Inlägg från: Gina43 |Visa alla inlägg
  • Gina43

Hemlarm. Vilket är bäst?

GloriaMunch skrev 2016-03-12 01:06:17 följande:

Verisure är det största sällskapet i hela Europa inom denna bransch. Jobbar själv inom företaget, är högt uppsatt här i Malmö och det är min man med. Nu kan detta låta partiskt, men jag kan alla larmföretag ut och in som om det vore baksidan av min hand. Verisure ÄR det absolut bästa sällskapet om det är säkerhet du vill ha (utan att då behöva betala för ett bedriftsalarm som är snäppet vassare men ack så många tusen i månaden). Så vill man ha säkerhet så är det Verisure soon gäller. Detta är inget Made in China som nästkommande konkurrent.

Beklagar att de finns de som fått dåligt bemötande, sådant ska inte ske!

Att prata ner konkurrenterna imponerar inte. Ibland känns det som om det är sådant som larmbolagen ägnar sig mest åt, snarare än att tala om varför just deras företag har ett bättre, mer effektivt och för kunden anpassat och prisvärt erbjudande (och här är Verisure ett av de dyrare). Idag behöver "made in China" för övrigt inte innebära en dålig produkt.

Min pappa hade Securitas Direkt i många år (sedermera Verisure). Betalade hutlösa summor pengar för sitt larm genom åren.. och larmbolaget brydde sig knappt om att hans larm inte fungerade. Betala skulle han ju ändå göra. Nä, litar inte ett dyft på stora larmbolag.
Svar på tråden Hemlarm. Vilket är bäst?