Inlägg från: Anonym (UG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (UG)

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Scarlet) skrev 2011-05-05 20:32:37 följande:
    Åh, jag har testat nr 2 med två olika män. Är väldigt svårt att få till.. om mannen i fråga inte är speciellt dominant eller inte alls fattar vad det är man är ute efter så kan han ta illa upp, bli osäker eller putt. Jobbigt, blir det då. Jag tror nästan mest på att stiga ur sin roll som UG för ett ögonblick och helt sonika förklara "det här gillar jag, så här går det till och detta är vad jag önskar att du gör". Så får han chansen att ställa frågor och svara på om han tycker det verkar nice eller helt ointressant.
    Jag tror också på att man iaf i början av eller i en nystart av ett ug/dom-förhållande ska prata. Tydlighet gör det hela mycket lättare och då har man dessutom chansen att få säga vad man tycker är ok och inte. För även om jag tycker om att bli dominerad så finns det ju saker som jag tycker mindre om och även saker som jag faktiskt inte går med på. (Vet inte om det gör mig till en dålig ug, men jag är ändå i första hand en människa med egna åsikter och värderingar....) 
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-05 23:28:49 följande:
    Ja jag är mycket trött och minst lika sexuellt frustrerad.
    Skulle helt enkelt behöva bli bakbunden och få njuta av en lätt örfil eler två kanske...

Godnatt!
    Me too!
  • Anonym (UG)
    Tom Araya skrev 2011-05-06 00:05:34 följande:
    Det här förstår inte jag riktigt. För mig är detta en nära beskrivning av hur det fungerar för mig.
    Man behöver inte vara vardagsdominant. Tvärtom finns det gott om människor som har maktposition i jobbet och ibland även hemma till viss del men önskar det motsatta när det kommer till sex. En sådan person blir ju naturligtvis upphetsad av den partnerns dominans jämfört med en som inte är dominant.
    Jag förstår inte de som ser ett fel i detta.
    Man kan vara vardagsnormal men vilja vara dominant när det kommer till sex med en undergiven partner. Inget konstigt med det.
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 00:18:25 följande:
    Jag tror inte Avigast menade det exakt så...men jag börjar bli för trött för att förklara.
    Karolinan01 skrev 2011-05-06 00:29:15 följande:
    Jag instämmer. Jag vill personligen uppleva dominans endast i samband med sex, inte i vardagssammanhang.
    Och som tidigare konstaterats så kan man se olika på saker och ting. Även för mig kan det funka med dominans enbart i samband med sex men jag föredrar att iaf få små hintar om det til vardags, tycker det är trevligt att veta min plats liksom...

Men som jag har förstått det så finns det ug som verkligen vill ha hela kitet och som inte tycker att det är på riktigt annars (och det är det ju kanske inte heller, mer bara en lek). Kanske det som är skillnaden, om man ser sin undergivenhet som en roll, en lek eller om man ser det som sin personlighet och då behöver domninans hela tiden för att känna sig nöjd och tillfreds?

Och det var min tolkning av det hela såhär en tidig morgon, nu väntar betydligt allvarligare ting och ingen tid för trevliga trådar på FL tyvärr
  • Anonym (UG)
    Anonym (taurus) skrev 2011-05-06 11:40:28 följande:
    min slyna....Flört
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 11:58:28 följande:
    Du är en otroligt sexig man taurus. Att vara din slyna skulle vara en ren ära.
    Å så sitter ni och tar för er av varandra utan att tänka på oss andra.... Buuhuuu! Jag vill oxå vara med!
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 09:18:29 följande:
    Fast här ser jag det inte alls på samma sätt. Tvärtom. För mig är det ett samspel, en mycket stark dynamik.
    Jag är även en undergiven som gillar att kanske trotsa, göra lite motstånd (följd av bestraffning), kanske köpa ett nytt läderbälte åt honom (hint hint) eller sätta på mig ett halsband och räcka honom kopplet.
    För mig handlar det om en dynamik, där min roll (även fast jag är undergiven) är lika aktiv som hans (fast inte fysiskt). Han bestämmer, det är hans ord som gäller, han styr, han tar, jag tillfredsställer.
    Men samspelet är totalt.
    Här kan jag bara hålla med och gilla! Kyss

Jag tycker oxå om att trotsa lite, speciellt om det har varit lite för lugnt ett tag, då kan det nästan kittla i kroppen och jag bara måste göra något för att reta upp honom lite så att han känner sig tvungen att sätta mig på plats...
  • Anonym (UG)
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-05-06 09:07:00 följande:
    Jag är ganska dominant till vardags. Är civilingenjör och jobbar i en mansdominerad tillvaro och trivs ypperligt med det. Tar gärna diskussioner och hörs och syns. Min partner är mycket mer lågmäld i arbetslivet än jag. Tar mycket mindre plats. I sängen är han totalt dominant och tar allt han vill ha utan pardon (love it!!!!) medan jag älskar att vara ug. Jag tror att det är ganska vanligt att man som dominant kvinna till vardags gärna blir dominerad sexuellt. Jag har bara varit i den här relationen i ett halvår och har aldrig blivit dominerad förut, men jag kan säga att jag aldrig aldrig mer kommer att leva i en relation utan sexuell dominans. Det är ju helt jävla underbart!!! Även känslorna tas till en annan nivå i och med att det kräver en sådan tillit. Man lämnar ju ut sig fullständigt när man ligger uppbunden till händer och fötter, gagad och blind folded. F-n nu blev jag kåt!!!
    Lätt hänt att bli det när man har det bra! Bara att gratulera!
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 13:46:28 följande:
    Ja precis, ibland kan det räcka med en blick. Mer kan jag ej utveckla utan att bli riktigt kinky.
    Varför inte bli lite kinky? Det är ju ändå fredag ...salope....
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 13:45:33 följande:
    "Taurus" har nog kreativa fantasier som räcker till oss alla, speciellt utvalda iallafall
    Tro mig, det är en mycket passionerad dominant man.
    Jo, det verkar finnas en del väldigt trevliga -möjliga bekantskaper too be- här i tråden. Jag får väl se om jag såsmåningom kan göra mig förtjänt av att bli utvald...
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 13:53:46 följande:
    Det är det jobbiga med att vara anonym. Några i tråden (bl a taurus) vet dock vem jag är. Men det blir svårt att få någon personlig kontakt när många är anonyma. Men, men, all in good time.
    Det är så lätt att tro att som UG kräver man bara en dominant man, men det krävs ju såååå mycket mer!
    Jag tänder på sköna, avslappnade, verbala personligheter som verkligen inte räds att vara riktigt kinky. En intelligent man som kysser sin kvinna, även när hon just svalt hans sperma. Sexigt.
    Dominans med känsla och själ helt enkelt.
    (Jag har ingen brådska och egentligen inget behov av att veta vad som döljer sig bakom en anonymitet i en tråd som den här. För mig kan ett nick eller en profil säga lika lite, och vem vet vem man kan lita på egentligen?)

Tycker bara det är fantastiskt trevligt att få diskutera och ventilera ett sånt här ämne med andra, få tips och andra infallvinklar.

Nu kom min man ur duschen, ska ta hand om honom.....  
  • Anonym (UG)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-06 13:57:38 följande:
    *Ler...*

Jag gillar att bli satt på plats. Jag kan inte sättas på plats om jag inte trotsar en aning. Jag vill ge lite motstånd och uppleva den psykiska och fysiska dragkampen, som vi redan från början vet vem som kommer vinna. Att fysiskt bli fasthållen, örfilad, smiskad, att bli beordrad av en mjuk men ack så bestämd manlig röst...
    Jag vill kunna ge honom en trotsig blick där jag står på knä framför honom och blir beordrad när jag vill och vet att han inte kommer låta mig komma undan.

Hänger du med på resonemanget ?
    Hänger med? Skojar du? Kunde ha skrivit det själv

....salope aussi... Skål

Älskar att vara trotsig, precis som du säger med en blick eller ett enkelt ord som vi båda vet vad det står för. Gillar att skriva att jag varit och tränat för att han ska få mera motstånd nästan gång vi ses (vilket förstås inte gör någon skillnad, jag vet att jag inte har någon chans).
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...