• Anonym

Marockans pojkvän

Eh nej... alla gör inte alls så i marocko. Det är ett muslimskt land för bövelen. Låter det logiskt att alla flirtar och glor på varandra där?

Antagligen är han så ovan vid all naken hud och alla vackra kvinnor att han inte kan låta bli att stirra, och ser en bra chans hos dig att lura i dig att det är helt normalt i hans hemland.

Inte för att vara sån, men det låter ju lite som att han använder dig för att få stanna i landet och sen kunna hoppa på någon annan tjej...

• Anonym
    Anonym (Undrande) skrev 2011-05-04 13:33:46 följande:
    Han är den som trycker på att vi ska gifta oss och skaffa barn - inte jag. Vi gick en gång till
    Simhallen..och en tjej i minimall bikini passera oss. Han satt som en hund och titta på
    henne hela tiden. Jag aldrig sett någon stirra på det viset som han gjorde. Tror hon märkte hans
    beteende för hon valde gå andra sidan av bassängen. Och vem simmade efter och tittade på
    avstånd? Jo, min pojkvän.

Då sa jag att vi skulle gå hem. Efter det har vi aldrig mera gått och simmat.

Nu vill han började på samma gym som jag. Jag vill inte. Hur ska han reagera på alla bröst
    som gumpar upp och ner??

Säger han ja? Men börja inte tro på det förrän det faktiskt sker.

Som sagt... antagligen är han jätteovan vid all denna nakenhet som han aldrig sett förut.

Det kommer inte upphöra bara för att han gifter sig med dig heller, så det är nog något du får acceptera.

• Anonym

Jag har också haft en marockansk pojkvän. Det flörtande han ögnade sig åt skedde inte vidare öppet, när jag kom in i hans liv så rensades alla mial och allt bort snabbt... han sa aldrig något om någonannan till mig och sade att jag var den vackraste som fanns osv. 
    Även han är från agadir (eller hans familj bordär numera). Jag uppfattar det så att det är väldigt flörtigt, om man är singel. Inte annars. Och om man flirtar så gör man inte det i närheten av sin partner, det är inte respektfullt.
    Jag upplevde honom snarare som att han försökte visa att han aboslut inte pysslade med sådant (nu kan ju tilläggas att jag uppfattar det som att det visst var vad som gjordes, men mer diskret).

Nu tycker jag inte det är så relevant hur de gör i marocko, inte heller här i sverige utan hur ni vill ha det i erat förhållande. Ni måste kunna avgöra era spelregler, det är inte kulturellt bundet utan något mellan er. 

• Anonym

Alltså, man kan ju titta men det är ju ohyfsat att stirra så att den personen man tittar på känner sig obehaglig till mods. Så säg till honom att det inte är socialt okej att göra så här, det beror inte på svartsjuka från din sida men av omtanke om de andra tjejerna som tycker att det är obehagligt att han stirrar.

Svar på tråden Marockans pojkvän