• Anonym (Undrande)

Marockans pojkvän

Varför flirtar vissa män så öppet? Min pojkvän flirtar väldigt öppet och vi haft otaliga diskussioner kring
    detta. Min pojkvän säger att man kan "titta på menyn - men äta hemma" och han tycker det helt Ok
    ifall jag gör det oxå. Han tycker det är löjligt att ens diskutera saken. Han säger vackra ting ska
    ögat skåda. Han glor helt öppet ifall man möter en tjej som ser snygg ut

Jag träffade min pojkvän några år och vi flytta ihop. Han kommer från Marocko. Jag är 26 år och
    han är 31 år. Vi har inga barn tillsammans pga jag känner mig osäker på hans beteende. Han vill ha barn
    och vill gifta sig och tycker jag är löjlig och svartsjuk. Han säger i Marocko flirtar alla med alla.

Min man fick 2 års prövotid i Sverige och nu i dagarna ska vi gå på intervju..han ska ansöka
    om permanent uppehålltillstånd.

Allt annant fungerar jättefint mellan oss. Han är jättegullig och omtänksam. Han har aldrig sagt
    ett enda ont ord till mig. Han hjälper till hemma med både matlagning och städning. Väldigt
    snäll och visar respekt mot min familj.

Men....och det är ett stort MEN...då jag upplever detta flirtande som jobbigt..

Nån annan härinne som har erfarenhet av Marockanska män?

Ska jag berätta om detta flirtande på migrationsverket eller ska jag hoppa över det och
    hoppas med tiden det löser sig?

• Svar på tråden Marockans pojkvän
  • Anonym

Eh nej... alla gör inte alls så i marocko. Det är ett muslimskt land för bövelen. Låter det logiskt att alla flirtar och glor på varandra där?

Antagligen är han så ovan vid all naken hud och alla vackra kvinnor att han inte kan låta bli att stirra, och ser en bra chans hos dig att lura i dig att det är helt normalt i hans hemland.

Inte för att vara sån, men det låter ju lite som att han använder dig för att få stanna i landet och sen kunna hoppa på någon annan tjej...

• Anonym (Undrande)

Han är den som trycker på att vi ska gifta oss och skaffa barn - inte jag. Vi gick en gång till
    Simhallen..och en tjej i minimall bikini passera oss. Han satt som en hund och titta på
    henne hela tiden. Jag aldrig sett någon stirra på det viset som han gjorde. Tror hon märkte hans
    beteende för hon valde gå andra sidan av bassängen. Och vem simmade efter och tittade på
    avstånd? Jo, min pojkvän.

Då sa jag att vi skulle gå hem. Efter det har vi aldrig mera gått och simmat.

Nu vill han började på samma gym som jag. Jag vill inte. Hur ska han reagera på alla bröst
    som gumpar upp och ner??

• Anonym
    Anonym (Undrande) skrev 2011-05-04 13:33:46 följande:
    Han är den som trycker på att vi ska gifta oss och skaffa barn - inte jag. Vi gick en gång till
    Simhallen..och en tjej i minimall bikini passera oss. Han satt som en hund och titta på
    henne hela tiden. Jag aldrig sett någon stirra på det viset som han gjorde. Tror hon märkte hans
    beteende för hon valde gå andra sidan av bassängen. Och vem simmade efter och tittade på

Nu vill han började på samma gym som jag. Jag vill inte. Hur ska han reagera på alla bröst
    som gumpar upp och ner??

Säger han ja? Men börja inte tro på det förrän det faktiskt sker.

Som sagt... antagligen är han jätteovan vid all denna nakenhet som han aldrig sett förut.

Det kommer inte upphöra bara för att han gifter sig med dig heller, så det är nog något du får acceptera.

• Bibbidi
    Han är den som trycker på att vi ska gifta oss och skaffa barn - inte jag.
    Nu kanske jag låter väldigt taskig... men det kanske beror på att han vill ha uppehållstillstånd?

Han är en persom som glor och flirtar öppet, antingen accepterar du det eller så gör du inte det. Det är ett beteende som i princip inte går att ändra, speciellt inte nu när han är så gammal som han är!

Om du inte kan acceptera det så har du inget liv tillsammans med honom. Ledsen men det kommer inte att hålla om ni ser olika på den punkten.
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Anonym (Undrande)

Mina tankar går ibland till en vännina till mig som idag är skild från en Libanesisk kille. Han var väldigt flirtig men
    hon brydde sig inte. De gifte sig och skaffa barn ihopa. Men hans flirtande övergick till att han nedvärderade henne och hoppade i säng med andra tjejer. Efter 7 år lämnade hon honom och han är idag gift med en tjej från Libanon. De har inga barn och min första tanke är att han använder tjejen bara som en madrass. Han har låg kvinnosyn.

Därför jag är tveksam till giftemål. Jag vill inte hamna i samma sits som min vännina gjorde. Om min pojkvän älskar mig och bara mig då behöver man väl inte spana in andra tjejer? Jag har tyvärr märkt att min pojkvän gillar speciellt tjejer med rött hår eller svart...äkta eller falskt men han fascineras av dessa tjejer

• Anonym (Oj)

Bara han inte är som den marockanska pojkvännen jag hade när jag var yngre. Det kom upp att han hade ett fyrtal andra tjejer vid sidan om. Men naturligtvis var det jag som hans allt!!! Ha, ha, inget gör mig gladare idag än att jag inte lever med honom utan med min nuvarande man som gett mig trygghet på alla sätt. Tänk noga igenom det hela, ditt liv ska du leva med någon som respekterar dig. Skulle du kunna ägna dig åt samma typ av flirtande? Om svaret är nej tycker jag att du ska avsluta och gå vidare.

• Anonym (Undrande)

Jag är inte den sortens typ som gillar flirta hit och dit. Man kan le och vara vänlig men det är en helt annan sak.

• Anonym (Marocko)

Jag har haft ett förhållande med en marockan och bott där tillsammans med honom, och vad din kille säger stämmer till viss del om man är singel, åtminstone vad gäller män (för kvinnor är det inte lika acceptabelt) och då speciellt i områden där det finns många turister.

Vi bodde i närheten av Agadir och jag upplever många marockanska män som svartsjuka och kan tolka helt vanlig vänlighet som flirtande. Är man i ett ömsesidigt seriöst förhållande där så flirtar man helt enkelt inte med andra, oavsett om man är man eller kvinna. Min kille var urgullig och att det tog slut hade inget med svartsjuka eller något annat fördomsfullt att göra och idag är vi fortfarande vänner.

Hur som helst så tycker jag inte att det din kille stämmer överens med det jag upplevde i Marocko. Däremot kan det ha att göra med kulturkrock; eftersom det inte är lika acceptabelt i Marocko att flirta så kanske han ser det som mer okej här i Sverige eftersom det är ett mer öppet samhälle här?

Jag tycker du ska prata med honom om du mår dåligt över det. Förklara att även om det är accepterat i hans marockanska vänskapskrets så är det inte det för dig och din krets - och att det är något som han måste acceptera om ert förhållande ska fungera. Det måste ju vara på lika villkor.

Som sagt; i Marocko flirtar man inte med alla, speciellt inte om man är i ett fast förhållande (vilket där iofs innebär att man är förlovade eller gifta).

• Sameera A

Hejsan!
    Jag är själv gift med en marockan, och jag är själv också det (fast född i Sverige). Och jag måste bara säga dig att NEJ, alla flörtar verkligen inte med alla i Marocko! Tvärtom. Det anses vara väldigt respektlöst att göra det faktiskt, speciellt om man är gift/har ett förhållande med någon.
    Hade det varit min man som gjort sådär, hade han fått se på ett och annat, och det första hade varit att slänga ut honom på direkten!

Ingen man som verkligen älskar ens kvinna kan göra något hans kvinna inte accepterar. Glöm aldrig det. Jag vill absolut inte vara taskig nu, men sanningen är den att han verkar inte respektera dig och troligtvis så utnyttjar han dig för att få sina "kära papper". Jag har sett det hända tusentals gånger och det lär nog aldrig sluta tyvärr.

Du förtjänar någon som respekterar dig. Finns massor med goda och bra män, tro mig. Ta det lugnt med han här marockanen. MÅNGA marockanska män utnyttjar ikke-marockanska kvinnor till max! Ta det från någon som verkligen vet hur marockanska män fungerar.

Ta det lugnt som sagt och lycka till!

• Anonym

Jag har också haft en marockansk pojkvän. Det flörtande han ögnade sig åt skedde inte vidare öppet, när jag kom in i hans liv så rensades alla mial och allt bort snabbt... han sa aldrig något om någonannan till mig och sade att jag var den vackraste som fanns osv. 
    Även han är från agadir (eller hans familj bordär numera). Jag uppfattar det så att det är väldigt flörtigt, om man är singel. Inte annars. Och om man flirtar så gör man inte det i närheten av sin partner, det är inte respektfullt.
    Jag upplevde honom snarare som att han försökte visa att han aboslut inte pysslade med sådant (nu kan ju tilläggas att jag uppfattar det som att det visst var vad som gjordes, men mer diskret).

Nu tycker jag inte det är så relevant hur de gör i marocko, inte heller här i sverige utan hur ni vill ha det i erat förhållande. Ni måste kunna avgöra era spelregler, det är inte kulturellt bundet utan något mellan er. 

• Anonym (tall)

som gumpar upp och ner??

Ja, det är ju klart att han säger att han vill att ni ska gifta er och skaffa barn! Det förstår jag mycket väl att han säger. Och att han trycker på om det - så att han ska kunna få stanna här.

Jag tycker du ska fråga dig vad du skulle ha gjort om en svensk kille betedde sig på det här sättet. Vore det okej, eller skulle du slänga ut honom?

Han utnyttjar dig. Och säger det du vill höra.      
  • Anonym (halvmarockan)
    Anonym skrev 2011-05-04 13:27:14 följande:

Eh nej... alla gör inte alls så i marocko. Det är ett muslimskt land för bövelen. Låter det logiskt att alla flirtar och glor på varandra där?

Antagligen är han så ovan vid all naken hud och alla vackra kvinnor att han inte kan låta bli att stirra, och ser en bra chans hos dig att lura i dig att det är helt normalt i hans hemland.

Inte för att vara sån, men det låter ju lite som att han använder dig för att få stanna i landet och sen kunna hoppa på någon annan tjej...

Måste hålla med dig.
  • Anonym (halvmarockan)
    Bibbidi skrev 2011-05-04 13:38:02 följande:
    Nu kanske jag låter väldigt taskig... men det kanske beror på att han vill ha uppehållstillstånd?
    Hände mig NÄSTAN en gång, fast min bror svor att han hellre skulle göra sig av med honom än att se sin egen syster förnedras och bli använd på det viset. Han skickade tillbaks honom till marocko.
  • Anonym

Alltså, man kan ju titta men det är ju ohyfsat att stirra så att den personen man tittar på känner sig obehaglig till mods. Så säg till honom att det inte är socialt okej att göra så här, det beror inte på svartsjuka från din sida men av omtanke om de andra tjejerna som tycker att det är obehagligt att han stirrar.

• Anonym (PUT)

Han vill nog bara ha sitt PUT och sedan drar han. Du är värd något bättre än att bli offentligt förnedrad.

• Hass

Hej! Du som är gift med en marockan och själv är marockan. Jag skulle vilja prata lite med dig. Kan du kontakta mig! Tack.

• Anonym (man)

som gumpar upp och ner??

Klart han trycker på för det, du är ju hans ticket till uppehållstillstånd?

Men tänkt själv, varför i helvete är du öht ihop med en snubbe som skiter i hur hans beteende påverkar dig?

Är du så desperat att du står ut med vad som helst bara du slipper vara ensam?

Har du taskig självkänsla?
  • Anonym (man)
    Anonym (Undrande) skrev 2011-05-04 15:56:51 följande:

Jag är inte den sortens typ som gillar flirta hit och dit. Man kan le och vara vänlig men det är en helt annan sak.

Varför undviker du att svara på alla frågor om PUT?
Svar på tråden Marockans pojkvän