• helene306

Äggledarspolning

Spolningen är inte mer avancerad än att de bedövar livmodertappen lätt och spolar in en koksalt och sen tittar på ultraljud så att koksalten kommer igenom.
    Jag fick göra äggledarspolning när vi kom till utredning efter 1 års försök och utebliven gravidtet. Det gjorde inte ont och jag hade inget ont efteråt. Jag hade passage och allt såg fint ut. Det läkaren direkt kunde konstatera var att jag hade tidig ägglosning, mycket tidigare än vad man "normalt" ska ha. Enligt slemhinnorna på ultraljudet hade jag redan haft ägglossning (spolningen ska ju göras ett visst antal dagar efter mens om jag inte minns helgalet men jag kommer inte ihåg hur många dagar efteråt). "Jaha, så nu är det kört denna månad?" frågade jag. "Det skadar ju aldrig att försöka." blinkade läkaren tillbaka. Sagt och gjort, så blev det. Månaden efter testade jag positivt. Om spolningen eller viktnedgång bidrog är svårt att säga. Personligen tror jag på båda

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • helene306
    JuniorK skrev 2011-05-18 16:34:54 följande:
    Okej, då är det kanske lika bra att göra det. Eftersom vi åker till Danmark och inte gör det genom landstinget måste jag kanske försöka fixa det på något annat sätt än genom min gynekolog som jag har nu. Kanske på Capio City då... 
    Om det gör ont eller inte spelar mindre roll tycker jag (vill ha barn till nästan vilket pris som helst känns det som just nu) bara det inte är skadligt eller dåligt.

Tack för era synpunkter 
    Önskar er ett stort lycka till och hoppas ni får uppleva att bli föräldrar inom en snar framtid!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Äggledarspolning