Har själv Sector Alarm.
Vet inte hur dom står sig mot andra då det är det enda jag har haft, men jag är väldigt nöjd.
Dom gånger jag lyckats utlösa brandlarmet har dom varit grymt snabba på att ringa och kolla, det har handlat om 10-15 sekunder.
Dom har även en "nyckelservice" som jag varit tvungen att använda mig av, vilket betyder att dom har en nyckel hem till mig och kan komma och öppna om jag lyckas låsa mig ute. Lyckades en gång åka hem med fel nycklar och ringde då Sector som var mycket trevliga och förstående och frågade om det var väldigt akut. Jag svarade nej, väldigt akut är det inte, men vore trevligt om jag slapp stå ute och vänta alltför länge. 20 minuter senare kom en väktare med nyckel och släppte in mig efter att jag givetvis legitimerat mig, vilket jag anser vara väldigt ok svarstid för ett ärende som man angett som ej akut.
Hade även inneboende under en kort period och valde då att inte larma på när jag gick hemifrån. Efter ungefär en vecka ringde dom och frågade om allt var ok då dom märkt att jag inte larmat på på några dagar. Kanske en skitsak men känns ändå bra att veta att dom har lite koll på sina kunder.
Har kamera, dörrsensorer och brandvarnare. Allt snyggt installerat och allt är trådlöst, inga krångliga och fula kabeldragningar. Jag valde även att sätta dörrsensorer på dom två förråd jag har i anslutning till huset men som har egna ingångar. Detta var gjort på tio minuter i och med att allt sker trådlöst.
Hade i början brandvarnaren installerad lite för nära badrummet vilket gjorde att den kunde reagera på vattenångan från duschen, men efter två falsklarm kom en installatör ut och flyttade den, helt utan kostnad.
Ska tydligen finnas någon mobilapp vilket gör att du kan sköta ditt larm från mobilen också, men detta har jag inte provat då jag aldrig känt något behov av det.
Vet som sagt inte hur dom är jämfört med andra leverantörer, men dom levererar det jag förväntar mig till ett pris jag tycker är rimligt, så jag är helt nöjd med deras tjänst.