till något paket. Bra diskussion här i tråden! Äh, samma typer som skriver i en sån här tråd ( www.familjeliv.se/Forum-9-198/m62911469.html ). Bara orden är annorlunda.