Inlägg från: Anonym (Undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande)

Marockans pojkvän

Varför flirtar vissa män så öppet? Min pojkvän flirtar väldigt öppet och vi haft otaliga diskussioner kring
    detta. Min pojkvän säger att man kan "titta på menyn - men äta hemma" och han tycker det helt Ok
    ifall jag gör det oxå. Han tycker det är löjligt att ens diskutera saken. Han säger vackra ting ska
    ögat skåda. Han glor helt öppet ifall man möter en tjej som ser snygg ut

Jag träffade min pojkvän några år och vi flytta ihop. Han kommer från Marocko. Jag är 26 år och
    han är 31 år. Vi har inga barn tillsammans pga jag känner mig osäker på hans beteende. Han vill ha barn
    och vill gifta sig och tycker jag är löjlig och svartsjuk. Han säger i Marocko flirtar alla med alla.

Min man fick 2 års prövotid i Sverige och nu i dagarna ska vi gå på intervju..han ska ansöka
    om permanent uppehålltillstånd.

Allt annant fungerar jättefint mellan oss. Han är jättegullig och omtänksam. Han har aldrig sagt
    ett enda ont ord till mig. Han hjälper till hemma med både matlagning och städning. Väldigt
    snäll och visar respekt mot min familj.

Men....och det är ett stort MEN...då jag upplever detta flirtande som jobbigt..

Nån annan härinne som har erfarenhet av Marockanska män?

Ska jag berätta om detta flirtande på migrationsverket eller ska jag hoppa över det och
    hoppas med tiden det löser sig?

• Svar på tråden Marockans pojkvän
  • Anonym (Undrande)

Han är den som trycker på att vi ska gifta oss och skaffa barn - inte jag. Vi gick en gång till
    Simhallen..och en tjej i minimall bikini passera oss. Han satt som en hund och titta på
    henne hela tiden. Jag aldrig sett någon stirra på det viset som han gjorde. Tror hon märkte hans
    beteende för hon valde gå andra sidan av bassängen. Och vem simmade efter och tittade på
    avstånd? Jo, min pojkvän.

Då sa jag att vi skulle gå hem. Efter det har vi aldrig mera gått och simmat.

Nu vill han började på samma gym som jag. Jag vill inte. Hur ska han reagera på alla bröst
    som gumpar upp och ner??

• Anonym (Undrande)

Mina tankar går ibland till en vännina till mig som idag är skild från en Libanesisk kille. Han var väldigt flirtig men
    hon brydde sig inte. De gifte sig och skaffa barn ihopa. Men hans flirtande övergick till att han nedvärderade henne och hoppade i säng med andra tjejer. Efter 7 år lämnade hon honom och han är idag gift med en tjej från Libanon. De har inga barn och min första tanke är att han använder tjejen bara som en madrass. Han har låg kvinnosyn.

Därför jag är tveksam till giftemål. Jag vill inte hamna i samma sits som min vännina gjorde. Om min pojkvän älskar mig och bara mig då behöver man väl inte spana in andra tjejer? Jag har tyvärr märkt att min pojkvän gillar speciellt tjejer med rött hår eller svart...äkta eller falskt men han fascineras av dessa tjejer

• Anonym (Undrande)

Jag är inte den sortens typ som gillar flirta hit och dit. Man kan le och vara vänlig men det är en helt annan sak.

Svar på tråden Marockans pojkvän