Inlägg från: Anonym (UG) |Visa alla inlägg
  • Anonym (UG)

Dominans och Undergivenhet...

Anonym (Eugenie) skrev 2011-05-11 21:33:07 följande:
    Ser att det händer en hel del i medlemstråden, eller...? Blir otroligt sugen på att hänga på, om man skulle få, men undrar lite hur det går till. Första frågan är varför det inte går lika bra att hänga här, personligen tycker jag att det är skönare att hänga under ett och samma anonyma nick, så att man slipper vara överdrivet paranoid. Vilket leder till frågan hur "säkert" det verkligen är i medlemsgruppen. Känner mig motvillig till att lämna ut nick, vad händer egentligen om någon i tråden så att säga hänger ut en på övriga forumet, har det hänt eller skulle det kunna hända? Hur anonyma är ni andra bakom era FL-profiler?

Jag bara undrar alltså, av nyfikenhet, inte kritik...
    Det går självklart lika bra att vara här. I medlemstråden är vi inte anonyma och hur mycket var och en väljer att visa om sig själv via sin profil är olika. Däremot är vi måna om att respektera varandras integritet. Men, icke att förglömma, vi rör oss på internet -ingenting är väl säkert?
  • Anonym (UG)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 16:05:21 följande:
    Dominans i sig är ju inte att man binder någon, att man smiskar, att man har analsex, att man förnedrar och liknande. Dominans är för mig ett mentalt tillstånd.  Det handlar om Herrns fullständiga makt över mig, som jag faktiskt tillåter honom ha. Det är för mig så intimt det kan bli. 
    Så vackert du formulerar det. 
  • Anonym (ug)
    Kapten Röd skrev 2011-06-13 21:12:13 följande:

mmmmm

man blir sugen på att smiska upp en olydig kvinna

göra hennes skinkor ordentligt heta & röda

var hårdhänt med hennes bröst & bröstvårtor

HÅRT ska det vara, längtar såå

O jag längtar att bli behandlad så :)
  • Anonym (ug)
    Kapten Röd skrev 2011-06-16 05:31:05 följande:

så kan det också vara

men jag tror att många fler hade mått bättre av att ibland få släppa greppet & alla krav

Anonym (ug) skrev 2011-06-15 22:24:52 följande:
    O jag längtar att bli behandlad så :)
    mmmmmm, sköööönt

Det är skönt att släppa greppet,bli omhändertagen och utnjyttjad.
    Känner mig mer kvinnlig med en dominant man.
    Sen att jag inte erkänner att jag är undergiven,lite av en pain slut.
  • Anonym (ug)

Precis men just nu i en vaniljrelation....
    Fast min älskare börjar ana och provar sig fram
    sakta men säkert.

Kapten Röd skrev 2011-06-16 16:37:47 följande:
    om du är en Pain Slut så behöver behöver utnyttjas h å r t... :-P
  • Anonym (ug)
    Anonym (omd) skrev 2011-06-16 17:30:31 följande:
    Jag skulle vilja hitta en oförlöst dominant som har det i sig men som lär sig det tillsammans med mig. Ren och oförstörd... Lyllo!
    Han visar den sidan efter nåra öl
    men för rädd att göra illa mig.
    Men frågat...får jag ge dig smisk?
    markerar stryptag men inte trycker till
  • Anonym (ug)

Vi känner varandra väl och alkohol förekommer inte ofta när vi har sex.
    Tag runt halsen aldrig med alkohol.

Min första kontakt med en Dom  tycker jag var mer riskabelt,Ingen aning om att han var det
    utan märkte det när han tog tag i mitt hår,och sa jag vill ha sex med dig...

Senare kontakter med bdsm inslag....alltid stoppord,ingen gag eller
    klämmor i bröst...

och absolut inte fören vi känner varandra

• Anonym (ug)
    Joppelina skrev 2011-06-21 14:51:24 följande:
    Är ju en del av njutningen att känna svedan och smärtan efteråt. Att behålla sessionen kvar i minnet.
    Håller med GladKan även njuta av att se mig i spegeln efter
    och njuta av märkena på mig...
  • Anonym (UG)

Jätteroligt att se att det är sådan fart i tråden. Välkomna alla nya!

UG min chef - hur går det för dig?  Känns det som att din chef börjat se dig på ett annat sätt nångång ibland?

• Anonym (UG)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-06-23 20:42:16 följande:
    Svårt att säga, ibland känns det så men det kan ju vara för att jag önskar det...? Jag uppdaterar när jag träffat honom nästa gång (det är inte så ofta vi gör det) så ska jag försöka pejla läget.
    Jag tycker ju att jag får vibbar men sån kanske han är med alla, vad vet jag. Vi har ändå ett speciellt samarbete så man kan ju alltid hoppas att han ser mig lite extra...hm...

Hur går det för dig och din dom?
    Mm, svårt att veta vad som är vad kanske?

Jag har för tillfället ingen kontakt med min dom, det känns bra. Fokuserar på det som är "verkligt" istället.
  • Anonym (UG)
    chiligirl skrev 2011-09-20 20:06:34 följande:
    Ja hjälp, vad ska jag säga?

Jag undrar om jag inte har dolt för mig själv i 45 år att jag gillar att vara UG?

Nyligen separerad och träffat en nätdejt som gillar rollspel, analt och är mycket dominant i sitt sätt. Och han är stygg med mig på ett upphetsande sätt och jag vill ha mera.

Jag tror bestämt att jag måste utforska detta mera!

När jag läser här känner jag igen mig i så mycket.

Trodde inte jag kunde vara UG då jag är så dominant i min vardag. Men oj så lockande allt är att läsa.......

Det är väl härligt att inse att det finns saker man inte trodde om sig själv och att man kan tillåta sig själv att njuta på ett annat sätt? Grattis!

Att kombinera en undergivenhet med att vara dominant i vardagen/yrkeslivet är inte alls ovanligt och kan vara otroligt triggande för båda parter..   
  • Anonym (UG)
    Anonym (Eugenie) skrev 2011-09-20 20:39:58 följande:
    Jag har en fråga, men ställer den lite motvilligt eftersom jag troligen kommer få klart för mig att jag missat något... väsentligt...

Alltså, det här med UG, hur ihopblandat är det med smärta egentligen? Jag älskar att vara UG och att bli dominerad, och för mig ingår motvillighet i det, att bli tagen/smiskad med våld t ex. Men om det verkligen gör ont, blir jag avtänd och tycker inte alls om det.

Jag har inte varit medveten om den läggningen förrän jag träffade en man som inte alls behärskade balansgången utan antingen var dominant så att det gjorde ont eller inte lät mig vara UG alls. Det fick mig att fundera på vad jag njuter av och jag känner mig plötsligt väldigt osäker i det. Det känns inte som att jag är på "riktigt" eftersom jag inte kan ta smärtan. Samtidigt tänker jag att man inte bestämmer vad man tänder på, och det är ju inte så att jag direkt rädd för smärta som sådan, jag vill bara inte ha den i sänghalmen.

Finns det något speciellt ord för det här, någon kategori? Känns så fånigt att tända på smärta med inte smärtan. Är det bara en mänsklig paradox, är jag hämmad, eller mesig eller precis som många andra? Det känns som om jag missat något...

För mig är det i första hand den psykiska känslan som är viktig. Jag är väl medveten om att i princip vem som helst med våld skulle kunna slå mig sönder och samman och det skulle självklart inte tända mig. Men om en person med rätt blick och rätt handlag är i närheten så smälter jag totalt och vill bara lyda...

Så nej, jag tycker absolut inte att det måste handla om smärta. Till viss del visst, men det finns som du säger en gräns och den menar jag att båda parter ska respektera (även om det säkert finns tillfällen då gränsen flyttas).   
  • Anonym (UG)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 16:51:20 följande:
    Är på uselt humör. BDSM-biten funkar inte. Han säger att han gillar det, men det händer inget! Är så utsvulten på dominans att jag funderat på att separera nu efter 9 års äktenskap. Det är brutna löften gång på gång. Varje gång vi ska ha sex, tänker jag att "Idag kanske!". Men varje gång slutar det med besvikelse. Det blir vanilj och inget annat. Det gör mig så besviken och vi bråkar i dagar. Ska man ge upp kärleken och separera? 4 barn som ska ha delat boende? Nytt hem och ny skola för att föräldrarnas sexliv inte funkar. Fan, vill bara dra täcket över huvudet och gråta....

Finns det några alternativ till att ni ska få ert sexliv att matcha dina behov bättre? Se nån film tillsammans? Kan du beskriva för honom hur du skulle vilja ha det och därefter ge honom utrymme att fundera och pröva?

RUSI och Mrs Addams, gillar era tankegångar!     
  • Anonym (UG)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 17:04:50 följande:
    UG: Jag har förklarat, visat, fixat filmer, fixat mentorer, varit på flera bdsm-fester, gett honom manualer osv. Jag har bönat, bett, gråtit, tiggt, vädjat... Och han lovar att det ska bli ändring. Det blir det inte.
    Ah.. okej. Ja du har ju du verkligen gjort allt och lite till. Antingen så är det inte hans grej (och han kan inte ens göra det "på låtsas") eller så kanske han vill men inte orkar just nu? 

Det finns ingen möjlighet att du kan få det du behöver på annat håll? Trekant med en dom-man?   
  • Anonym (UG)
    Millicent skrev 2011-09-25 19:38:44 följande:
    Ibland när man längtar och hoppas blir man orealistisk och ser inte det som talar emot. TS man kanske har varit väldigt otydlig och den delen måste han ta ansvar för själv tycker jag. 

Gillar tempot i tråden och det engagemang som frågan väcker.

Bara ett förtydligande. Det är inte TS som uttryckt en önskan om att hennes man ska svara på hennes önskan/krav om dom/ug utan Anonym (exi).  
  • Anonym (UG)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 19:41:17 följande:
    Vi försökte det i ett år. Det funkade, men jag ville ju dela den biten med min make. Och efter ett tag ville inte min make att jag åkte iväg. Han ville satsa igen med bdsm-biten. Och det blev bättre ett tag. Mycket bättre. Men sedan dog det igen.
    Ja, då kan man inte säga så mycket mer än att det verkar som att ni båda verkligen försökt allt och också varit villiga att testa även det som i mångas ögon ses som extremt och omöjligt.

Då är det nog i slutändan bara du själv som kan avgöra hur viktigt det är för dig att få uppleva bdsm i ditt förhpllande. Är det så viktigt att du är beredd att lämna ett i övrigt fungerande förhållande? Det kan bara du själv bestämma. I slutändan tycker jag att varje människa har rätt att hitta det sätt att leva som gör henne lycklig... Vi har bara ett liv. Visst är det elakt att såra andra men det är också elakt att inte vara ärlig.    
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...